| Forfatter |
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen meninger om lyden fra disse højttalerkabler ?
Hørte disse hos bekendt for et par dage siden. Hørte en ny og lidt ældre version. Den gamle syntes jeg ikke om men den nye havde helt afgjort kvaliteter. Det var dog et fremmed opsæt og har ikke haft mulighed for at teste dem hos mig. Kablerne er overraskende billige 350 kr./m uden terminering. For den pris får man 2x5,25 kvadrat ultra rent forsølvet kobber og mulighed for biwiring idet der er 4 ledere i hvert kabel.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er anmeldt her på siden.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak ! Men havde været rart med nogle private inputs. Anmeldelser er ikke noget for mig. Skal ikke uddybe det nærmere.
N.B. Det var den nyeste version jeg gerne vil høre andres meninger om da den gamle faldt helt igennem i forhold til på det
opsæt jeg hørte.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4923
|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den gamle version, som jeg er meget glad for. Jeg har stadig til gode, at høre noget der gør det lige så godt, til fornuftige penge.
Jeg har dog ikke hørt den "nye" version... hvad er dine oplevelser mellem ny og gammel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
30 sekunders lytning da jeg var ved at gå var mere end rigeligt til at konstantere at det nye er langt bedre. Langt mere transparent og homogeniteten er intakt. Bassen var der også særdeles godt styr på hverken for tight eller slasket lige tilpas. Dette er hvad jeg tør udtale efter få sekunders lytning. Jeg havde travelt og var nødt til at gå desværre. Kunne godt finde på at købe det på trods af at jeg er Duelund fan. Jeg kunne godt bruge noget mere spark end mit hjemmelavede 0,15 x 20 mm sølvkabel kan præstere.
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt at man er så forskellig i hvad man synes er godt  jeg har haft både de nye og gamle og jeg synes at de spiller af teknik og ikke af
musik, men værst af alt de tilfører noget til musikken der aldrig har været der, men jo ikke noget der er rigtigt og forkert, det er op til hver enkelt
hvad man kan lide eller hvor man vil hen med lytningen. Jeg synes især nå jeg satte klassisk musik over at det gik helt galt ikke meget styr på
tingene og lyttet glæden røg, jeg hørte ikke meget musik i den korte periode jeg havde dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth ztas1 skrev:
Pudsigt at man er så forskellig i hvad man synes er godt jeg har haft både de nye og gamle og
jeg synes at de spiller af teknik og ikke af
musik, men værst af alt de tilfører noget til musikken der aldrig har været der, men jo ikke noget der er rigtigt og forkert, det
er op til hver enkelt
hvad man kan lide eller hvor man vil hen med lytningen. Jeg synes især nå jeg satte klassisk musik over at det gik helt galt
ikke meget styr på
tingene og lyttet glæden røg, jeg hørte ikke meget musik i den korte periode jeg havde dem  |
|
|
Interessant men ser at det eneste fælles med det anlæg jeg hørte det i er Sonos.  Kablerene ejes af en medarbejder på
DR som har det tilfælles med det anlæg jeg hørte det på at der bliver lyttet over Martin Logan. De nuancerer vist ikke
specielt meget fra øverste mellemtone og op.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonos er i mit med Sonos Cullen hvilken ikke bare er Sonos derudover er det konverteren der sætter den endelige lydkvalitet og Ikke Sonos. jeg
lytter og låner altid kabler i en uges tid for det er over længer tids lytning at man ved hvad man lytter på og ikke før. Ikke at Q10 er dårligt det
passer bare ikke ind i mit setup eller min smag til lytning. Min holdning er at man får hvad man betaler for, osse med Q10, så det op til en selv om
kan lide resultatet i det kompromi.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også meget gerne lægge et øre til de kabler - starter nok op med noget signalkabel og sætter selv nogle Furokawa stik på.
En af mine venner har mere eller mindre stoppet sine projekter med Mudorf silver/gold kablerne efter han hørte Silver Sonic. Nu har han både højttaler kablerne og deres dyreste signalkabler ( som stadig er rimeligt prissat i forhold til de "kendte").
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis de kun egner sig til Martin Logan så stikker de måske af i toppen på andre højttalere ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Men hvis de kun egner sig til Martin Logan så stikker de måske af i toppen på andre højttalere ? |
|
|
Lån et sæt Q10 og hør om du kan lide hvad du hører  Andres meninger og anmeldelser er ligegyldigt, de meninger er alligevel sovset ind i alt
muligt de har hørt og ikke har hørt og tror de har hørt. Lydt selv og stå ved hvad du mener er rigtig lyd uanset andres meninger, så finder man sin
lyd man kan lide
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så mener du de her forums er ubrugelige ? I sidste ende spørger jeg nok en om han vil kommme forbi med sine kabler.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4923
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth ztas1 skrev:
| ...men værst af alt de tilfører noget til musikken der aldrig har været der... |
|
|
Med al respekt : Det er noget forvrøvlet sludder!
Et kabel kan ikke tilføje noget, som ikke har været i det oprindelige signal. Et kabel kan kun fjerne detaljer/information fra musikken. Det vil aldrig kunne skabe noget, som ikke var i det oprindelige signal.
Det du sikkert oplever er, at kablet afslører en uhensigtsmæssighed i dit setup! En betoning som sker allerede i signalkilde eller forstærker.
Jeg har levet med Q10 i rigtig lang tid (år!), og jeg har hørt rigtig mange andre kabler, og ikke kun dem jeg har skrevet anmeldelser om. Og jeg har endnu til gode, at høre et kabel der er mere neutralt, eller et der slipper mere information igennem. Og der har været nogle ret dyre af slagsen på besøg gennem årene!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Nå så mener du de her forums er ubrugelige ? I sidste ende spørger jeg nok en om han vil kommme forbi med sine kabler. |
|
|
Til at finde sin lyd er forum ubrugligt, da de fleste ingen selvkritik har og altid mener at kun de ved hvad god lyd er, kan man ikke bruge til noget som helst, god lyd finder man efter min mening kun ved at prøve sig frem og lytte på det lånte over længer tid og ikke tro at man får hele pakken for den halve pris, der er en grund til at der kan sælges kabler til rigtig rigtig mange penge, har man hørt dem der ved hvad de laver, så betaler man med glæde og lader resten snakke videre om noget de ikke kender til. Men forum har da givet mig nogen gode input og fået mig til at undersøge nogen ting, samt jeg har fået løst nogen problemer med hjælp fra nogen herinde der vidste mere end en selv, så forum kan være super. Men at købe kabler eller andet grej ud fra andres holdninger, eller anmeldelser er nytteløst og dyrt. Selvfølgelig kan man få en ide om hvordan og hvilken meninger en bestemt anmeldeler har og prøve at låne nogen af de ting. Fx læser jeg tit anmeldelser af cd album, og der er en bestemt anmelder, at når han sviner og sabler et album ned, så bestiller jeg det med det samme for så er det næsten altid et mesterværk jeg får inden for døren ;-)
|
| Til top |
|
| |
flemsemand Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både det nye og det gamle Q10-kabel liggende. I de fleste kombinationer foretrækker jeg det gamle. Men det nye er dog mere detaljeret, har lidt mere top og en mere præcis bas. Bassen er dog også lidt mere tynd i det. Begge kabler er dog fremragende til prisen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
kenneth ztas1 skrev:
| ...men værst af alt de tilfører noget til musikken der aldrig har været der... |
|
|
Et kabel kan ikke tilføje noget, som ikke har været i det oprindelige signal. Et kabel kan kun fjerne detaljer/information fra musikken. Det vil aldrig kunne skabe noget, som ikke var i det oprindelige signal.
Det du sikkert oplever er, at kablet afslører en uhensigtsmæssighed i dit setup! En betoning som sker allerede i signalkilde eller forstærker.
Jeg har levet med Q10 i rigtig lang tid (år!), og jeg har hørt rigtig mange andre kabler, og ikke kun dem jeg har skrevet anmeldelser om. Og jeg har endnu til gode, at høre et kabel der er mere neutralt, eller et der slipper mere information igennem. Og der har været nogle ret dyre af slagsen på besøg gennem årene! |
|
|
Ja det lyder fornuftigt nok  kan bare ikke lide klangen i de kabler  men rigtigt det du skriver
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da hørt kabler der på alle områder slog nogle til 100 gange prisen så det ........
Jeg lader mig ikke diktere af prisen.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo nogle der mene at bare et kable er billig, så kan de ikke være godt og der er jo hele ikke meget blær i af man bruge
et billige kable.
Men nogle dyre kable kan skam være et billige kable pakke pænt ind.
Tænk bare på de kable der blive brugt i verden lyd studio, har bruge men ikke ultra dyre high-end, men et fornuftig kable.
Men folk har nærmest et religiøs forhold til deres anlæg, og derfor ville en debat om bl.a. kable være farvet at dette.
Et neutralt kable, er det kable der ikke ligge noget til eller trække noget fra.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne personligt ikke lide det på mit gamle set up, det er ændret meget siden sidst og tror at jeg låner et nyt sæt Q10 og prøver igen , hvem ved, måske jeg må bøje mig
Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 21 August 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
kenneth ztas1 skrev:
|
|
Jeg har levet med Q10 i rigtig lang tid (år!), og jeg har hørt rigtig mange andre kabler, og ikke kun dem jeg har skrevet anmeldelser om. Og jeg har endnu til gode, at høre et kabel der er mere neutralt, eller et der slipper mere information igennem. Og der har været nogle ret dyre af slagsen på besøg gennem årene!
|
|
|
Et kabel vil ALtid tilføre et signal noget.... Nemlig forvrængning.... Harmonisk forvrængning, tidmæssig(fase) forvrængning, magnetisk forvrængning, dieletriks forvrænning pga. de matrialer der ligger op af lederne virker som kondensatorer, resonanser, forvrængning pga. diode effekt pga. krystalstrukturen i metalet, forvrængning pga. skineffekt, som er i enhver leder, forvrængning pga. elektroner der hopper fra den ene leder til den anden internt i kabler, og der med giver en kondensatoreffekt i kablet... Og man kunne blive ved.... Så jo, ethvet kabel vil ALTID tilføre signalet en masse former for forvrængning og resonanser... Alt efter hvordan det er konstrueret.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |