Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VdH The First Ultimate mkII dig. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sfhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej godt nytår. Jeg har kig på et 'VdH The First Ultimate mkII dig.' er der nogen af jer der har erfaring med det, så vil jeg Meget gerne høre om dem prisen er 1099,-

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Ja, godt nytår!

Bruger VDH The First Utimate MkII som analog RCA-kabel. Det er fuldstændig endentisk med digital versionen, eneste forskel er at VDH ligger 2 kabler i æsken. Som analog kabel giver det en lækker lyd, uden skarpe tendenser. Dette uden at det går ud over detaljer og dynamik. Har også prøvet det som digital kabel, og her funger det også fint. Tror dog ikke så meget på at du kan høre den store forskel på kabler hvis det skal bruges digitalt. Du skal blot vælge et rigtigt coax-kabel på 75 ohm som er godt skærmet, så udefra kommende forstyrrelser ikke trænger ind i kablet (f.eks. VDH the first). Hvis et-taller og nuller kommer fejlfrit igennem er der ingen forskel på et dyrt og et billigt digtalkabel, lyden vil være den samme. Glem alt om jittering i den forbindelse, her er det hvad er hænger i enderne på kablet, der tæller Men et godt kable er det, også digitalt!

sfhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret! Jeg har i dag lånt et fra hifiklubben, samt et profigold Oxipure fra konkurenten lydportalen.

Årsagen til at jeg overvejer et nyt kabel, er at jeg har købt en brugt Danish audio design DAC 10. Jeg er meget tilfreds med den, den giver en meget
levende og autentisk lyd med mange detaljer, der er ikke pillet med neglefil her bas er bas og trommer er trommer, her, men den bas kan godt være
påtrængende, når man ikke lige har lyst til at danse, sådan omkring aftenkaffetid

Hvordan gik det så. 3 ledninger, som før nævnt Profigold Oxipure, VDH the first ultimate, og et unavngivet kabel som fulgte med dac'en med 2 ledere
lodet sammen på stikket, samt skærm. Musikken blues/Rock Keb Mo. Klassisk Bach's dobbeltviolin koncert Hilary Hahn

VDH kablet lyder pænt med rigtig mange detaljer og som de lover i beskrivelsen en silke blød top, men det har en lidt tør lyd, det er en super
behagelig lyd, måske mest velegnet til klassisk. Bunden er tæmmet men Jeg syntes det mangler dynamik, det er lidt som musiken kommer fra inde
ved siden af

Oxipure med retnings bestemte støjfiltre, det lød mere som mit eget med metalleder-kabel, sølvklar top, kølig klar bjergluft. Der er bedre
dynamik, Der er bedre styr på bassen, men jeg syntes at det er for pænt til min smag

Så jeg er til bage ved mit ? Kabel med dobbel leder. Her er der hul igennem! Da jeg satte det på troede føltes som der blev skruet op for musiken,
Jeg føler jeg er i samme rum som musikerne, så jeg blev klar over at jeg sætter pris på mit eget kabel og det er jo billigere så heller slås lidt
med bassen flytte højtalere, stoppe basrefleks lidt til eller skrue ned for
Den

Jeg kan ikke give dig ret i Den eneste betydning er om det er 75 ohm og skærmet, der var forskel på alle tre kabler. Dette er min første erfaring med
at lydteste digital kabler, så det overrasker mig, men jeg er ikke klog nok til at vide hvorfor Det er sådan, det burde være hip som hap, bare 0 og 1
når rigtig frem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes