Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
På min forstærker er der ikke nogen sub udgang, men derimod "kun" L+R pre-out..
Men hvad jeg har kunne læse mig til rundt omkring, er der også en mulighed at bruge pre-out til tilslutning af sub.
Den sub jeg er ved at anskaffe mig, har dog kun 1 indgang, så mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg tilsluttet den til min forstæker på mest optimale måde?
Setup A, med en enkelt RCA forbindelse fra fx. L til input på subben?
Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
Spaceman_2 skrev:
Hej Jith. Kort og godt - Y kabel er løsningen
mvh Space
Mente jeg også! men tænkte på om y-kablet egentlig ikke var designet til at gå den anden vej, altså fra 1 udgang på forstækeren til 2 indgange på subben
Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
Hej Jith. I dette tilfælde er det ligegyldigt, da de fleste bas er indspilleti mono. Sub skal jo kun varetage nederste basområde. derfor y kabel. Hvis du vender stikket om, altså vil du stadig få mono, altså er det hip- som hap.
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
JitH skrev:
Spaceman_2 skrev:
Hej Jith. Kort og godt - Y kabel er løsningen
mvh Space
Mente jeg også! men tænkte på om y-kablet egentlig ikke var designet til at gå den anden vej, altså fra 1 udgang på forstækeren til 2 indgange på subben
Det har du helt ret i. Man må ikke lade to udgange se hinanden, de skal isoleres.
kig her - det er ret simpelt og koster næsten ingenting at gøre det korrekt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum