Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
Sendt: 22 September 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
Jeg står og skal have en længere række kabler - men jeg er ikke interesseret i at smide en formue.
Hvilke kabler skal jeg gå efter?
Jeg skal bruge 2x2 meter alm højtaler kabel (singlewire)
et phono til xlr ( har hifi-klubben overhovedet det?)
Et minijack til phono til computer tilslutning (er det ikke den smarteste måde?)
og evt. et par sæt phono til phono.
Skal jeg "bare" købe de billigste i hifi-klubben, el. hvor får man "mest for pengene" ?
Er det en god idé at købe brugt?
Hvis det har nogen relevans for kabel-valget, så skal kabler bruges sammen med et sæt cw al-1000 og en crown-effekt.
Sendt: 22 September 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
finlytteren skrev:
Der er mange penge at spare på at købe brugt. Og et kabel bliver jo ikke slidt på samme måde som ht
og forstærker...
Så mit råd er: Køb brugt!
Okay - jeg har kigget lidt på brugt markedet - dog har jeg ikke kunne finde nogen xlr til phono kabler. Er det ikke særlig
udbredt? hvor kan det evt. købes?
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
Clemensen2k skrev:
Okay - jeg har kigget lidt på brugt markedet - dog har jeg ikke kunne finde nogen xlr til phono kabler. Er det ikke særlig udbredt? hvor kan det evt. købes?
Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
Det findes men er måske svære at finde brugt. Ellers kan du selv modificere et XLR-kabel: instruktion
minijack til rca er ikka den optimale løsning, medmindre du har et meget godt lydkort. Ellers vil du få en klar forbedring selv med en billig dac som fx DacMagic. Den forbinder du fx med computeren via optisk eller coax. Alternativt med usb, men jeg ville foretrække optisk eller coax.
Hvilken forforstærker har du?
Hvad med disse ht-kabler. Ca ½ pris. Terminerede med bananer.
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
Jeg har et rimelig fornuftigt lydkort i den computer - jeg ønsker at kører lyd fra. Hvordan ser de stik ud du eller nævner? altså
dem til at forbinde pc.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum