| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Findes der nogle som vil beskrive virkningen af Duelunds netstøjsfilter, da jeg evt. påtænker at prøve det i mit setup !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da godt lægge ud. Hjemme hos mig var det virkelig en dynamik dræber, jeg syntes slet ikke musikken kom ud at højttalerne. Musikken blev meget "flad".
PS
Jeg bruger Duelund højttaler kabler og signalkabel. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, det lyder ikke godt. Her har ellers betalt kr. 1020 forud for noget, som går glæder mig til at lytte til, da jeg ellers har gode erfaringer med mesterens værker.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har IKKE hør et eneste netstøjsfilter der dur og den beskrivelse som Jesper Jull giver kan jeg bakke 100 % op omkring.
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUK, SUK, SUK
Jonas, hvordan kan du gøre det imod min tro?
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
SUK, SUK, SUK
|
|
|
hehe nu er alt jeg skriver jo ikke LOVE
Men når man køber noget har du vel testet det først ? og du har jo garenti og returret på produktet via købeloven.
Test det måske det fungere hjemme ved dig jeg tvivler dog da alle filter fjerner huligennem effekten og strømmen i lille Dk er faktisk af god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig, rolig gode feedback !
Der er mange meninger og præferencer indenfor hifi. Jeg påtænker selv at prøve netstøjsfiltret. Der er også mange som syntes det er eminent. Drag dine egne erfaringer. Men det er selvfølgelig sjovt at høre andres meninger og erfaringer. Måske når man frem til samme konklusion................. måske ikke ? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Jeg vil da godt lægge ud. Hjemme hos mig var det virkelig en dynamik dræber, jeg syntes slet ikke musikken kom ud at højttalerne. Musikken blev meget "flad".
PS
Jeg bruger Duelund højttaler kabler og signalkabel.
|
|
|
Okay Jesper ! Tak for infoen 
Hvad syntes du om signal- og højttalerkablerne ? Er det med silke el. silke/uld isolering ?
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg, din slemme Audio Aero Capitole dreng. Tak for opmuntringen. Hvad siger de begejsterede om mesterens netfilter. Hvad sker der?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Feedback !
Jeg har hørt fænomenet med den manglende dynamik.
De begejstrede siger at det skyldes mindre støj. Og det er det som umiddelbart påvirker ens opfattelse af lyden. Man skal blot skrue højere op for musikken. Det kræver vist noget tilvænning da lyden ændre sig som følge af mindre støj. Sagt med andre ord, skulle det give et renere signal.
Om man kan lide det eller ej må være op til den enkelte at vurderer. Med andre ord en smagssag.
Jeg har ikke selv hørt netstøjsfiltret så jeg skal ikke kunne sige hvilken opfattelse jeg selv har. Det gælder bare om at afprøve det.
Fortæl endelig om dine egne erfaringer når du har modtaget det !  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feedback,du har noget at glæde dig til.
Jeg har flere og det er noget der rykker. Lyden er bestemt ikke dynamik begrænsene, tværtimod. Jeg opfatter lyden som mere dynamisk.
Det mest forunderlige er denne ro, hvor man slapper af. Nyder musikken, og følger den, hvor tonerne bliver lavere og lavere. Indtil dyb tavshed. Ved slutningen af et nummer, vil man også opleve, at studietekniknerne skruer ned for lyden, fordi de tror at nu kan man ikke høre mere. Det er ærgeligt, men de har jo heller ikke strømfiltret. Det burde de have.
Den digitale lyd fra cd afspiller er væk med filtret.
Jeg har engang haft en stor ISO trafo hjemme, for at rense lyden. Den fjernede al dynamik, så lyden blev kedelig. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Lasse Pedersen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Test det måske det fungere hjemme ved dig jeg tvivler dog da alle filter fjerner huligennem effekten og strømmen i lille Dk er faktisk af god kvalitet.
|
|
|
Vås....gu er den ej!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg må giv Lasse ret, den danske el-kvalitet er ringe dog ikke så ringe som den norske eller slet ingen..
Jeg har ialt 7 Duelund-netfiltre, de gør i store træk musikken mere levende og detaljeret, dette på en mere ren baggrund, ved at fjerne den digitale støj fra apparater imod nettet og den indbyggede netstøj på vor "fantastisk høje kvalitet"netspænding..
Men at der skulle komme flad og udynamisk lyd ud af det?
Jeg FORVENTER at lyden opstår imellem eller bag højttalerne, Ellers må jeg formode at anlægget spiller ude af absolut fase eller har andre mindre graverende fasefejl såsom Q-Sound fx...
Mvh. Jens/Modifix, - der bla. har fået godkendt sin nye støjsvage lyd af selveste herrn Schnumpfel med de gode og skarpe ører.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ren silkeversionen af højttaler og signalkablerne jeg har, og jeg synes de er fremragende, specielt til prisen.
Modifix: Hvorfor skulle lyden opstå bag højttalerne ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper.
Jeg skrev vistnok"imellem eller bag højttalerne" Når jeg bliver træt af at citére mig selv, kan jeg nok nævne et enkelt sammensat ord mine gode oplevelser kan sammenfattes i: "dybdeperspektiv" ?
Det er svært at opnå når både rum, kabinet og tilført støj sætter sit præg på lyden...
Har du prøvet "den tredie dimension" på kablerne?
Mvh. Jens/Modifix, der kun meget nødtvungent udlåner sine strømrensere..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I know, jeg er med på mellem højttalerne men stadig ikke bag højttalerne.
Nej, jeg har ikke prøvet den tredje dimension på kablerne, hvad er det ? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Jeg har IKKE hør et eneste netstøjsfilter der dur og den beskrivelse som Jesper Jull giver kan jeg bakke 100 % op omkring. |
|
|
Du taler stadig som du har forstand til. Hvor i alverden har du lært den simpleste logik?
Alle de får jeg ser er hvide, derfor er alle får hvide ???????????????????
Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Det er ren silkeversionen af højttaler og signalkablerne jeg har, og jeg synes de er fremragende, specielt til prisen.
Modifix: Hvorfor skulle lyden opstå bag højttalerne |
|
|
Fordi der egentlig er tale om en spejleffekt. Du ville vel ikke lide om dit spejlbillede sprang ud i skødet på dig.
Spejlene er højttalerne, så imellem og bagud er den rette placering af lyden. Ellers ville det der er langt borte blive smasket ud i hovedet på dig.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
Øv, det lyder ikke godt. Her har ellers betalt kr. 1020 forud for noget, som går glæder mig til at lytte til, da jeg ellers har gode erfaringer med mesterens værker.
|
|
|
Tag du det blot roligt. Kan du lide sort baggrund, højt forståelses niveau, og en sandfærdig rumlighed, uden dynamikbegrænsning overhovedet, så væk med bekymringerne. Man skal måske lige vænne sig til den renere lyd, men spil blot løs og hør dine skiver, som du aldrig har hørt dem før.
Derer forøvrigt ingen jern i filteret.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| [QUOTE=feedback]
SUK, SUK, SUK
|
|
|
hehe nu er alt jeg skriver jo ikke LOVE.
Nej heldigvis. Dine valg viser hvor fejl du er.
Men når man køber noget har du vel testet det først ? og du har jo garenti og returret på produktet via købeloven.
Korrekt. Man kan ikke gøre alle tilfreds. Men har de ører at høre med og et anlæg der kan lyde troværdigt, så er der ingen tvivl.
Det er fint at du behersker ordet "alle", det gør det blot ikke sandt. Du gør dig klog på noget du end ikke har hørt. Joh! du er s'Gu klog. Men det man ikke ved noget om, kan man tale længst om.
Duelund
|
| Til top |
|
| |