Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strøm til aktive ML højtalere? (Nu købt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen
Jeg har et par Martin Logan purity, som får signal fra en yamaha 2067. Jeg har, for ikke så lang tid siden, fået
oprettet en ny strøm gruppe i min tavle og har nu tænkt mig at skulle lege lidt med stømkabler til højtalerne.

Jeg var tilfældigvis i i KT radio på samme tidspunkt som Lars Kristensen fra nordost, som skulle demonstrere deres
quantum produkter, heriblandt QBase og QX4, sammen med Odin og Valhalla strømkablet. Det hele blev
demonstreret på et par ML Purity højtalere, som jo også er dem jeg har selv, så det var jo ganske interessant. De
blev dog drevet af en Macintosh forstærker, så her kan jeg ikke helt være med   

Jeg er allerede begyndt at lægge penge til side til deres Qbase og Qx2, som helt sikkert er alle pengene værd! Det er
helt utroligt hvor meget det giver. Hvis man overvejer at købe et par dyre højtalere, så vil jeg mene at man nok ville
kunne købe et par højtalere til den halve pris og tilføje Nordost QX/Qbase og få mere ud af systemet end hvis man
havde købt de dyre højtalere. Virkelig spændende produkter, som desværre, for mig, er alt for dyre! Er der nogen
fornuftige alternativer til NO quantum qx2/4?!

Efter demonstrationen anbefalede Lars mig at prøve at par Magus strømkabler på mine højtalere. Dem havde KT
desværre ikke hjemme, så jeg lånte et par Vishnu istedet. Det var vel og mærke inden jeg havde fået lavet seperat
strømgruppe. Men det gav også utrolig meget for lyden, og ikke mindst lydbilledet, som blev et par meter størrer.
Disse kabler er også uden for min prisgruppe da jeg egentlig også gerne ville have et strømkabel til min forstærker
og afspiller. Så 4 stk. i alt. Men NO Magus kablerne skal jeg helt sikkert ha' lånt mig hjem og prøve.

Er der nogen af jer der har erfaringer med andre kabler der lyder godt sammen med mine ML Purity?
Jeg har også overvejet at lave et par DIY kabler, men jeg synes at hvis man skal have nogle ordentlige stik osv. så
ender det med at koste ca. det samme som ovennævnte Magus kabel.

Og hvad siger i til Stikdåser/netskinner?
Jeg har læst en del herinde, og alt tyder på at den helst skal være stjernekablet, men fornuftige stjernekablede
netskinner hænger ikke rigtig på træerne, der er Furutechs skinne, og ovennævnte Qbase som begge koster en god
del. Er der nogen der kan anbefale alternativer? Eller hvad med DIY, er det muligt at stable noget fornuftigt på
benene som kan sammenlignes med feks Qbase?

http://www.quantumqrt.com/
http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2244
http://hificable.dk/produkter/11-netlister/146-furutech-tp60 e-ac-power-distributor/

Hifihilsner
Kenneth

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 25 November 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

strømkabler gør rigtig meget for anlægget, synes jeg. Og Nordosts er rigtig gode kabler.

Det kan være, at du vil få mere ud af at købe f.eks. et Brahma kabel, som du sætter fra væg til en strømskinne, hvorfra du så har almindelige kabler resten af vejen, end ved at købe 4 Shiva, som du sætter lige før de enkelte komponenter. (Eller et Vishnu isf. 4 magnus afhængig af budgettet). Men det kan du måske prøve at lytte dig frem til. 

Jeg vil også anbefale dig at tage en tur i lydbutikken på Frederiksberg Allé og låne et par Wireworld Electra strømkabler med hjem (Tror at prisen vist er ca. 2.500 for 2 m.) De gør det rigtig godt.

Iphone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 November 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Hvis vi snakker Nordost Brahma, til dine Martin logan højtalere. Er det et rigtigt godt valg. Jeg har selv prøvet både Vishnu og Brahma, og kører med Brahma´s hele vejen nu.

Det er en af de bedste og "billigste" opgradering jeg har gjort. Springet fra Vishnu til Brahma er større end fra Brahma til Valhalla.

Mvh

Til top Vis Iphone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iphone

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 November 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej !

Min erfaring, i øvrigt også med Martin Logan (Accent), er at der virkelig er noget at hente på lydsiden ved at skifte strømkabler.

Dog, efter jeg fik separart strømgruppe, samt skilletrafo, må jeg indrømme at jeg ikke kan høre forskel mere    - om den "rene" strøm fra tavlen gør at indvirkningen fra de forskellige strømkabler minskes betragtelig, er der noget der tyder på.... i hvert tilfælde for mig.

Det betyder jo ikke at du ikke kan høre forskel  men det var da interessant hvis du oplever det samme som mig, nu hvor du også har skiftet til separart strømgruppe - god fornøjelse.

Bond

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg siger tak for svarene. Jeg vil holde øje med brugtmarkedet :)

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 30 November 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Til Martin Logan elektrostater, siger min erfaring at netkabler med et ikke så stort tværsnit er at foretrække. Spørg mig ikke hvorfor! Højttalerne bruger dog ikke megen effekt.
Jeg har selv lavet mine, uskærmede, netkabler af i alt fire 0,8mm ledere af finsølv. Hver leder ligger i egen Teflonslange. Blidt snoet.

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth. Er der nogen hørbar forskel efter du har fået egen gruppe i tavlen og jord på systemet Det håber jeg for digmvh Søren
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet stikdåse i huset:
http://www.quantumqrt.com/productdetail.asp?ProdID=70

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 December 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hej Kennethp.

Jeg har Martin Logan Vantage herhjemme.
Jeg bruger NO Vishnu strømkabler til dem. De er så forbedret yderligt med Oyiade 079 stik i begge ender.
Højtalerne virker bare helt perfekt nu
Jeg har så en Supra skinne der er lavet sådan at, jeg omgår netfilteret.
Den er lavet som stjernekonfikraration indeni. Med alm 1,5 mm2 solidcore instalationskabel.
Så har du bare en supergod skinne til meget billig penge

Mvh Jørgen.
Til top Vis ditlevbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ditlevbo

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
Hej Kennethp.

Jeg har Martin Logan Vantage herhjemme.
Jeg bruger NO Vishnu strømkabler til dem. De er så forbedret yderligt med Oyiade 079 stik i begge ender.
Højtalerne virker bare helt perfekt nu
Jeg har så en Supra skinne der er lavet sådan at, jeg omgår netfilteret.
Den er lavet som stjernekonfikraration indeni. Med alm 1,5 mm2 solidcore instalationskabel.
Så har du bare en supergod skinne til meget billig penge

Mvh Jørgen.
godt tip der , supra skinnen er lækkert udført, men det interne netfilter er noget crap, så ved en lille ombygning har man en fin fordeler til små penge, dog skal det lige siges at CE mærkningen jo falder til jorden, men jeg skal ikke gøre mig til dommer over for de brugere der vil kaste sig ud i denne ombygning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes