Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler mellem Thule og B&W ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michaelguldstee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej allesamen

Jeg har lige anskaffet mig en Thule IA150B forstærker og et sæt B&W DM604 S3 højtalere.. Men hvilke kabler skal jeg bruge imellem dem ? Ledningerne skal være op mod 5m, ved ikke om det gør noget ?

På forhånd tak for hjælpen..
Til top Vis michaelguldstee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelguldstee

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge i KSB.Der er mange penge at spare.

Feks Kimber,taralabs,audioquest osv.

Sæt evt en annonce i KSB under købes.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

michaelguldstee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvis jeg skal op på 5m til hvert kabel, bliver det vil op omkring 1000-1500 kr ? havde håbet på at holde budgettet lide nede, da jeg fik brugt lidt for mange penge på højtaler og forstærker..

Til top Vis michaelguldstee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelguldstee

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Indlæg rettet. Læs retningslinjerne for branchemedlemmers deltagelse på forum.

Andreas/moderator

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige jeg gjorde lissom du vil goere i starten og proevede at holde prisen nede paa HT-kabler, jeg brugte nogle standard 4mm monster kabler. Jeg har dog skiftet for nylig efter at have proevet en raekke virkelig laekre kabler. Jeg tror kabler er noget man skal lytte sig til derhjemme paa sit eget setup, jeg fik bla preovet et saet renaissance audio kabler der kostede en mindre formue, men syntes egentlig jeg fik mest ud af de relativt billige MIT Terminator 4 jeg bruger nu til fronter. saa hvis du skal have de sidste virkelig laekre detaljer ud af dit system bliver du nok desvaerre noedt til at investere lidt. Faktisk blev det til jeg skal ha' mig en effekt forstaerker mere til baghoejttalerne saa jeg ikke skal smide for mange penge efter lange HT-kabler... saa maa jeg se hvad det loeber op i mht signalkabel..  og om det kan betale sig naar det nu "kun" er effekter fra bag.

men kort sagt, proev dig frem... det er ikke billigt men til gengaeld kan dit setup pludselig lyde som det "skal".

Til top Vis Winkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winkel

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Winkel skrev:

Jeg kan kun sige jeg gjorde lissom du vil goere i starten og proevede at holde prisen nede paa HT-kabler, jeg brugte nogle standard 4mm monster kabler. Jeg har dog skiftet for nylig efter at have proevet en raekke virkelig laekre kabler. Jeg tror kabler er noget man skal lytte sig til derhjemme paa sit eget setup, jeg fik bla preovet et saet renaissance audio kabler der kostede en mindre formue, men syntes egentlig jeg fik mest ud af de relativt billige MIT Terminator 4 jeg bruger nu til fronter. saa hvis du skal have de sidste virkelig laekre detaljer ud af dit system bliver du nok desvaerre noedt til at investere lidt. Faktisk blev det til jeg skal ha' mig en effekt forstaerker mere til baghoejttalerne saa jeg ikke skal smide for mange penge efter lange HT-kabler... saa maa jeg se hvad det loeber op i mht signalkabel..  og om det kan betale sig naar det nu "kun" er effekter fra bag.

men kort sagt, proev dig frem... det er ikke billigt men til gengaeld kan dit setup pludselig lyde som det "skal".

Skynd dig at kontakte James Randi og tjen 1 million dollars. http://gizmodo.com/gadgets/calling-bullsh*t/james-randi-offe rs-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-ar e-better-305549.php

Såkaldte audiofiler har tidligere vist de ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle: http://gizmodo.com/363154/audiophile-deathmatch-monster-cabl es-vs-a-coat-hanger

Men du må have gode øren - tænk på alle de fine kabler du kan købe for 1 million dollars - held og lykke!

Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

MoWa: 

Jeg er ikke helt sikker paa hvad jeg syntes om ham James Randi... Men det lyder som om du er skeptisk omkring forskelle i HT-kabler.. jeg er slet ikke i tvivl, ordentlige kabler HAR en indflydelse paa lyden hvis du sammenligner med BOEJLER?! eller alm installationskabel.. og ogsaa fra biwire til singlewire. (det skal lige siges jeg ikke selv har testet snoede sammensvejsede boejler, saa det er lidt en tom paastand)

Hvis du serioest mener der ikke er nogen forskel vil jeg gerne invitere dig forbi til en kop kaffe hvor du kan medbringe boejler, saa skal jeg nok finde en raekke forskellige kabler frem.

Er der ioevrigt nogen der ved hvad der sidder inde i den boks hvor MIT kablerne deler fra single til bi-wire??   Jeg har ikke saa meget lyst til at splitte dem ad for at finde ud af det. men er lidt nysgerrig, hvis der sidder regulaere komponenter kunne man jo nok proeve at lave et lignende system selv.

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Winkel skrev:

MoWa: 

Jeg er ikke helt sikker paa hvad jeg syntes om ham James Randi... Men det lyder som om du er skeptisk omkring forskelle i HT-kabler.. jeg er slet ikke i tvivl, ordentlige kabler HAR en indflydelse paa lyden hvis du sammenligner med BOEJLER?! eller alm installationskabel.. og ogsaa fra biwire til singlewire. (det skal lige siges jeg ikke selv har testet snoede sammensvejsede boejler, saa det er lidt en tom paastand)

Hvis du serioest mener der ikke er nogen forskel vil jeg gerne invitere dig forbi til en kop kaffe hvor du kan medbringe boejler, saa skal jeg nok finde en raekke forskellige kabler frem.

Er der ioevrigt nogen der ved hvad der sidder inde i den boks hvor MIT kablerne deler fra single til bi-wire??   Jeg har ikke saa meget lyst til at splitte dem ad for at finde ud af det. men er lidt nysgerrig, hvis der sidder regulaere komponenter kunne man jo nok proeve at lave et lignende system selv.

James Randi er en ærlig mand. Tjen da den million $ - eller tænk over hvorfor ingen har vundet dem endnu... :)

Ja, jeg mener seriøst der ikke er nogen forskel, når visse basale krav er opfyldt. Har du lavet en blindtest?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Winkel skrev:

læs evt. denne tråd :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70171&K W

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Skynd dig at kontakte James Randi og tjen 1 million dollars. http://gizmodo.com/gadgets/calling-bullsh*t/james-randi-offe rs-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-ar e-better-305549.php

Jeg har hørt om tilbuddet tidligere (det har verseret i en del år efterhånden), og følgende kommentar kan være årsagen til at den million ikke er væk endnu:

Rule 12 on this page: [www.randi.org] sounds merely restrictive upon a first reading. Then after you run through all the permutations in your head, it becomes clear that the JREF reserves the right to tell anyone who wants to apply for the prize to screw off. To apply for the prize, you must not only find some "authority" who agrees with you first, you must also be, in the interpretation of the JREF, a capital-S Somebody in the field. Those criteria are enough to exclude nearly anybody. Under that rule, they can invite Clark to apply then disqualify him if he can't find a substantial enough backer.

Desuden kan man sagtens være ude for at et super-dyrt kabel lyder lige så godt eller dårligt som Jem & Fix's 2,5 kvm, men det betyder ikke at alle kabler "lyder" ens.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

MoWa skrev:

Jeg har hørt om tilbuddet tidligere (det har verseret i en del år efterhånden), og følgende kommentar kan være årsagen til at den million ikke er væk endnu:

Rule 12 on this page: [www.randi.org] sounds merely restrictive upon a first reading. Then after you run through all the permutations in your head, it becomes clear that the JREF reserves the right to tell anyone who wants to apply for the prize to screw off. To apply for the prize, you must not only find some "authority" who agrees with you first, you must also be, in the interpretation of the JREF, a capital-S Somebody in the field. Those criteria are enough to exclude nearly anybody. Under that rule, they can invite Clark to apply then disqualify him if he can't find a substantial enough backer.

Desuden kan man sagtens være ude for at et super-dyrt kabel lyder lige så godt eller dårligt som Jem & Fix's 2,5 kvm, men det betyder ikke at alle kabler "lyder" ens.

Kan du se det komiske i at du kommer med sådan et citat uden kildeangivelse? :)

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

MoWa: Jeg tror ikke det hoerer hjemme i den her traad. Men efter at have laest en raekke indlaeg/besvarelser du har lavet faar jeg indtrykket af at du IKKE tror paa nogen forskel i HT-kabler, IKKE tror paa nogen forskel i powersupply kabler. Er der forskel paa cd-afspillere?? det er jo bare digitalt der kan jo ikke vaere nogen forskel? er der forskel paa digitale forstaerkere? igen er det jo rent 1/0.. hvad fokuserer du paa naar du skal optimere dit system? kun HT'er?

Ellers er vi allesammen blevet snydt af onde HIFI-freaks og vi kan ligesaa godt noejes med et 700kr surround system fra det lokale supermarked?

Stanley:Tak for linket, den traad havde jeg ikke lige faaet oeje paa

Jeg skal da lige proeve at hjemmefuske en lignende loesning for at se/hoere om jeg kan faa samme resultat. Jeg er fuldt tilfreds med de MIT'er.. de leverer altsaa varen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hej vinkel

jeg tror ikke det kan betale sig at diskutere med ham mowa for han er meget "klog" når det kommer til noget med kabler eller NOT....

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Winkel skrev:

MoWa: Jeg tror ikke det hoerer hjemme i den her traad. Men efter at have laest en raekke indlaeg/besvarelser du har lavet faar jeg indtrykket af at du IKKE tror paa nogen forskel i HT-kabler, IKKE tror paa nogen forskel i powersupply kabler. Er der forskel paa cd-afspillere?? det er jo bare digitalt der kan jo ikke vaere nogen forskel? er der forskel paa digitale forstaerkere? igen er det jo rent 1/0.. hvad fokuserer du paa naar du skal optimere dit system? kun HT'er?

Ellers er vi allesammen blevet snydt af onde HIFI-freaks og vi kan ligesaa godt noejes med et 700kr surround system fra det lokale supermarked?

Stanley:Tak for linket, den traad havde jeg ikke lige faaet oeje paa

Jeg skal da lige proeve at hjemmefuske en lignende loesning for at se/hoere om jeg kan faa samme resultat. Jeg er fuldt tilfreds med de MIT'er.. de leverer altsaa varen.

Der er da forskel på CD-afspillere - der er jo en DAC i sådan nogen, og kvaliteten på DAC'er er stærkt svingende - det er målbart. At jeg så ikke mener at 99,9% kan høre forskel på en CD-spiller til 4.000 og en til 150.000 er så en anden ting. Der er også forskel på højttalerkabler, der er visse fysiske egenskaber der skal opfyldes. Hvorvidt der er flere forskelle på højttalerkabler tør jeg ikke sige, personligt hører jeg ingen forskel, men har ikke hørt svinedyre kabler - men andre får jo samme resultat ud af en tøjbøjle som et svinedyrt kabel ved en blindtest :) At der endnu ikke er nogen der har vundet Randis 1.000.000 dollars tyder jo på at der heller ikke er andre der kan. :) Strømkablerne er rent fup og fidus, efter min mening, og jeg vil stadig vædde 10.000,- med den der tør lade mig udsætte vedkommende for en grundig blindtest.

Hvad angår at optimere mit anlæg, tror jeg heller ikke på at der er forskel på højttalere, så jeg har et sæt fra Bilka.

Ok, sidste sætning var bare en joke, rolig. :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Wymax skrev:

MoWa skrev:

Øhh... Nej? Du må gerne fortælle mig hvorfor.

Den engelske tekst kommer fra den debat-tråd der ligger på http://gizmodo.com/gadgets/calling-bullsh*t/james-randi-offe %20rs-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables -ar%20e-better-305549.php#comments , faktisk det første link du refererede til. Tråden ligger lidt nede på siden, og kan åbnes for at se alle comments.

En anden comment er faktisk også ganske sjov:

Back to the challenge - an interesting article in Stereophile:

[www.stereophile.com]

Challenge accepted, followed by backpeddling by Randi *and* the cable maker. Hmmmmm.

Link'et peger på denne artikel: http://www.stereophile.com/thinkpieces/021708swiftboat/. Læs gerne hele artiklen, men vigtigst er den første del indtil hans reply til Randi minion'en. Det forløb sætter - for mig - din kommentar om at "James Randi er en ærlig mand. Tjen da den million $ - eller tænk over hvorfor ingen har vundet dem endnu... :)" lidt i relief.

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
MoWa skrev:
Wymax skrev:

MoWa skrev:

Den engelske tekst kommer fra den debat-tråd der ligger på http://gizmodo.com/gadgets/calling-bullsh*t/james-randi-offe %20rs-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables -ar%20e-better-305549.php#comments , faktisk det første link du refererede til. Tråden ligger lidt nede på siden, og kan åbnes for at se alle comments.

[www.stereophile.com]

Challenge accepted, followed by backpeddling by Randi *and* the cable maker. Hmmmmm.

Link'et peger på denne artikel: http://www.stereophile.com/thinkpieces/021708swiftboat/. Læs gerne hele artiklen, men vigtigst er den første del indtil hans reply til Randi minion'en. Det forløb sætter - for mig - din kommentar om at "James Randi er en ærlig mand. Tjen da den million $ - eller tænk over hvorfor ingen har vundet dem endnu... :)" lidt i relief.

Ja, jeg tænkte nok det måtte være Stereophile. :) Jeg ser ingen grund til at fortsætte diskussionen, hvis du lægger Stereophiles påstande som grundlag for din viden. :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Wymax skrev:
MoWa skrev:
Wymax skrev:

MoWa skrev:

[www.stereophile.com]

Ja, jeg tænkte nok det måtte være Stereophile. :) Jeg ser ingen grund til at fortsætte diskussionen, hvis du lægger Stereophiles påstande som grundlag for din viden. :)

Øhh... Nå... Hvorfor ikke det? For mig ser det da ud som om nogen sagde ja tak til den challenge, dvs. Michael Fremer, og han virker for mig da som mindst lige så troværdig som Randi?

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
MoWa skrev:
Wymax skrev:
MoWa skrev:
Wymax skrev:

MoWa skrev:

[www.stereophile.com]

Øhh... Nå... Hvorfor ikke det? For mig ser det da ud som om nogen sagde ja tak til den challenge, dvs. Michael Fremer, og han virker for mig da som mindst lige så troværdig som Randi?

Der er to væsentlige forskelle mellem Michael Fremer og Randi: Fremer tjener penge på at skrive om disse fantastiske kabler og LP-afmagnetiseringsenher (ja, Fremer mener da man kan afmagnetisere VINYL og få bedre lyd:) - Randi tjener ikke penge på disse fantastiske kabler og LP-afmagnetiseringsenheder.

Stereophiles eksistensgrundlag er fantastiske dimser - uden dem, ingen Stereophile.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Der er to væsentlige forskelle mellem Michael Fremer og Randi: Fremer tjener penge på at skrive om disse fantastiske kabler og LP-afmagnetiseringsenher (ja, Fremer mener da man kan afmagnetisere VINYL og få bedre lyd:) - Randi tjener ikke penge på disse fantastiske kabler og LP-afmagnetiseringsenheder.

Stereophiles eksistensgrundlag er fantastiske dimser - uden dem, ingen Stereophile.

Nu skriver Stereophile jo hovedsageligt om ting større end "dimser", dvs. forstærkere, højttalere, afspillere af diverse formater - "dimserne" er kun tilbehør.

Men... Er det ikke komplet ligegyldigt i denne sammenhæng? Fremer vil gerne stille op til en challenge, Randi bakker ud - hvad har det med at tjene penge på det at gøre? Fremer kan jo ikke på nogen måde influere på resultatet andet end hvad han kan høre. Det betyder jo også at en eventuel fuldført challenge, der måske skulle vise at der er forskel, vil du benægte ægtheden af fordi test-personen vel nærmest er nødt til at være en del af branchen, for ellers vil Randi jo ikke acceptere en challenge?

Og Randi tjener ikke på de produkter du åbenbart har så fantastisk stort et horn i siden på, super - men han nyder da helt åbenlyst at boost'e sit eget ego på andres bekostning, og derved opnå et "større navn", så helt upartisk er han da vist ikke?

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

MoWa skrev:

Nu skriver Stereophile jo hovedsageligt om ting større end "dimser", dvs. forstærkere, højttalere, afspillere af diverse formater - "dimserne" er kun tilbehør.

Men... Er det ikke komplet ligegyldigt i denne sammenhæng? Fremer vil gerne stille op til en challenge, Randi bakker ud - hvad har det med at tjene penge på det at gøre? Fremer kan jo ikke på nogen måde influere på resultatet andet end hvad han kan høre. Det betyder jo også at en eventuel fuldført challenge, der måske skulle vise at der er forskel, vil du benægte ægtheden af fordi test-personen vel nærmest er nødt til at være en del af branchen, for ellers vil Randi jo ikke acceptere en challenge?

Og Randi tjener ikke på de produkter du åbenbart har så fantastisk stort et horn i siden på, super - men han nyder da helt åbenlyst at boost'e sit eget ego på andres bekostning, og derved opnå et "større navn", så helt upartisk er han da vist ikke?

http://gizmodo.com/gadgets/exclusive-interviews/pear-cable-c hickens-out-of-1000000-challenge-we-search-for-answers-31525 0.php

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes