Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 11:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Logitech Harmony/Universalfjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 30 August 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem nogle år brugt en Logitech Harmony 895 fjernbetjening. Den fungerer fint til vores behov - inkl. at virke tværs gennem huset. Desværre er nogle af tasterne efterhånden blevet mere eller mindre ubrugelige - de er slidt, så man skal trykke meget hårdt og præcist for at få dem til at reagere. Samme fænomen er iøvrigt overgået mine forældres 525.....

Jeg overvejer derfor en erstatning. En nærliggende mulighed er at købe en 895 igen - den er egentlig udgået, men kan stadig findes. Alternativet er at vælge afløseren - 900. Spørgsmålet er så, om knapperne er blevet bedre - og om der evt. er andre forskelle -f.eks. i hastigheden - på de 2 (udover touchskærm og design)?

Erfaringer modtages gerne ligesom evt. alternativer med samme muligheder (aktivitetsbaseret, mulighed for RF->IR (så den kan bruges gennem vægge)) er velkomne!

På forhånd tak for input!
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at skille fjernbetjeningen ad og rense den?

Fjernbetjeninger har en evne til at samle møg og håndfedt op gennem tiden, det giver den der effekt med at man skal trykke meget hårdt på knapperne for at trænge igennem laget af møg. Heldigvis er det tit ret nemt selv at fikse..

Start med at pille batterierne ud og med en lille skruetrækker skruer du de skruer ud du kan få øje på. De fleste fjernbetjeninger er "klikket sammen" og har sådan en skillelinie rundt langs kanten. Kør en flad skruetrækker rundt langs rillen, så bør du med lidt forsigtighed kunne få klikket tingene fra hinanden igen.

Når du har fået åbnet fjernbetjeningen bør du se en printplade med nogle få komponenter på der er fastgjort med et par skruer. Ud med dem, så bør du kunne ende med printpladen i løs vægt. På printpladen ligger der sådan en "gummimåtte" og muligvis er der også nogle plastikknapper ovenpå måtten, hvis din fjernbetjening er typen med plastikknapper i stedet for gummiknapper.

Printpladen er garanteret godt fedtet der hvor gummimåtten lå, det er snavs og møg opsamlet gennem tiden. Med en fugtig klud og en dråbe sulfo renser du pladen til den er ren og fin.

Gummimåtten giver du en tur med opvaskebørsten og lader den ligge på et viskestykke og dryppe af bagefter.

Hvis der er plastikknapper kan du give dem en tur med opvaskebørsten også, og nu du er igang kan du også give låget til fjernbetjeningen..

Når du er færdig med rengøringen og det hele er tørt og fint samler du tingene igen, putter evt. friske batterier i og nyder at du har en ren, fin og velfungerende fjernbetjening igen..

Det mest tricky plejer at være det med at få klikket fjernbetjeningen fra hinanden, resten er lige ud af landevejen rengøring.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 31 August 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Tak for forslaget. Jeg lod mig inspirere og skilte den ad. Konstruktionen var en lidt anden, men jeg prøvede at rense med isopropylalkohol og kontaktspray. Den blev ikke som ny, men den fungerer rimeligt igen.

Nu får den lov til at leve lidt længere som primær fjernbetjening.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes