| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude, Jeg har en subwoofer stående der i øjeblikket er forbundet til mit B&O anlæg med almindelig billig sort "lakrids" phonokabel. Min subwoofer har 2 indgange og det giver helt klart den bedste lyd at bruge begge stik. For at koble lakrids kablet til anlægget bruger jeg et DIN -> Phono-hun adapter stik. Alt dette virker som sagt okay, men jeg oplever alligevel en del støj. Før i tiden brugte jeg et decideret afskærmet subwoofer kabel og det gav lidt bedre lyd i forhold til støj, men ikke en lige så kraftig/dyb bass som når man bruger begge indgange på subwooferen. Kan jeg ved at bruge nogle splittere lave en kombination af at bruge mit ene gode deciderede subwooferkabel og samtidig bruge begge indgange på subwooferen? Har ikke lyst til at bruge for mange penge på det, så spørgsmålet er bare om min ide vil virke? signalet skulle gå således: BeoMaster 6500til 2 phono udgange bag på B&O anlægget (DIN -> 2 x Phono-hun)til subwoofer splitter til 1 subwooferkabel (Argon kabel)til subwoofer splittertil subwoofer (Yamaha YST-SW45)Optimalt købte jeg bare et til subwooferkabel så jeg kunne få signal ind på begge indgange bag på subwooferen, men vil gerne gøre det så billigt som muligt. Samtidig opnår jeg og konen den fordel at der kun er et kabel der skal løbe langs fodpanelet istedet for to. Vil mit forslag virke, eller giver det ingen mening at dele signalet op på den måde jeg foreslår med alle de "mellemled"?
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|