Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: højt.kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

hej

da jeg skal have rykket rundt på mine højtalere pga. dårlig placering,

bliver længden af kabler temmelig lang:2x8 meter (mod nu 2x4 meter)

hvor meget betyder det i effekt/lyd-tab?

mit setup er primare i21,dali concept 6. plus noget billigere 2x4 kvadrat.

evt. forslag til kabel i budget klassen.

Til top Vis pn-g's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pn-g

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Almindelig netledning :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 07 November 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

I "budgetklassen" er der vist ingen vej udenom Blue Jeans Cable! Det får masser af ros rundt omkring. Efter sigende bruger Rene (Vassagohifi) ikke andet, og han leger jo ikke ligefrem med kedeligt grej!

Deres Ten White er på godt 2x5 kvadrat og koster 40£ plus forsendelse for 16 meter. Det lyder fremragende på de fleste anlæg, hvis man skal tro på, hvad folk skriver. Jeg har kun hørt det i et enkelt surroundsystem, hvor der ikke var noget, der sprang i ørerne (hvilket altid er et godt tegn).

Hvis du vil bi-wire er der deres Canare 4S11, som også får ros. Det er på 4x2 kvadrat og koster godt 50£ plus forsendelse for 16 meter.

Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke ".com"-siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder!
Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt 2½ døgn via FedX.
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke ".com"-siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder!
Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt 2½ døgn via FedX.

Når man bestiller I USA kan man vælge at betale "regningen" med det samme, så varen er deklareret korrekt og ikke bliver standset i tolden.

Bestilte en tirsdag aften hos .com, modtog det torsdag middag - så det går også hurtigt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 November 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Thomas Bidstrup skrev:

Når man bestiller I USA kan man vælge at betale "regningen" med det samme, så varen er deklareret korrekt og ikke bliver standset i tolden.

Bestilte en tirsdag aften hos .com, modtog det torsdag middag - så det går også hurtigt

Om du betaler med det samme eller ej har intet med tolden af gøre. Det afhænger af hvor stort beløb der er deklareret og dermed om det er momspligtigt. Der en bagatelgrænse, jeg kender ikke tallet men forvent at det er lavt   Og nogen gange kan man være heldig at pakke bare smutter igennem uden told, men det kan bestemt ikke tages for givet.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 November 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:
Wymax skrev:

Thomas Bidstrup skrev:

Om du betaler med det samme eller ej har intet med tolden af gøre. Det afhænger af hvor stort beløb der er deklareret og dermed om det er momspligtigt. Der en bagatelgrænse, jeg kender ikke tallet men forvent at det er lavt   Og nogen gange kan man være heldig at pakke bare smutter igennem uden told, men det kan bestemt ikke tages for givet.

Fra BJC Shipping Info:

Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order.

Min pakke er ikke smuttet igennem, jeg har betalt hvad jeg skal.

I øvrigt har jeg prøvet at købe hos www.acousticsounds.com, også sendt via FedEx, og her kom pakken også frem uden toldbehandling. Til gengæld fik jeg så regningen på told og moms en måneds tid senere, den blev afregnet overfor FedEx.

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 07 November 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
mbull skrev:
Wymax skrev:

Thomas Bidstrup skrev:

Fra BJC Shipping Info:

Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order.

I øvrigt har jeg prøvet at købe hos www.acousticsounds.com, også sendt via FedEx, og her kom pakken også frem uden toldbehandling. Til gengæld fik jeg så regningen på told og moms en måneds tid senere, den blev afregnet overfor FedEx.

En helt igennem unødvendig og uvedkommende diskussion, drenge Ved bestilling på www.bluejeanscable.co.uk er det totalt irellevant.  God Søndag!

Edit: Desuden opgives der mål i meter på UK-siden og feet på USA-siden.
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
En helt igennem unødvendig og uvedkommende diskussion, drenge Ved bestilling på www.bluejeanscable.co.uk er det totalt irellevant. 

Efter at co.uk også har fået fingrene i en ultralydssvejser er det nok, ja  Men ikke desto mindre godt at vide. Og hvis man så, som jeg, havde brug for en længde hvor 4 feet (1,20 meter) er ganske passende, så er .com jo også en mulighed, i stedet for at man på co.uk hvis kun kører i halve metre.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 November 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
mbull skrev:
Wymax skrev:

Thomas Bidstrup skrev:

Fra BJC Shipping Info:

Yeps, det forklarer det fint. Du afregner moms'en med det samme gennem firmaet. Fin service og så sparer man vel adm. gebyret i den danske told. Det kan dog ikke opfattes som en generelt praksis når man handler i udlandet, idet langt de fleste udbydere ikke håndterer moms og told for modtager landet. 

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2010
Sendt: 10 November 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

tak til alle for info/link...

mvh.

Til top Vis pn-g's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pn-g

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
I "budgetklassen" er der vist ingen vej udenom Blue Jeans
Cable
! Det får masser af ros rundt omkring. Efter sigende bruger Rene (Vassagohifi) ikke andet, og han leger jo ikke
ligefrem med kedeligt grej!Deres Ten White er på godt 2x5 kvadrat og koster 40£ plus forsendelse for 16 meter. Det lyder
fremragende på de fleste anlæg, hvis man skal tro på, hvad folk skriver. Jeg har kun hørt det i et enkelt surroundsystem,
hvor
der ikke var noget, der sprang i ørerne (hvilket altid er et godt tegn).Hvis du vil bi-wire er der deres Canare 4S11, som også
får
ros. Det er på 4x2 kvadrat og koster godt 50£ plus forsendelse for 16 meter.Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke
".com"-
siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder!Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt

døgn via FedX.

I budget klassen har jeg også kun hørt godt om Bluejeans. men deres kabel kommer fra en stor OEM producent. så deres
højtaller kabel kan også købes hos RSonline.dk. Men ved ikke lige hvor det er billigst. Men tror nok at Blue jeans.co.uk er
billigst pga den lave kurs på punden.
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel er tilsvarende på rsonline.dk?
Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

bl.a diverse "belden" kabler
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 16 November 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

da jeg købte nye audio note E i sommers skulle de osse

stå anderledes.Mine blue jeans var ikke lange nok,købte

van den hul clearwater i klubben ,ingen forskel....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 16 November 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

http://www.thomann.de/dk/hoejttalerkabler1.html?ls=100

Der er intet hifi-hokus-pokus-overpris over dem
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes