| Forfatter |
|
HeinzN Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg står og vil tweake mit nuværende system så jeg kan få så meget ud af det som muligt uden at skal skifte mit nuværende udstyr. Jeg vil have mest focus på stereo.
Mit system består af:
HTPC med windows 7 (player XBMC)
HiFace2 (Taralabs prism D1 Coax Kabel)
Anthem MRX500
B&W XT4 (QED Revelation kablet)
Velodyne SPL-1200 Ultra
Jeg har selv læst lidt og kan forstå at med strøm filtre og skærming kan forbedere lyden mærkbart. Men hvad er jeres mening og har i andre ider til at forbedre lyden må i endelig komme med nogle gode bud.
Btw.
Vil der være noget at hente ved at skifte mit Taralabs prism D1 Coax Kabel som er det eneste gammel måske lidt billige kabel.
Mvh
Heinz
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt dine højtalere på spikes / SD feet og så en god granit sten nede under - strammer bassen gevaldigt op! derudover kan du
rykke lidt rundt på dine højtalere, vinkle dem lidt måske - prøv dig frem! :) en anden ting du kan prøve også er bass
absorbenter eller akustik plader - mulighederne er endeløse :) prøv evt at poste et par billeder af systemet det giver os et lidt
bedre indtryk af hvilke tweaks du kan få gavn af :)
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimer rummets akustik ( mere info ønskes ), prøv evt. nogle gode strøm-kabler ( kan ikke lige se om du bruger nogle ) og
W&M Symbio P-1 under højttalerne ( eller evt.
diy træklodser i hårdt træ )
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå at du afkobler din Anthem MRX500 med Ringmat Vivacity AR Fireworks. Virkelig god afkobling som giver stammere bas, klarere mellemtone og mere åben og præcis diskant. Super Tweak!

ACTIV HiFi i Esbjerg forhandler dem.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt vil der være noget at hente ved bedre kabler og strøm. Men dit setup ligger i den lave ende og vil derfor ikke være så følsom over for kabelskift. Derudover så findes der så mange andre ting som kan gøres bedre, før man expermentere med kabler.
HT plaseringen...... Mange sætter højtalerne der hvor det er mest praktisk og ser pænest ud. Ulempen er at man måske kun får 40-60% af hvad højtaleren egentligt kan. Så derfor bør det være dit første priotering. Derefter så kommer akustikken, få diffuceret første reflektioner og dæmpet hjørnerne.
Disse tiltag vil give en million gange bedre resultat end hvad et kabel eller SD feet kan gøre. HT placering og akustik er de 2 vigtigste elementer i ens setup, men ofte også de mest oversete. Måske pga at det ikke er noget man kan "vise" frem. Men det bør være ens top prioritet __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
stammere bas, klarere mellemtone og mere åben og præcis diskant.
jeg syntes at jeg har læst næsten samme ord sætning før 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
finlytteren skrev:
|
stammere bas, klarere mellemtone og mere åben og præcis diskant.
jeg syntes at jeg har læst næsten samme ord sætning før 
|
|
|
|
|
|
I en "Snake Oil" reklame ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
HeinzN Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Tak for jeres svar. Her er nogle billeder af stuen

|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt tæpper på gulvet kunne også tweake din klang lidt. Men dine vægge er også lidt for bare og du har stor reflektion fra højre side pga glasparti og helt åbent i venstre side. Det trækker lydbilledet lidt skævt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HeinzN Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar.
Ang det med strøm:
Men jeg har lidt svært ved at vudere om der er støj i støm nettet. Min el- indstallation er knap 5 år gammel hvor der kom ny tavle, jord spyd, stikkontakter og nye kabler blev trukken. Men vi bor tæt op af Arla en meget stor fabrik som køre 24/7 til tider kan vi se på lyset at vi ikke har en konstant støm. Men om Arla kan have indvirkning på min lyd kan jeg ikke lige gennemskue. Det var også derfor jeg startede men at kikke på strømen hvis nu et filter og skærmet kabler kunne gøre noget mærkbart for mig.
Ellers vil jeg helt sikkert have focus på HT placering og akustikken, Nogen har har noget godt læse stof på disse områder jeg kan kaste mig over eller nogle bud udfra de billeder jeg har uploadet?
Jeg har også overvejet nogle spikes, men jeg har trægulv med dybttonede lak (rimelig hård overflade) Lige nu bruger jeg XT4 standart fødder som er lavet et hård plastik. 4 fødder som er fordelt på hver højtaler som hverisær har en spike ligende form
Mvh
Heinz
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanten må være træls med de vinduer, gulve og vægge!
Dæmpning på bagvæg i form af store rockwoll lignende stykker, vinduer ned rives ned og en væg med dæmpning op istedet,
riv gulvet op og læg noget lydabsoberende gulv istedet
Gulvtæppe, et større maleri på bagvæg, gardiner trukket for (ved musik) i vinduet, gerne tykke gardiner  er også en
mulighed
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Jeg vil foreslå at du afkobler din Anthem MRX500 med Ringmat Vivacity AR Fireworks. Virkelig god
afkobling som giver stammere bas, klarere mellemtone og mere åben og præcis diskant. Super Tweak!

ACTIV HiFi i Esbjerg forhandler dem. |
|
|
Hvordan skulle det hjælpe at sætte en receiver på sådan en? Er det vibrationer i kabinettet? Kan en smule strøm der løber
gennem transistorer og IC'er få et apparat på 17 kg til at svinge frem og tilbage?
[Glemte lige ordet strøm, det er nu tilføjet.]
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 der sgu alt for meget vægt i det møbel
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Hvordan skulle det hjælpe at sætte en receiver på sådan en? Er det vibrationer i kabinettet? Kan en smule der løber
gennem transistorer og IC'er få et apparat på 17 kg til at svinge frem og tilbage? |
|
|
Jeg forstår så glimrende din skepsis. Efter min mening er sådanne installationer ren overtro og voodoo, der er ingen påviselig
effekt.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
Citér:
Hvordan skulle det hjælpe at sætte en receiver på sådan en? Er det vibrationer i kabinettet? Kan en
smule der løber
gennem transistorer og IC'er få et apparat på 17 kg til at svinge frem og tilbage? |
|
|
Jeg forstår så glimrende din skepsis. Efter min mening er sådanne installationer ren overtro og voodoo, der er ingen påviselig
effekt. |
|
|
Nej, det ved jeg udmærket - men der er ikke grænser for hvad Finlytteren kan høre. Han er faktisk mand nok til at lade sig
blindteste (modsat stort set alle andre med "superhørelse") - så hvis nogen bor i nærheden af ham, er der rig mulighed for at få
afprøvet hans påstande.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ER absolut hørbar forskel!
Bl.a. Savklinge har hørt mit setup både før og efter Vivacity. Efterfølgende købte han en. Og har nu 3 ialt...
Og der er ikke fordi de pynter, for det gør de bestemt ikke! 
Det er ikke alt mellem himmel og jord, der kan forklares. Fx aktivt afskærmede netkabler af sølv osv.
Men hvis der er tydelig hørbar forskel, er det rigeligt argumentation for mig. Det er lyden der tæller.
Vivacity-pladerne er lidt omstændige at placere, så det er svært at lave en blindtest med dem. Men jeg er stadig åben for at blindteste netkabler, hvis det skulle have interesse for nogen...
Men jeg må advare om at forskellen hér er så tydelig at selv de største skeptikere kan høre forskel, såfremt de har bare en lille smule lytteerfaring. Så det kunne jo gå hen og blive dyrt for eventuelle skeptiske kabelskiftere! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
Citér:
Hvordan skulle det hjælpe at sætte en receiver på sådan en? Er det vibrationer i kabinettet? Kan en smule der løber gennem transistorer og IC'er få et apparat på 17 kg til at svinge frem og tilbage? |
|
|
Jeg forstår så glimrende din skepsis. Efter min mening er sådanne installationer ren overtro og voodoo, der er ingen påviselig effekt. |
|
|
Afkobling er bestem ikke voodoo, Bertel! Hvis du ikke har afkoblet dit grej, vil du kunne hente en del på det!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Hvordan skulle det hjælpe at sætte en receiver på sådan en? Er det vibrationer i kabinettet?
|
|
|
JA!
MoWa skrev:
|
Kan en smule strøm der løber gennem transistorer og IC'er få et apparat på 17 kg til at svinge frem og tilbage?
|
|
|
Måske. Men jeg tror nu de vibrationer som højttalerne frembringer er den største synder!
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finlytteren, jeg tror aldrig vi bliver enige om afkobling og netkablers indflydelse på lyden, så lad os bare parkere den nu. Jeg
har placeret mit hjemmelavede udstyr på en nogenlunde fast reol, på nogle billige fødder der gør at reolen ikke bliver ridset og
at kasserne ikke står og vipper. Strøm kablerne er hvad jeg lige kunne finde på lageret. Det er alt jeg behøver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
Finlytteren, jeg tror aldrig vi bliver enige om afkobling og netkablers indflydelse på lyden, så lad os bare parkere den nu. Jeg har placeret mit hjemmelavede udstyr på en nogenlunde fast reol, på nogle billige fødder der gør at reolen ikke bliver ridset og at kasserne ikke står og vipper. Strøm kablerne er hvad jeg lige kunne finde på lageret. Det er alt jeg behøver. |
|
|
Jamen hvis du ikke tror på afkobling, netkabler og andre tweaks... Hvad er det så du mener, at du kan bidrage med til denne tråd?
|
| Til top |
|
| |