| Forfatter |
|
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg oplever en dynamikbegrænsning, når jeg tilslutter min effektforstærker til en af udgangene fra min POWER PLANT P5.Lyden bliver mere tynd og mangler rum på akustiske optagelser.Er det et kendt fænomen for nogle forstærkere?Dynamikken skulle jo normalt ikke blive begrænset nævneværdigt, da denne model og de tidligere har en effektivitet på 85% Jeg oplever dog mere hul igennem, når jeg frakobler min effektforstærker og tilslutter den til en almindelig strømskinne i serie med power plant p5. Kan min effektforstærker være defekt?Den udsender noget mekanisk brum, men den er lavere ved tilslutning til P5.
mvh Bjørn
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke alle effekt forstærkere, der nyder godt af at blive tilsluttet el filtre. Det har lidt at gøre med strømforsyningens størrelse at gøre. Jo større den er, jo bedre bliver det. En lille strømforsyning vil hive og trække i nettet i takt til udladningerne i musikken og det er dette, der giver en dårligere lyd. Signal kilder har et konstant træk og det er godt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en PS Power Plant. Har ikke oplevet det du beskriver, men de forstærkere jeg har haft koblet på har alle været klasse A med konstant strømtræk. Umiddelbart burde PS'ens udgangsimpedans være mindre en nettet, så den kan levere strøm nok.
I sidste ende kommer det dog nok an på hvilken fostærker og hvor højt du spiller (hvor meget effekt du trækker). Alternativt bør du nøjes med at bruge den på signalkilder og forforstærker.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for jeres svar.
Mit problem er løst nu.Jeg har tilsluttet min effektforstærker til en strømskinne og signalkilderne kører over power plant p5.Det giver en mere ren og uforvrænget lyd. Det er selvfølgelig ærgerligt at have ofret så mange penge på et apparat, der kun benyttes til signalkilder til op til 50% af hvad power planten koster.
mvh
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan så trøste dig med at din PS Power Plant også virker med langt dyrere og bedre apparater. I mit tilfælde udgør PS langt under 5 % af det tilkoble udstyr.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
ChrJ Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en P5 som jeg har haft fra ny. Den brummede ikke fra starten, men siden hen er der kommet en svag brummen eller snerren. Det kan høres når jeg står ved siden af P5'eren og der ellers er stille i lokalet.
Jeg oplever ikke begrænsning i dynamikken. Kan skyldes at jeg bruger en klasse D forstærker som ikke trækker de helt store strømme.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Har også en powerplant og oplever ikke det du beskriver. Hvilken effektforstærker er der tale om? SOm nævnt tidligere er det ikke alle forstærkere der nyder godt af strømrensning.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug ikke til amps, hold dig til preamps og det digital udstyr...
Spar penge og træk en gruppe kun til anlæget...
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 20 Maj 2012 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Brug ikke til amps, hold dig til preamps og det digital udstyr...
Spar penge og træk en gruppe kun til anlæget...
|
|
|
Fuldstændig rigtig hvad du siger Rene.... Men skal Ikke bruge en regenerator til effektforstærkere, uanset hvad fabrikanten siger man kan..... Der vil Altid være en strømbegrænsning.
Allan
|
| Til top |
|
| |