Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabel til Audiovector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eSeL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 December 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej fantastiske forum!

(Endnu endnu... endnu en kabeltråd)

Jeg skal bruge noget nyt brugt kabel til mine audiovector s3 super. Hvad har i erfaring med går godt til audiovector? eller hvad der absolut ikke går for den sags skyld.

Indtil videre har jeg fundet ud af at dali silverwave absolut ikke er godt, så skal nok over i noget rent kobber?

MVH eSeL

Til top Vis eSeL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eSeL

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Audiovector laver selv højttalerkabler  
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

eSeL skrev:
Hej fantastiske forum!

(Endnu endnu... endnu en kabeltråd)

Jeg skal bruge noget nyt brugt kabel til mine audiovector s3 super. Hvad har i erfaring med går godt til audiovector? eller hvad der absolut ikke går for den sags skyld.

Indtil videre har jeg fundet ud af at dali silverwave absolut ikke er godt, så skal nok over i noget rent kobber?

MVH eSeL

hvilken udstyr har du foran

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

eSeL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:

Det er selvfølgelig en mulighed hvis jeg kan finde noget brugt til fornuftige penge.

@ Darwin...Jeg spiller med Densen DM-20 og rotel rb-991

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

eSeL skrev:
-KP- skrev:

Det er selvfølgelig en mulighed hvis jeg kan finde noget brugt til fornuftige penge.

@ Darwin...Jeg spiller med Densen DM-20 og rotel rb-991

Uhmmm  jeg har ikke hørt dit udstyr.....men jeg bruger selv 

Chord Odyssey 4

i stuen hvor jeg har pioneer lx81 som forstærker og har audiovector S3Signature i stuen , de gør det fint i mine øre var det rigtig godt men høre stor forskel da jeg lavede egen rum til to kanal

Jeg bruger Chord Signature " Ren kobber" i mit to kanal opsæt   noget kraftiger system men lydmæssig meget større breder  bare så lækret.

jeg har et par K1 højttaler i køknet hvor jeg gør brug af supra 2x2.5MM 20 meter lange kober med fortinning trukker af en 2x75W effekt block......de fylder rummet med en dejlig lyd

så du bør prøve med forskellige kabler da rummet betyder meget, men hold dig til gode mærker da du jo har en højttaler som fortjener gode sager

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

nu er dette en generel melding om audiovector og ikke spicielt til s3 serien. Syntes at audiovector altid har fungeret godt med åbent lydende kabler, som nævnt har de lavet deres egne kabler som jo er et oplagt valg, Nordost kabler er også et godt valg til standart-super-signature men kommer man op i top modellerne med den lille skrigehals af en diskant så gå langt uden om. Chord har et stort udvalg af kabler som i de fleste tilfælde er til at betale, de vil også fungere fint, dog vil jeg lige fremhæve odyssey4, det er et 4 ledet kabel, termineres det som 2-2 også kaldt shotgun så lyder det helt fantastisk, jeg har selv et og har prøvet at terminere det som 2-4 (bi-wire), men det lyder væsentlig bedere som 2-2 (singel-wire/shotgun).

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
nu er dette en generel melding om audiovector og ikke spicielt til s3 serien. Syntes at audiovector altid har fungeret godt med åbent lydende kabler, som nævnt har de lavet deres egne kabler som jo er et oplagt valg, Nordost kabler er også et godt valg til standart-super-signature men kommer man op i top modellerne med den lille skrigehals af en diskant så gå langt uden om. Chord har et stort udvalg af kabler som i de fleste tilfælde er til at betale, de vil også fungere fint, dog vil jeg lige fremhæve odyssey4, det er et 4 ledet kabel, termineres det som 2-2 også kaldt shotgun så lyder det helt fantastisk, jeg har selv et og har prøvet at terminere det som 2-4 (bi-wire), men det lyder væsentlig bedere som 2-2 (singel-wire/shotgun).
Odyssey er et super kabel jeg har dog install versionen  som jeg bruger i trippel wire egen forstærker til bassen og bi-wire til mellem tone og diskant...

Rigtig med S3A den kræver et rum med meget dæmpning store bløde møbler et tykt gulvtæppe uden rette flader....jeg havde denne højttaler i stuen før  der blev men godt nok træt i ørende efter timers lytning, men oppe i min hule der går det rigtig godt  godt ungerne flytter hjemme fra så kan man jo fråsse med sig egen plads 

eSeL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Ok. Så Chord/Nordost er værd at se efter.

Mht odyssey modellen kan jeg se, at den er med forsølvet kobberledere ligesom mine silverwave. Det er jeg lidt skeptisk overfor, da min diskant med silverwave er alt for agressiv efter min mening. Risikerer jeg ikke en gentagelse hvis jeg køber det kabel?

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

eSeL skrev:

Mht odyssey modellen kan jeg se, at den er med forsølvet kobberledere ligesom mine silverwave. Det er jeg lidt skeptisk overfor, da min diskant med silverwave er alt for agressiv efter min mening. Risikerer jeg ikke en gentagelse hvis jeg køber det kabel?

prøv om du ikke kan låne et først  eller se på det her link http://www.av-connection.dk/?ML=360  mens ellers så skriv til de herre  de er meget behjeplig

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

hejsa.

Jeg har selv spillet på Audiovector gennem længere tid, har haft flere modeller. M3 Signature,

Mi3 AA, SI6 og har prøvet forskellige kabler på alle modellerne. bla. Monster, supra, noname og vender hver gang tilbage til Nordost.

kan varmt anbefale Nordost til Audiovector, de åbner meget op for højtaleren, og giver en meget kontant og hurtig bas.

du er velkommen til at "høre mine kabler" i mit setup

MVH benny

[/QUOTE]

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
Til top Vis Benny D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny D

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

dan a. skrev:
Odyssey er et super kabel jeg har dog install versionen  som jeg bruger i trippel wire egen forstærker til bassen og bi-wire til mellem tone og diskant...

Rigtig med S3A den kræver et rum med meget dæmpning store bløde møbler et tykt gulvtæppe uden rette flader....jeg havde denne højttaler i stuen før  der blev men godt nok træt i ørende efter timers lytning, men oppe i min hule der går det rigtig godt  godt ungerne flytter hjemme fra så kan man jo fråsse med sig egen plads 

når lederne lægges dobbelt, så får man en helt anden bas kontrol og rum fornemmelse

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

eSeL skrev:

De fleste Chord forhandlere har demo kabler, så det burde være nemt at få testet , odyssey bruger leder af rimelige tykke core, hvilket giver en gengivelse som er hen af solid core kabler, mener dali kablet er et multi core kabel hvilket giver en noget anderledes lyd.

eSeL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Lyder som om jeg skal ud og have fat i lidt Chord og Nordost kabler jeg kan teste igennem :) tak for de mange svar.

@Benny D... Det kan godt være, jeg tager imod dit tilbud. Kan dog ikke blive inde for den nærmeste fremtid, da jeg skal til jul osv i Jylland. Jeg skriver PM hvis det er

mvh Søren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes