Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: BiWire hjælp.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hey..

Jeg har nu prøvet at søge lidt efter BiWire på forum'et og er nu blevet lidt mere lun for at prøve det selv... er der noget specielle fif til hvordan man opnår bedst muligt resultat?? -jeg læste noget med at man skulle bruge kabler med mange/tynde kobbertråde til diskanten og kabler med få/tykke kobbertråde til bassen...er der hold i det eller er der andre faktorer som spiller ind??

Mvh.
/Malik..

ps. jeg har lige købt noget TaraLabs Nexa kabel...kan det bruges til BiWire?
-eller skal jeg nu til at burge flere hundrede kroner igen ?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 18 April 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej Malik
Nu ved jeg ikke lige hvilke udstyr du ligger inde med men generelt er det en god idè at benytte sig af biwirings princippet hvis højtalerne alså har monteret biwiringsterminaler og hvis resten af anlægget er af rimelig kvalitet.

Det du har læst vedr. tynde kobberledere til diskanten og tykke til bassen skal du ikke se så tungt på. Et godt kabel er opbygget omkring meget rene ledere, god isolering og terminering.

Du kan sagtens bruge dine nexa kabler til biwiring - men det kræver naturligvis du køber yderligt et sæt. (det er bedst at bruge samme type kabel). Vedr tilslutning synes jeg selv der er nemmest med nogle gode bananstik.

Lydmæssigt vil du sikkert opnå en lidt bedre dynamik i basområdet og mere klar diskant.

Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 April 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Da der kun er 2 ledere, skal du altså bruge 2 kabler, som ovenfor beskrevet!!! Se iøvrigt deres hjemmeside; Taralabs.com!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Det eneste du skal vide om bi-wire, er at du skal holde dig langt fra det.

Hvis du ikke vil høre, så må du føle.  Altså hvis du VIL prøve det, så husk at bruge 100% identiske kabler til hhv. bas og diskant. Alt andet er ubrugeligt, hvis du spørger mig.

Mange bruger et kabel med "god bas" på bassen og et kabel med "lækker diskant" på diskanten (evt. et kabel med "fed mellemtone på mellemtonenen, hvis man kører tri-wire), med det resultet at lyden slet ikke hænger sammen...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Det eneste du skal vide om bi-wire, er at du skal holde dig langt fra det.

Hvis du ikke vil høre, så må du føle.  

Eeehhh, men for nogen af of os virker det altså, bruger lidt Supra,(bi-wire naturligvis) og der var da en meget stor forskel i lyden (på + siden, bestemt) men hvorfor ikke, og hvad bruger du selv? og uha, mit koster kun 70;krm, så hvis du har noget til en 1000;krm, er det vel kvaliteten, eller hva.?

(eller kan dit "Naim plus alt det andet skrammel" ikke trække det) (copy/paste fra davids brugerprofil)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2004 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

Du bliver nok klogere engang - nu er du advaret - bi-wire er vejen til max fasefejl, hvorimod bi-amping intet fejler.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes