Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
er der nogen der hjælpe mig ang ht kabler i solid kobber
hvem laver det udover audioquest - naim - chord - rega
pt bruger jeg chord rumour, som jeg syntes er fint, men fokusere lidt for meget på diskanten
en anelse mere varme og knap så pågående diskant vil være velkommen. jeg hsar lige lyttet på et chord signature som var rigtig godt, men alt for stiv ...............ja og alt for dyrt
på forhånd tak
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor er solidcore et krav? kender nok et kabel der kan lige det du søger, men ikke solidcore!
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
hvorfor er solidcore et krav? kender nok et kabel der kan lige det du søger, men ikke solidcore! |
|
|
det er mere de generele egenskaber som solid core har. ikke for slankt, mindre efterklang på diskanten. jeg er ret så sikker på at mit chord rumour ligger lidt ekstra på diskanten
hvad er det for et kabel?
du kan se på min underskrift hvad det skal spille på. lysklingene og meget åbent er anlægget pt
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor lange kabler skal du bruge?
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
NKT laver det i metermål, men finish er ikke imponerende. Taralabs laver også kabler i solidcore.
|
Til top |
|
|
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også Nordost WyreWizard Dreamcaster ( link). Jeg har dog ikke selv gode erfaringer med diskanten på dette kabel.
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt at 2*1,5mm NKT til plus og 2*1,5 NKT til minus skulle lyde godt og så er det biligt og det er enkelt kåre jeg snakker om her, en tur i silvan og købe det i meter vis
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger nkt's installations kabel 5*1,5mm to til plus og to til minus, det er super. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lidt frækt svar - undskylder på forhånd!
Din M&K er glimrende til surround, men hifi er det ikke. Der anvendes forholdsvis billige Peerless enheder til få hundrede kroner og delefilter komponenter i samme kvalitetsklasse. Set i det lys, må NKTs de bedste være den rigtige løsning.
Beklager hvis jeg har fornærmet dig.
Men dit Lexicon er absolut fremragende! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE laver også solid core. Du kunne også købe en cu spole og rette den ud, her efter komme lederne i teflon slanger.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Et lidt frækt svar - undskylder på forhånd!
Din M&K er glimrende til surround, men hifi er det ikke. Der anvendes forholdsvis billige Peerless enheder til få hundrede kroner og delefilter komponenter i samme kvalitetsklasse. Set i det lys, må NKTs de bedste være den rigtige løsning.
Beklager hvis jeg har fornærmet dig.
Men dit Lexicon er absolut fremragende!
|
|
|
på ingen måde. de er som udgangspunkt ikke købt til stereo. jeg ved godt at det ikke er dyre komponenter. men det er jo nok den samme sang om igen uanset om vi snakker kabler eller højtaler. men jeg syntes at de gør det godt i stereo også. jeg kan godt lide monitorlyden.
NKT?? jeg kender det ikke. men hvis de lydmessigt passer i mit opsæt er jeg glad. som sagt...en lidt afdæmpet diskant og lidt mere fylde på , iforhold til mit chord rumour...så skulle passe
men der er kun een vej - og det er at prøve det
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
af alle de kabler der bliver nævnt - hvem låner så kabler ud?.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
hvor lange kabler skal du bruge?
|
|
|
når jeg finder et kabel der kan bruges , skal jeg bruge 2 x 3m og en stump på ca 2m
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
NKT?? jeg kender det ikke. |
|
|
http://www.nkt.dk/dk
Men det er ikke højttalerkabler, men alt muligt andet de laver (de levere garanteret til andre, der så laver højttalerkabler). Du skal derfor i et byggemarked, eller til en elinstallatør for at finde det.
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
på ingen måde. de er som udgangspunkt ikke købt til stereo. jeg ved godt at det ikke er dyre komponenter. men det er jo nok den samme sang om igen uanset om vi snakker kabler eller højtaler. men jeg syntes at de gør det godt i stereo også. jeg kan godt lide monitorlyden. |
|
|
Monitorlyd er jo netop kendetegnet ved at være lidt fremme i skoene, ofte med lidt for meget fokus på detaljer (i forhold til gængse hifi-dyder). Jeg tror ikke på du kan ændre deres klangbalance så væsentligt ved at skifte højttalerkablet. Hvad med dit lækre Lexicon grej, kan det ikke justere klangbalancen ?!?
p.las skrev:
NKT?? jeg kender det ikke. men hvis de lydmessigt passer i mit opsæt er jeg glad. som sagt...en lidt afdæmpet diskant og lidt mere fylde på , iforhold til mit chord rumour...så skulle passe |
|
|
NKT = Nordisk Kabel og Tråd... Med andre ord, det er professionelt installationskabel af den type som bruges overalt til el-installationer i bygninger. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
p.las skrev:
NKT?? jeg kender det ikke. |
|
|
http://www.nkt.dk/dk
Men det er ikke højttalerkabler, men alt muligt andet de laver (de levere garanteret til andre, der så laver højttalerkabler). Du skal derfor i et byggemarked, eller til en elinstallatør for at finde det. |
|
|
Tro hvad der hentydes til har er PVL ledning, jeg har en ven der har strippet noget PVL ledning for sin pvc isolering og den rå cu core er kommet i en bomulds strømpe/ 6mm snor, det lyder faktisk ok. Man kan også vælge at købe en teflon slange i stedet for bomuldsstrømpen, pvc isolering er ikke noget godt valg til audio brug. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
p.las skrev:
på ingen måde. de er som udgangspunkt ikke købt til stereo. jeg ved godt at det ikke er dyre komponenter. men det er jo nok den samme sang om igen uanset om vi snakker kabler eller højtaler. men jeg syntes at de gør det godt i stereo også. jeg kan godt lide monitorlyden. |
|
|
Monitorlyd er jo netop kendetegnet ved at være lidt fremme i skoene, ofte med lidt for meget fokus på detaljer (i forhold til gængse hifi-dyder). Jeg tror ikke på du kan ændre deres klangbalance så væsentligt ved at skifte højttalerkablet. Hvad med dit lækre Lexicon grej, kan det ikke justere klangbalancen ?!?
p.las skrev:
NKT?? jeg kender det ikke. men hvis de lydmessigt passer i mit opsæt er jeg glad. som sagt...en lidt afdæmpet diskant og lidt mere fylde på , iforhold til mit chord rumour...så skulle passe |
|
|
NKT = Nordisk Kabel og Tråd... Med andre ord, det er professionelt installationskabel af den type som bruges overalt til el-installationer i bygninger.
|
|
|
jeg kan godt justere klangbalancen ,men jeg syntes ikk at det er det rigtige at gøre. så hellere på kabelt
ang diskanten - det er ikke et udpræget problem. jeg syntes bare at ved mange film indspilninger at diskanten ved højt niveau(reference) bliver udpræget. hvis man så kunne dæmpe den tednens lidt, vil det jo være fint. specielt når jeg har en mistanke om at den diskant fokusering ligger i mit nuværende kabel
|
Til top |
|
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har mod på at prøve noget nyt og ikke særlig velkendt, synes jeg du skal prøve anticables. de kan fåes her:
anticables
disse kabler er dog også meget stive, men fordelen er at man faktisk kan forme dem som man har lyst til, og så bliver de i den "stilling". jeg har
selv investeret i det, og jeg synes personligt det spillede op med Yter og LFB jeg også havde på prøve i den uge jeg testede kabler. de koster 40kr
for utermineret pr meter. det er ikke det store og så kan man jo altid lege lidt med det hvis man ikke finder det seriøst nok
|
Til top |
|
|