Sendt: 12 April 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
jeg er i gang med stille og roligt at bygge et system op. Foreløbigt har jeg en Luxman L-550, et sæt Sonus Faber Concerto, en Sonus Faber Gravis og en Nakamichi OMS 7eII. Så langt så godt. Men kablerne der forbinder de enkelte elementer er vist kun et hestehår bedre end 220v-kabel 
Er der nogen der kan hjælpe mig med at spare noget tid? Jeg skal kigge efter et RCA-kabel mellem CD'en og forstærkeren, et RCA-subwoofer kabel mellem forstærkeren og - hold nu fast - subwooferen, og endeligt bør jeg kigge på nye kabler til højttalerne (bananstik - skrueterminal, dette har laveste prioritet, da jeg købte egentlige højttaler-kabler sammen med højttalerne).
Jeg håber på at finde noget brugt kabel - er der nogen faremomenter i det? Prismæssigt håber jeg på at kunne ramme ca. 4-500,- pr kabel, og lydmæssigt vil jeg gerne havne i den "varme" ende.
Det ville være en mægtig hjælp om der var nogen der kunne give en 2-3 forskellige kabler jeg kan holde udkig efter - det er en jungle derude, og for mig at se er der ligeså mange kabler som der er lianer.. det er sq ikke til at få et overblik .
På forhånd tak 
|