Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilket kabel fra tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Badsberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle....

Jeg har lidt problemer med at få lyden fra mit tv (altså ikke fra dvd) ud i mine højttalere!

Jeg har forhørt mig herinde før, og fik at vide at jeg skulle forbinde surroundrecieverens rød/hvidindgang som f.eks. var mærket TV, Video, Tape eller Aux (jeg har valgt video2) med tvet!

forstærkeren skulle så stå på den indgang når jeg ville have lyd fra tvet....Eftersom jeg ikke har phonobøsninger bag på mit TV, fik jeg at vide at jeg så skulle bruge en scartudgang og købe et løst scartstik, uden ledning,
men med 3 phonobøsninger (gul, hvid og rød), hvori jeg så satte phonokablet, når jeg så valgte video2 på min forstærker skulle der komme lyd!.....men det gør der ikke......hvorfor?

Er det ikke det rigtige kabel jeg bruger?? (jeg er en spasser, hvad angår kabler! men det jeg bruger er et sort kabel med rød og hvide bøsninger i hver ende!)

Jeg tror ikke det er fordi mine scartudgange ikke kan sende lyd ud.... for bag på mit fjernsyn, som har 2 scartudgange er der en pæn lille tegning med et par pile som vender hver sin vej, så vidt som jeg kan forstå, indikere dette at de 2 scart udgang (eller ihvertfald den ene, jeg har prøvet begge to) kan sende et signal ud af tvet...

På forhånd tak for hjælpen! 

Til top Vis Badsberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsberg

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

På mit tv skal man ind i menuen og slå tv'ets indbyggede højtalere fra, før der kommer nogen lyd ud. Man skal desuden skrue ret højt op før det kan høres.

Prøv det.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Badsberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Det gav mig en lidt bedre ide om hvad der var galt, men problemet er ikke løst!!

Jeg prøvede at skrue op for min højttalere...(helt op) og det viste sig at man kan hører lyden meget svagt, samtidig er der en "dejlig" summen i min højtalere som næsten overdøver den svage lyd fra tvet!!

Men jeg kan ikke slå mine højtalere fra på mit fjernsyn!

kan det så passe at jeg ikke vil kunne få mere lyd ud af det!??

mvh. Badsberg

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

http://www.avconnection.dk/Functions/ConnectionWizard.asp prøv den hvis du er i tvivl om hvilke kabler du skal bruge
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

På mit tv skal man ind i menuen og slå tv'ets indbyggede højtalere fra, før der kommer nogen lyd ud. Man skal desuden skrue ret højt op før det kan høres.

Er ikke nødvændigt på mit Thomson tv det er forbundet fra tv med scart/rca til indgang video 2 (H/K 8500) og der er ingen problemer..

Prøv det.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Du har samlet det korrekt, men jeg tror at dit scart-stik (kun med 3 bøsninger) er af typen til at sætte eks.vis Playstation til sit TV. Et sådant virker KUN ind i TV´et, så du må lede den type op, hvor der yderligere er en lille skydekontakt, mærket "in/out" på selve scart-stikket. Du forklarer bare i butikken, at du kun har scart-stik og at du vil have lyden FRA dit TV til TIL din forstærker, så kan de sikkert finde ud af noget. Som nævnt kan det være nødvendigt, at gå ind i TV´ets opsætning, normalt under "install", og ændre hvilken scart-ind/udgang som skal bruges som ud, MEN det der kommer ud vil være et liniesignal i fast niveau, hvor du ikke skal skrue op og ned for TV´et. Tværtimod skal du lagre det under lydindstillingerne til at tænde UDEN lyd. At du kan høre lyden svagt, dog med masser af støj, tager jeg som tegn på at scart-stikket er af den forkerte type, kanaloverhør også kaldet!!! Om igen!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Og har du en VHS-video sat til dit TV, kan du måske sætte phonostikkene i der og derefter bruge videoen til TV-tuner. TV´et skal altså stå på video-indgangen (program 0 eller scart1/2) og TV-programmerne vælges så på videoen!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er også med på vognen, der siger at du skal have et scart stik med en in-out skyder. Stort set alle stik på markedet uden denne er in stik, så ud og køb sådan et!

Badsberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

tusind tak for hjælpen!

Det lyder som en mulig løsning på problemet, så jeg vil straks anskaffe mig et scart-stik med skydekontakt!

mvh. Badsberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes