| Forfatter |
|
Kazper Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har YouSee og har fået et TV mere og skal i den forbindelse have splittet mit TV signal. Jeg har anskaffet mig en god
splitter med f-connectors, men har nu et lille kabelproblem. Jeg skal jo faktisk bruge 3 kabler nu - 1 fra stikket i væggen til
splitteren og 2 fra splitteren til fjernsynene. Fra stikket i væggen til splitteren skal jeg bruge en RF-hun til F-conn og til hvert
TV skal jeg så bruge en F-conn til RF-han. Mit problem er først og fremmest at det tilsyneladende kun er muligt at finde
kabler med disse stikkombinationer i meget specifikke længder. Og det jeg har brug for er jo noget i retning af 0,2m kabel
fra væg til splitter og så 1x8m og 1x12m til de to fjernsyn. Jeg er ikke specielt interesseret i at have fx 1,5m kabel mellem
væg og splitter - både æstetisk, men også for at minimere støj. Det samme gør sig gældende for hhv 10m og 15m kabel til
TV'erne.
Jeg har ikke ret stor lyst til at købe kablet i metermål og selv sætte stik på - jeg HAR rodet med den slags før og resultatet
bliver meget langt fra professionelt. Og jeg ønsker at minimere støjen mest muligt når jeg nu introducerer et nyt fjernsyn,
hvilket jeg bestemt ikke tiltror mine kluntede stik at gøre.
Så mit store spørgsmål er om der er nogen der kender et sted hvor man kan bestille sit antennekabel - i god kvalitet - i lige
netop den længde man gerne vil have det og enten de stik jeg har brug for eller valgfrie stik? Det virker på mig som en
oplagt mulighed at tilbyde ledninger og stik kombinationer personaliseret til kunden på dette område, men jeg kan ikke finde
nogen steder der tillader dette...
Sekundært vil jeg gerne høre om kvalitet - det er min opfattelse at guldstik er en gang fjolleri i næsten alle situationer, og
endnu mere ved en ting som antennekabel. Ville I ikke mene at det afgørende er afskærmingen af kablet og hvor godt
stikket er påført?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor en f-splitter? En alm. splitter koster her 15 kr. Der er også kabler i diverse længder...
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin ide med en fornuftig splitter i stedet for de der billige T-stykker.
Angående specielmål og montering af stik er jeg sikker på din lokale elektriker kan hitte ud af det, hvis du ikke selv har mod på at fumle med det. Guldstik ville jeg ikke bekymre mig om, men sørg for at få stik der er HF-tætte nu du alligevel er igang.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bl.a. længder som 0,5 m, 7,5 m og 15 m. Men det koster lidt, da 0,5 ikke er så normal og 15 meter er ret langt. Så det er ofte færdige kabler af en vis kvalitet i de lange versioner. Og så må man tage guldstikkene med... og prisen...
Om det vil være meget billigere at betale nogen for at montere stikkene, kommer an på timelønnen og tidsforbruget...
Kan du leve med 0,5 m, 7,5 m og 15 m, så gør det.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kazper skrev:
Så mit store spørgsmål er om der er nogen der kender et sted hvor man kan bestille sit antennekabel - i god kvalitet - i lige netop den længde man gerne vil have det og enten de stik jeg har brug for eller valgfrie stik? Det virker på mig som en oplagt mulighed at tilbyde ledninger og stik kombinationer personaliseret til kunden på dette område, men jeg kan ikke finde nogen steder der tillader dette...
|
|
|
Måske fordi du gør det sværere end det er. Nej, du kan sikkert ikke finde en webshop hvor du indtaster dét du skal bruge i webshoppen, og får en pris og betaler med det samme. Men det er jo dét der ligger i begrebet "custom", at det tilpasses til dig, derfor ser du det ikke i web-butikkerne. Enhver nogenlunde anstænding radio/tv forretning kan løse dit problem for dig, og hvis det er en rimelig kvalitetsbevidst forretning, kan de også gøre det bedre end "standard". Givetvis til priser der ligger en del over det man giver når man køber hyldevaren i Harald Nyborg, men det er jo så dét man må tage med når det skal være "custom", og i kroner og øre er det trods alt ikke alverden der er tale om.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
| hvorfor en f-splitter? En alm. splitter koster her 15 kr. |
|
|
Fordi T-stykker er noget skrammel, F-splitteren er den helt rigtige løsning.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte www.av-connection.dk/
Jeg er ret sikker på, at de kan hjælpe med kabler og stik. Prisen ved jeg ikke noget om, men jeg tror nu ikke det er så meget dyrere.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |