Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra - MD-06 EU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er der nogle på sitet, som har erfaring med Supras stikdåse med mildt støjfilter? Den skal afløse El-gigantens standardstikdåse? Jeg går i købstanker, men er i tvivl, primært mht. støjfilteret.

På forhåmd tak.

Mvh

Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er rigtig tilfreds med dem. Jeg har to styks, og flere jeg kender har dem også, på rigtig dyrt grej.
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er også tilfreds med mine supra stikdåser. Det er dog ikke alle der mener netstøjfilteret har en positiv effekt, især på store effektblokke, da de virker som en flaskehals. Det har jeg dog ikke erfaret. Jeg synes de gør det ganske okay. Nu trækker mine nu heller ikke det helt store grej.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jag kan ikke bruge denne supra stikdåser, har hafte den i huset af to gange, ville tro at den er ikke god i anlæg med en hvis
dynamit (det ville sig to strømsluge effektforstærker), er nu mere tændt på at prøve en Furutech TP80E netliste med filter, og
hvor der netop ikke er filter i to af SCHUKO socket, derved beholde jeg samme stel for alle apparater.

Ved så ikke om dette kan være en god iden, nemlig at bruge 16A el kabler mellem vægudtaget og netliste, og igen 16A el
kabler mellem netliste og effektforstærker
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juni 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Til

- The Elite.

- Jack D

-Startrek.

Tak for jeres svar.

Jeg kommer til at tænke på, at jeg engang satte et netstøjfilter fra Brinck elektronik ind foran en klasse AB-effektforstærker, og det blev lydene kedeligere af. Foran de øvrige komponenter var der ingen væsentlig hørbar forskel. Så de endte med, at effektforstærkeren blev forsynet direkte fra et stik i væggen, og øvrige udstyr gennem netstøjfilteret. I dag er forskellene nok større, fordi mens jeg tidligere havde kablerne i en veritabel ormegård får apparaterne deres spænding i samme fase, ligger pænt mv.

Der er iøvrigt en tråd om netop dette enme, fandt jeg ud af ved at google på Supra - MD-06 EU.

De anmendelser, man kan se på nettet er positive, om end det ikke er sådan, at anmelderens arme når loftet, så at sige.

Jeg vil nu gøre det, at jeg

1)Køber strømskinnen og blot lader den i første omgang blot erstatte den nuværende - for at høre evt. forskel.

2) Erstatter de nuværende sorte kabler med ny indkøbte Supra LoRad - dette har fået fine anmeldelser, også her på sitet. Det gøres apparat for apparet med lytte test ind i mellem.

3) Jeg tager strøm til effekttrinnet udenom strømskinnen, og hører evt. forskel.

Det må vist være måden.

Mvh

Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 10 Juni 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jens Mortensen skrev:

Jeg kommer til at tænke på, at jeg engang satte et netstøjfilter fra Brinck elektronik ind foran en klasse AB-effektforstærker, og det blev lydene kedeligere af.

Er det så nu, at jeg skal fortælle, at jeg rent faktisk har et Brinck netfilter foran hele mit system??? Inkl. effektblokkene!!! 

Der er nogen, der mener, at netstøjsfiltre dræber dynamik og gør lyden flad og kedelig. Men det der sker med et netfilter er, at der fjernes støj og forvrængning fra strømmen, og dermed musikken.

Denne støj og forvrængning får ofte musikken til at lyde kraftigere, og nogle forveksler dette med øget dynamik. Når den så er væk, ja så virker lyden "lavere", men forskellene på høje og lave lyde i musikken bliver meget tydeligere. Og det er dette, der er dynamik!

Men man skal selvfølgelig prøve sig frem!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Nogen filtre, er dårligere end andre. Peter Kørner's filtre er rigtigt gode, også på effektrin. Men som M. Gige skriver, prøv jer frem.

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv købt et PS Audio Quintet... skide godt køb, men ja min effektforstærker kører uden om filteret
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Et givent netstøjsfilter skal selvfølgelig have en kapacitet i watt, som overgår det samlede systems behov.

Ellers vil der selvfølgelig opstå en flaskehals. Og da effekttrinnet er det der trækker mest effekt/strøm, så er det også her man først hører et filters begrænsning.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Du er inden på noget rigtig, nemlig at en givent netstøjsfilter skal selvfølgelig have en kapacitet i watt, som overgår det samlede systems behov. og det er de ikke mange netstøjsfilter der har, som et absolut minimum skal det kunne trække 16A, og det samme skal de bruge el kable mellem netstøjsfilter og de strømkrævende forærker.

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juni 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Inspireret af Mikkel satte jeg mit netstøjfilter på igen, denne gang foran hele anlægget. Det første indtryk er, at der slipper flere detaljer igennem, at anlægget spiller renere og at baggrunden er mere sort. Ikke meget, men hørbart. Så det var en god ide - så er jeg så meget klogere.

Det næste bliver så at eksperimentere med netkabler. 

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en Supra dåse foran min NAD M25 forstærker som vel går for værende en forholdsvis kraftig sag. Ligeledes stiller mine B&W højttalere krav til størrelsen på forstærkeren. Men jeg føler ikke at jeg mangler noget som helst dynamik

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jens Mortensen skrev:

Inspireret af Mikkel satte jeg mit netstøjfilter på igen, denne gang foran hele anlægget. Det første indtryk er, at der slipper flere detaljer igennem, at anlægget spiller renere og at baggrunden er mere sort. Ikke meget, men hørbart. Så det var en god ide - så er jeg så meget klogere.

Det næste bliver så at eksperimentere med netkabler. 

Husk at se efter om net stikkene vender ens i stikdåserne. Det kan også give lyden et nyk i den rigtige retning. Det, at de forskellige apparater trækker på samme side, har noget at sige, ligesom at der ikke er stelstrømme i chassiet. Nogle af apparaterne vender rigtigt andre gør ikke og så trækker de skævt på hinanden. Altså, vend polariteten så der ikke kan mærkes en summen i fingrene på chassiet. Udstyret skal ikke være forbundet med signal kabler under denne test, da man så fører til stel og så kan man ikke mærke denne summen, som ikke skal være der, når stikket vender rigtigt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 13 Juni 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nogle der har prøvet Duelund netstøjfilter filter, og mon de er brugbart og om de stadig kan fås

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes