Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Furutech eller Oyaide netkabel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil til at eksperimentere med lidt nye netkabler , og i den forbindelse vil jeg lige høre alle jer HiFi folk , om der er nogen der erfaring med Furutech eller Oyaide Tunami kabler .

Hvad dur hvad dur ikke !

Mvh.

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2012 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Begge firmaer laver virklig gode stik og kabler. Jeg har en del erfaring med begge mærker da jeg tidligere har solgt dem.

Oyaides stik er mere solidt opbyggede og og det er dem jeg selv foretrækker. Generelt syntes jeg også Oyaides produkter giver mere valuta for pengene. Furutech er blevet så store at de er begyndt at kræve den lidt for meget særligt for deres kabler. Kablerne er gode men lidt for dyre. Oyaides er gode og holder en fair pris.

Pas på de mange dårlige kopier på særligt ebay.

god fornøjelse

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have !

Jeg har nu også tænkt mig at købe igennem aut forhandlere af samme grund . min opfattelse er også at Oyaide er gode matrialer med god forarbejdning , hvorimod Furutech er lidt mere hokus pokus .

Mvh

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juni 2012 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Furutech hokus ;-)   jeg ved ikke lige hvor du er det det ?

Jeg har selv lige bygget 5 strømkabler af furutech kabel og stik.  F1-11 G stik og FP-314Ag power kabel.

for mig så virker de gode og solide og kablet er meget flexibel stikkende har gode terminaler så der kan spændes

Der er nogen der siger at 180cm  er den optimale længe for et power kabel så det er mine..

god arbejds lyst

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2012 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Darwin nu er det marginaler vi snakker om ! Slet ingen tvivl om de begge er gode , nok de bedste på markedet , og jeg har meget tiltro til Furutech kabler men deres stik , dem bryder jeg mig ikke så meget om .

Jeg har her i aften fået et tilbud på et sæt Oyaide m1/f1 tunami og det vil jeg prøve så må vi se om det er helt ude i hampen .

Mvh Clouseau

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juni 2012 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg har samlet over 100 netkabler både med Oyaide og Furutech stik. På Furutechs stik har jeg ved flere lejligheder været ude for at at den
indre skruegang, der holder top stykket af stikket (det med ben på) fast på selve stik huset, er knækket. Det vil sige at når du spænder de 2 lange
skruer der holder stikket sammen skal du være varsom med ikke at overspænde dem for så knækker skruegangen på et Furutech stik. Det er aldrig
sket for mig med et Oyaide stik, de er mere solide og skruegangene er kraftigere. Derfor foretrækker jeg dem. Lydmæssige syntes jeg begge firmaer
er helt fremme i skoene og det er svært at sige hvad der er bedst det afhænger af synergien med kablet og resten af anlægget og ikke mindst hvilken
af de mange modeller man har valgt. Oyaides M1 og F1 og dog ret suveræne.
Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes