Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Dali højtaler kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen som kender noget til DALI Silver Wave 4 kabel til 349.- meter. De skal trække nogen Dali 850 og en center suiet 0.8

Og  hvad med DALI Blue Wave kabel til 79.- meter.

og TARA LABS PRISM kabel til 249.- meter.

Er der den nogen som kender de kabler som kan fortælle om der er så meget forskel på dem. De skal alle bi-wiring på mine højtaler.

Mvh Jan

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Mr. K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 April 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg bruger Dali Silver Wave 2 til mine 2 Dali Suite 1.7 og til min center Suite 0.7. (Det fik jeg meget billigt med da jeg købte højtalerne). OG det er mekanisk et meget fint kabel. Lyden er i top (Men har det mon noget at gøre med kablet..??)

Jeg har det noget svært ved at smide flere hundrede kr. / meter kabel, nå et 220V netkabel måske er lige så godt.??

Men når der er folk der betaler mange kilo kroner for kabler med pile og jeg skal give dig skal jeg super duper kobber, så er der jo nok også nogle der gerne vil sælge så'n et kabel.

Nå men det var jo bare mig der tænkte højt....

Men hvis du kan høre forskel i en blind test, så køb da endelig et dyrt kabel, men hvis du ikke kan.....

/KK

Til top Vis Mr. K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. K

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen,

Jeg har haft Dali Blue Wave og skiftede til TaraLabs Prism kablet (til Evidence 870): en anelse flere detajler, en lidt mere udtalt diskant og åbent lydbillede og et kabel der fysisk er nemmere at arbejde med. (Blue Wave er stift som bare..)

Hvis du vil trække 2 kabler kan du med fordel bruge Tara Labs Nexa til 79,-/m, altså dermed 160,-/m - det giver stort set samme lydmæssige resultat som Tara Labs Prism, men til færre kroner!

Merck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

nexakablet er fint, men dog mere basset og unuanceret.så vidt jeg husker det består det som også taralabs dyere af tre kobbertråde der er forholdsvis tykke og derved gir' forsinklese af diskant(principielt). Dali silverwave er mere luftigt og åbent skulle jeg mene. du har nok overset dali silver wave 2 til 129/m. *2 det gir kun 260/m v biwiring og er et rigtigt godt kabel til prisen.
Til top Vis Merck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Merck

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Nu kan man vidst ikke forsinke en diskant, men diskanten vil dog fortrænges mod overfladen og skineffekt kan opstå. Så vidt jeg ved et det størstet problem større modstand for diskanten. Modstand sænker dog ikke hastigheden af diskanten, men blot niveauet.

Jo størrer kabeldiameter jo mindre skineffekt. Dali silverwave søger at undgå skineffekt ved at forsølve overfladen, da sølv har bedre ledeevne end kobber. Tara Labs Nexa søger at undgå skineffekt ved større lederdiameter.

Eksperterne må lige rette mig hvis ikke det er korrekt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 23 April 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Merck skrev:
nexakablet er fint, men dog mere basset og unuanceret.så vidt jeg husker det består det som også taralabs dyere af tre kobbertråde der er forholdsvis tykke og derved gir' forsinklese af diskant(principielt). Dali silverwave er mere luftigt og åbent skulle jeg mene. du har nok overset dali silver wave 2 til 129/m. *2 det gir kun 260/m v biwiring og er et rigtigt godt kabel til prisen.

Der er nøjagtigt samme ledere i Nexa og Prism Biwire. Det er også samme slags isoleringsmateriale, med den forskel at der bare naturligvis er mere isolering ved Nexa i og med det er to separate kabler. Dvs. man får minimum ligeså god lyd ved at bruge dobbelt nexa som ved prism biwire. De anmeldelser af Nexa jeg har set beskriver det snarere som lyst klingende, hvilket også er min oplevelse, så din beskrivelse kan jeg ikke genkende.

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes