Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den hul D-300 III HYBRID (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge og piger ( dem er der nok ikke mange af her)

Jeg mener selv at jeg har en rolig og fattet holding til hele religionen omkring kabler.
Men jeg må indrømme at jeg har svært ved at få armene ned over glæden ved Van den Hul kabler.

Jeg kører med VAN DEN HUL The D-352 HYBRID som HT kabel og er ret vild med klangen så forleden smed jeg et van den hul D-300 III HYBRID signalkabel mellem min dac og forstærker.

Det var en markant forbedring fra et Tara Labs 100a prism. Ved godt det er meget billigt Tara Labs men alligevel er jeg overrasket over hvor stor forskel der er.

Måske kan jeg bare godt li lyden i Van der Hul kabler.

Mvh.
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

High sky skrev:

Jeg mener selv at jeg har en rolig og fattet holding til hele religionen omkring kabler.

Hvordan skal dette forstås? Hvad gør din holdning "rolig og fattet"? Det er vel en holdning som alle andre har én - din er så, tilsyneladende, at der er forskel?

High sky skrev:

alligevel er jeg overrasket over hvor stor forskel der er.

Nu skal jeg lige starte med at understrege, at jeg ikke kategorisk vil afvise, at der kan være forskel på klangen i signal- og højttalerkabler (selvom nogle nok har fået det indtryk) - det jeg kategorisk vil afvise er forskellen på netkabler. Selvfølgelig kan et signal- eller højttalerkabel laves til at lyde forskelligt, via de basale elektriske egenskaber (modstand, kapacitans og induktans), men min holdning er, at det ikke er svært eller dyrt at lave et kabel, der overfører signal korrekt og lineært indenfor det tiltænkte frekvensområde, og dermed er ethvert kabel der lyder forskelligt fra dette, "dårligere" (objektivt set - det kan selvfølgelig godt være, at det i et givent anlæg er lige hvad der er brug for). Og jeg mistænker, at størstedelen af de forskelle folk rapporterer på kabler er indbildning.

Det er min rolige og fattede holdning til kabelreligioner.

Anyway, vil jeg blot igen foreslå, at du hvis du har tid og lyst og nysgerrighed en dag, får én til at hjælpe dig med en hurtig lille blindtest for at se, om forskellen er som du synes du oplever. Kunne det ikke være spændende at vide for din egen skyld? - det ville jeg da have syntes.

Jeg tror nemlig at mange i din situation kunne få sig en øjenåbner.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

- det jeg kategorisk vil afvise er forskellen på netkabler.

Jamen der er jo kæmpe forskel på netkabler!!!

De kabler jeg har, som har haft den største indflydelse på at bassen er meget fast, er netop netkabler. Forskellen er så stor at den ikke bare kan høres - den kan også mærkes! Tydeligt!!!

Såfremt ht- og signalkabler er hensigtsmæssigt lavet, vil disse ikke give tilnærmelsesvist samme forøgelse af kontrol i bassen, som et godt netkabel gør...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej Stemer

Når jeg mener "rolig og fattet" er det blot en talemåde for at understrege at jeg er i den gruppe hi-fi nørder som aldrig kunne drømme om at betale det helt vilde for et kabel.

For mig handler hi-fi en hel del om at få den bedste lyd til fornuftige priser.
Og jeg tror du har helt ret omkring blindtest, har selv prøvet det et par gange i sammenhæng hvor vi
skulle høre om lyden kom fra en dyr CD afspiller eller streamet via Sonos.

Jeg tog fejl i stort set alle mine "gæt" Så blindtest er i høj grad en øre-åbner.

I det øjeblik jeg skifter et signalkabel fortæller jeg også min hjerne at det her er bare bedre. Og hjernen belønner mig med at jeg synes det lyder bedre. Lidt lommeulds teori, men samme test er lavet utallige gange med diverse vineksperter. De fik serveret vin i mørke og vinen havde præcis samme temperatur. De vidste sig efterfølgende at disse "eksperter" stort set ikke kunne smage forskel på rød og hvid. Altså konklusion.....det var først når eksperten så farven på vinen at vinsmageren hjerne kunne kode det som kom i munden. Og derved var på rette vej.

Så mere blindtest, god idé.

Mvh

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2011 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Man kan kun forbedre et anlæg ved at skifte det svageste led.
Min erfaring siger at det meget sjældent er kabler der er det svageste led

Men hvis du er tilfreds så er alt jo godt, og forhandler , producent og regering er sikkert også glade
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Max
Kan da godt lige fornemme at du synes jeg reklamerer, men det er ikke tilfældet.
Hvis jeg havde uanede mængder af penge, ville jeg måske handle i nogle high-end butikker.

Forresten var jeg på Hi-fi messe i Malmø og i den sammenhæng lyttede jeg til noget meget dyrt udstyr.
Det er spændende at lytte til så meget som nu engang er muligt. Skulle jeg nævne en HT med masser af "value for money" fandt jeg Martin Logan Electric Motion meget interessant. Klart mangler der lidt i bunden men mellemtone og top er da på high-end niveau.

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes