Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler til Logitech z-5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wiesel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig et sæt Logitech z-5500 højttalere. Jeg har så opdaget, at kablerne som fulgte med desværre ikke er lange nok – så nu skal jeg ud og købe nogle ny nogen. Læste i logitechs vejledning, at de anbefaler man køber nogle standard højttalerkabler som er 18 ”gauge” eller højere. Nogen der kan anbefale mig nogle kabler? Nogle af kablerne som fulgte med er lange nok, skal jeg også skifte dem ud så alle kabler er ens eller kan jeg bare beholde dem som fulgte med?

Herudover søger jeg også anbefaling til følgende kabler

1. Jeg skal have købt mig et optisk kabel, så jeg kan tilslutte min LCD TV til og senere hen htpc. Kablet skal ca. være 3m.
2. Et kabel så jeg kan sætte min iPod touch til, så den giver det bedste lyd.
3. Til sidst et hdmi kabel (1080p) på 3m som skal køre fra laptop (midlertidig htpc) til TV.

4. Da jeg endnu ikke har fået købt mig en htpc, kan jeg så fx sætte min laptop til tv’et via hdmi og dermed kunne afspille musikken via det optiske kabel til mine højtalere?
Til top Vis wiesel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiesel

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 November 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Du finder bare noget i harald nyborg, jem og fix eller finder en lampeledning. Det er mere end fint til Z5500 (har selv haft det). 18 gauge er en amerikansk måde at regne i tykkelse på. Søg på google.

1) Av-cables.dk
2) -||-
3) -||-
4) Har du ikke s/pdif/ optisk/coax ud fra din bærbare? - Z5500 har både Coax og toslink indgang. Jeg synes ikke om idéen med at sende signalet gennem dit tv - det kan kun lyde dårligere! (Foruden er det sindssygt upraktisk, og jeg tror ikke det vil virke.)

wiesel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Du finder bare noget i harald nyborg, jem og fix eller finder en lampeledning. Det er mere end fint til Z5500 (har selv haft det). 18 gauge er en amerikansk måde at regne i tykkelse på. Søg på google.

1) Av-cables.dk
2) -||-
3) -||-
4) Har du ikke s/pdif/ optisk/coax ud fra din bærbare? - Z5500 har både Coax og toslink indgang. Jeg synes ikke om idéen med at sende signalet gennem dit tv - det kan kun lyde dårligere! (Foruden er det sindssygt upraktisk, og jeg tror ikke det vil virke.)

Okay....

så de her er fine nok?

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler kabel/hoejttalerkabel_2x075mm2_pris_pr_meter_1430_da.html

(brugte det her skema http://www.dave-cushman.net/elect/wiregauge.html )

4) Har jeg ikke, har kun 2x phono på den.

Havde selv fundet av-cables.dk's hjemmeside, meningen var jo så at jeg godt ville have anbefalet hvad jeg skulle købe, da der alligevel er en del modeller man kan vælge imellem. Eller skal jeg bare tage det billigste?

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 November 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Kablet er liiige det tyndeste

http://www.technick.net/public/code/cp_dpage.php?aiocp_dp=gu ide_awg_to_metric

Du kan også bruge mini-jack indgangen  på Z5500. Det gjorde jeg selv, men du får kun stereo.

Ang. kabler, så find nogle som du synes du kan tilgive dig selv at købe. Køb nogle i god mekanisk kvalitet, og som ikke er mærkevare - så tag noget til 100 kroner kablet eller lign.

wiesel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Kunne nemlig godt tænke mig at få bedre lyd end stereo via iPod, hvis det er muligt - "Stereo 1-3 Mode" er vel det bedste jeg kan få ik? Altså et Y-adapter som er front+rear+center/sub -> iPod. Det er vel noget a la det her

Har uploadet billedet fra manual - http://peecee.dk/upload/view/201442

Har kigget på følgende kabler:

HDMI

Optisk toslink

Forstod ikke helt meningen med linket? Skal jeg købe noget som er tykkere?

Har også lige fundet ud af, at jeg nok også skal have et antennekabel med på ca. en 10m. Har et 100hz LCD TV og modtaget mit signal analogt. Er det her fint nok?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes