| Forfatter |
|
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er alle sten arter lige lyddøde ? Spørgsmålet opstår fordi jeg gerne vil sætte mine højttalere på en sådan stenfod, for at undgå at lyden transporteres mere end højst nødvendigt ned i gulvet. Idéen er så at lægge stenpladen på gulvet og så have højttaleren stående på spikes ovenpå. Andre forslag er selvfølgelig også velkomne.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine bud ville blive mamor, granit eller en gemen betonflise.
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart vil jeg tro at beton er blandt de mest lyddøde og billige produkter.. desværre også det grimmeste. Der er sikkert også en større kontaktflade mellem beton/spikes, idet overfladen på sådan et blandingsprodukt aldrig vil være 100% jævn. Men hvor meget det betyder i praksis ved jeg ikke.
Måske en kombination, hvor bunden består af beton, og så lidt fliseklæber med en granitplade ovenpå - eller evt. en ren granitløsning... det vil sikkert være det pæneste. Den lokale stenhugger kan sikkert lave et par fine plader.
Søren
|
| Til top |
|
| |
DigiXover Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne også støbe en fod selv?
Jeg har tænkt på at man kunne lave et blandingsmateriale af cement, grus og beg (asfalt) stykker/granulat. Begen er meget blød og viskos og vil derfor optage meget energi. Cement/grus giver fasthed og tyngde. Man kan male støbningen efter behov... Den øverste cm skal nok støbes uden beg granulat, for at spikes ikke synker igennem uheldige steder.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med skifer ? Der er måske ingen forskel på lyd "dødheden" i de forskellige sten arter, eller er forskellen ubetydelig ? Det ville være fint, hvis nogle af dem, der har sten fødder på deres højttalere, kunne sige hvilke(n) sten art(er), der er brugt, f.eks. på Linn højttalere.
(var det noget for dig Jonas Bojer ?)
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at købe et sæt Holfi fødder, de har dem i HiFi Klubben. Jeg havde før en art sandwich setup med skiftevis bløde/hårde matrialer, men da der kom et sæt Holfi fødder under kunne jeg smide alt det andet væk. De koster vist 300,- for 8 stk, altså nok til 2 højttalere.
Præsten
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Den mest døde sten jeg kan komme på er da en gravsten
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Chrliv !
Bemærk venligst at skifer er en fedtsten, der i dens naturlige form vil afgive fedstoffer - hvis du har dit gulv kært lægger du ikke skifer ovenpå !
Tråden er iøvrigt en rimelig akademisk diskussion, da enhver form for sten vil gøre arbejdet - art og oprindelse er nok sekundær i dette tilfælde. 
|
| Til top |
|
| |