Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp til nye HT-kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har skiftet lidt ud og er nu endt med følgende:

NADT752 Surroundreceiver, NADT562 dvd-/cd-afspiller, Dali New Suite 2.8 + S1.2 sub samt en NAD218THX effektforstærker.

De kabler, som jeg har i dag er købt i Hi-Fi Klubben - jeg mener det er et alm. Tara Labs Prism til ca. 60-70 kr./meter. Jeg har også et sæt Dali Viper liggende, men de er vel hverken bedre eller værre end kablerne fra Tara Labs?

Har I forslag til hvad jeg skal købe og hvor meget jeg ca. skal spendere for at matcher resten af anlægget? Forslag modtages med kyshånd, da jeg er stort set blank på dette område

Jeg skal bruge ca. 2 x 2 meter kabel.

Mvh. Anders

Til top Vis Viffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viffer

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Viffer skrev:

Jeg har skiftet lidt ud og er nu endt med følgende:

NADT752 Surroundreceiver, NADT562 dvd-/cd-afspiller, Dali New Suite 2.8 + S1.2 sub samt en NAD218THX effektforstærker.

De kabler, som jeg har i dag er købt i Hi-Fi Klubben - jeg mener det er et alm. Tara Labs Prism til ca. 60-70 kr./meter. Jeg har også et sæt Dali Viper liggende, men de er vel hverken bedre eller værre end kablerne fra Tara Labs?

Har I forslag til hvad jeg skal købe og hvor meget jeg ca. skal spendere for at matcher resten af anlægget? Forslag modtages med kyshånd, da jeg er stort set blank på dette område

Jeg skal bruge ca. 2 x 2 meter kabel.

Mvh. Anders

tja jeg vil mene at dit TL prism er et fint bud, men det er du vel den nærmeste til at høre?

I mange butikker har de et sæt du kan låne, så du kan vurdere.

man kan ikke rigtig sætte en prisramme op, da noget lyder godt på noget, og andet kræver mere. simpelt ikk?

mener dog engang at have hørt 10% af anlæggets pris til kabler, men læg nu ikke for meget i det, som sagt så lån og lyt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder TL'erne jo fint, men jeg har jo heller ikke hørt andre.

Jeg efterlyser blot lidt input og ideer - måske andre har gode erfaringer med et bestemt kable på samme højtalere???

Jeg havde egentlig tænk at de nye kabler skulle være bi-wire, skal jeg droppe det, og blot købe et godt alm. kabel?

Til top Vis Viffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viffer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes