| Forfatter |
|
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sat nye strøm kabler mellem sub og stikkontakt også mellem min dac og stikkontant.Har et styk kabler mere som jeg selvfølgelig også vil bruge.Men hvor er det bedst at bruge det.Fra cd afspiller eller forstærker.Er det fjollet at bruge et dyrere strømkabel på min sub.
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok prioritere sub'en sidst i rækkefølgen og alle de enheder med analoge kredsløb først. Det vil sige forstærker dac der efter cd-afspilleren hvis du kun bruger den som drev og til sidst sub.en. Men hvorfor prøver du dig ikke bare frem og høre hvor du får mest ud af det
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger mange penge på strømkabler, må det være fordi man tror på effekten. Og så skal du vel bare lytte dig frem til hvad der er bedst.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er min erfaring, at der er mest at hente ved den digitale signalkilde.
Jeg har ved test kunnet konstatere, at udfaldet var bedst, hvis det bedste net-kabel sad i cd-spilleren, fremfor hvis der blev byttet om på net-kablet fra pre og cd-spiller. (Synergistic Research - Master Coupler AC vs. T3)
Her i huset prioriterer jeg sådan, at signalkilder (cd-spiller/Dac og RIAA) skal have det bedste netkabel, herefter kommer forforstærkeren og lavest vægter jeg effektforstærkerne.
Andre vil måske være uenige, men overstående har ved test vist sig mest givende her i hytten.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give Finlytteren ret i, at de digitale kilder har mest brug for det, derefter de analoge signalkilder og til sidst effekt forstærkeren. Dog er jeg kommet frem til det med et el filter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene.Det sidste kabel bliver sat i cd drevet.Også må jeg jo høre om det giver noget lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bruge strømkablerne på de største effekt-forbruger, altså på din forstærker herefter sub, så dac og cd-afspiller. På mit setup giver et strømkabel en masse på forstærkeren og næsten ingen ting på DAC og CD, det gør et filter derimod. Derfor gode strømkabler på de største strømslugere og direkte til stik og filter på resten. Det har jeg god erfaring med. Håber det kan bruges __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste sted at bruge dyre kabler er fra kilden starter det dårligt ender det dårligt, altid ved kilden og har du råd kører du dyre kabler hele vejen
igennem selvom det koster men langt det mest optimale.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik uden tvivl den største forskel ved god strøm på mit CD-drev. Derefter dac og så forstærker.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Det er min erfaring, at der er mest at hente ved den digitale signalkilde.
Jeg har ved test kunnet konstatere, at udfaldet var bedst, hvis det bedste net-kabel sad i cd-spilleren, fremfor hvis der blev byttet om på net-kablet fra pre og cd-spiller. (Synergistic Research - Master Coupler AC vs. T3)
Her i huset prioriterer jeg sådan, at signalkilder (cd-spiller/Dac og RIAA) skal have det bedste netkabel, herefter kommer forforstærkeren og lavest vægter jeg effektforstærkerne.
Andre vil måske være uenige, men overstående har ved test vist sig mest givende her i hytten.
|
|
|
Jeg var til lytteaften ved Savklinge i lørdags. Og resultatet af diverse forsøg med netkabler, understøtter ovenstående 100%
Man kan se kommentarer fra aftenen her
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring siger også at det er kilden der er den vigtigste..
|
| Til top |
|
| |
ZulluZ Udelukket fra forum

Ballademager!
Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en super positiv oplevelse med at skifte netkabel på min forforstærker.
Bruge før et blå kabel der følger med Audio Analoge Berlini.
Prøvede så at se, hvordan kablet var opbygget.
Det var bare et alm. all'a strøm kabel, med skærm på.
Da jeg så satte mit Subra net kabel på Berlinien blev lyden meget mere transparent og let flydende og 3D blev bedre.
Dette er ikke noget med indbildning at gøre, da jeg forholder mig objetivt til lyden der kommer ud fra mit setup.
Man kan vel forhåbenligt høre forskel på lyden, med sit setup'et i forskellige konstellationer ?!
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver altså ikke mening, hvis det er "mk II" versionen af Bellini du har. I denne version kører den med en slags "batteri"-forsyning, som er koblet fra lysnettet, når den spiller.
Lyddelen har INGEN forbindelse til lysnettet under afspilning, og derfor kan et lysnetkabel ikke gøre forskel. Det er simpelthen fysisk umuligt.
Jeg tror, at du er offer for Rosenthal-effekten, eller med et mere populært udtryk... forventningens glæde.
Jeg har selv en Bellini "mk II" i lytterummet, og har selvfølgelig afprøvet det selv. Jeg bestrider ikke, at 230V kabel kan gøre en forskel. Men i tilfældet med Bellini'en kan det ikke lade sig gøre!
Det dit indlæg dermed er udtryk for er, at det nye kabel er bedre til at lade ladelytterne i Bellini'en op !?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt enig, Mikkel.
Sålænge netkablet er monteret, er indstråling herfra mulig. Og det kan være nok til at give hørbar forskel.
Hvis netkablet bliver afmonteret efter opladning, tror jeg til gengæld ikke at man kan høre forskel, om den er opladet gennem et standard "lakridskabel" eller et super-godt netkabel... __________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
ZulluZ Udelukket fra forum

Ballademager!
Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun forholde mig til det oplevede.
Og jeg oplevde forbedring..
- det er den nye Belini
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Jeg er ikke helt enig, Mikkel.
Sålænge netkablet er monteret, er indstråling herfra mulig. Og det kan være nok til at give hørbar forskel.
|
|
|
Både originalkabel og det eftermonterede Supra er skærmede, og derfor burde indstråling ikke være mulig!
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZulluZ skrev:
Jeg kan kun forholde mig til det oplevede. Og jeg oplevde forbedring.. - det er den nye Belini |
|
|
Fair nok, men det gør det stadig ikke teknisk muligt.
Undskyld, at jeg jokker i det, men netop dit indlæg understøtter, at der er mere end teknik og ører i den her hobby. Det handler mindst lige så meget om det psykiske...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra den argumentation er det vel svært at argumentere for, at nogen som helst af de dyre netkabler, kan klare sig bedre i et givent apparat, såfremt det billige er skærmet...
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv leget med 230V kabler, og jeg har også oplevet, at de kan gøre en forskel.
Kun i ét tilfælde gav det en forbedring, og det var da jeg skiftede fra et standard "sort" 0.75 mm2, til et standard "sort" 1.5 mm2, på mine effekttrin. Det gav lige en smule mere kontrol i bassen.
Ellers har jeg oplevet alt fra ingen forskel til tilbageskridt, med "eksotiske" 230V kabler, hvor lyden blev mildere/blødere, men hvor detaljering, perspektiv og lign. ligeledes blev dårligere. Og jeg har prøvet 230V kabler i alle mulige prislejer... men jeg har ikke prøvet alle!
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Ud fra den argumentation er det vel svært at argumentere for, at nogen som helst af de dyre netkabler, kan klare sig bedre i et givent apparat, såfremt det billige er skærmet...
|
|
|
Jeg vil da også påstå, at netop afskærmning kan være den største forbedring på præcis kabler. På signal- og højtalerkabler forhindrer det indstråling af støj. På 230V kabler holder skærmen støj og det kraftige magnetfelt inde, som ellers kan forstyrre de følsomme signaler.
|
| Til top |
|
| |