Sendt: 17 September 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AllanSchmidt skrev:
Det ville jo ikke være dårligt, hvis man kunne spare lidt penge der. Har du prøvet med de gænge og i så fald, er der nogen hørbar forskel fra dem til den hjemmelavede? Er der desuden nogle ting man skal huske på mht. afkobling? Jeg går næsten ud fra at overflade-arealet skal være så småt som muligt..? Desuden synes jeg at have læst at "fødderne" skal være een med højttaleren, men kan ikke finde nogen grund til dette - er der nogen, der kan svare mig på om man skal lime/tape fødderne fast til højttalerne og hvad grunden er dertil? |
|
|
Overfladearealet må ifølge min overbevisning gerne være stort. Ved tilkobling skal arealet være lille, men ikke nødvendigvis ved afkobling.
Eksempelvis SD fødder er beregnet til en bestemt vægt. Det er for at materialet ikke bliver presset så meget sammen, at de mister sin stivhed. For så står tingene ikke så stabilt og bliver mere følsom for påvirkninger - ikke mindst i horisontalt plan. (= bliver mere vakkelvorn).
Jeg mener ikke det er nødvendigt at lime fødderne fast!
De hjemmelavede fødder skal også passe til vægten ligesom SD. Man kan enten variere antallet af fødder eller tykkelsen på dem!
Jeg har ikke lavet direkte test mod SD feet men de hjemmelavede virker fint. Jeg har dem under min pladespiller og har ingen problemer med akustisk tilbagekobling. Heller ikke ved 112 dB!!! Og jeg synes også det har givet mere ro, uden det er gået ud over dynamikken...
Man får ret mange fødder ud af en enkelt bidering. Jeg vil tro de kommer til at koste ca. 1 kr. stykket
|