| Forfatter |
|
seve@sol.dk Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Går og overvejer at udskifte mit Densen (300,200,400) med Primare.
Er der nogen herinde i forummet der har erfaringer med Primare ifht Densen.
Er Primare "slidstærkt", lytter meget, til forskellige ting.
Problemet er at Densens produkter ikke er driftssikre nok. Der er
problemer med CD, og nu også med min 200, den brummer i
standby-position på den ene højtaler.
Samtidig er det ikke altid deres knapper adlyder ens kommandoer, heller ikke på deres fjernbetjening.
Er lidt træt af det, da det jo ikke er et konfirmationsanlæg vi har med at gøre.
Af højtalere ligger jeg inde med Audiovector SIgnature og NO-blueheaven Ref II kabler. Det virker tilgengæld :-)
Håber der er nogen goe hints derude
Seve
__________________ Seve
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
seve@sol.dk skrev:
| Problemet er at Densens produkter ikke er driftssikre nok. Der er problemer med CD, og nu også med min 200, den brummer i standby-position på den ene højtaler. |
|
|
Har du checket din ledningsføring bag på anlægget? Hvis du lægger dine signalkabler sammen med netkablerne får du induceret 50Hz støj i signalkablerne, hvilket du vil kunne høre i dine højtalere...
Med hensyn til Primare lyttede jeg på dette inden jeg valgte Densen, så min anbefaling behøver jeg vel ikke pensle nærmere ud...
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej seve@sol.dk
Jeg synes du skal ligge øre til Arcam FMJ. Jeg har samme højttalere og kabler som dig og med Arcam FMJ foran spiller det bare . Primare har jeg desværre ikke hørt med NO og Audiovector men det kunne være sjovt .
Mvh
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
seve@sol.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
seve@sol.dk skrev:
| Problemet er at Densens produkter
ikke er driftssikre nok. Der er problemer med CD, og nu også med min
200, den brummer i standby-position på den ene højtaler. |
|
|
Har du checket din ledningsføring bag på anlægget? Hvis du lægger
dine signalkabler sammen med netkablerne får du induceret 50Hz støj i
signalkablerne, hvilket du vil kunne høre i dine højtalere...
Med hensyn til Primare lyttede jeg på dette inden jeg valgte Densen, så min anbefaling behøver jeg vel ikke pensle nærmere ud...
MVH Søren |
|
|
Problemet er bare at det kun snerrer når det står på standby og ikke når det er aktiv, synes jeg er lidt mystisk
__________________ Seve
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er den at jeg har samme anlæg, og har oplevet samme fænomen... 
At det kun opstår når anlægget er i stand-by kunne jo bunde i at indgangene på en eller anden måde kun afkobles ordentligt når systemet er tændt... Prøv at flytte lidt rundt på kablerne. -Det virker!
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
seve@sol.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
At det kun opstår når anlægget er i stand-by kunne jo bunde i
at indgangene på en eller anden måde kun afkobles ordentligt når
systemet er tændt... Prøv at flytte lidt rundt på kablerne. -Det virker!
MVH Søren |
|
|
Jeg må hjem og forske lidt i det
Tak for tippet
__________________ Seve
|
| Til top |
|
| |
seve@sol.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
seve@sol.dk skrev:
shras skrev:
At det kun opstår når anlægget er i stand-by kunne jo bunde i
at indgangene på en eller anden måde kun afkobles ordentligt når
systemet er tændt... Prøv at flytte lidt rundt på kablerne. -Det virker!
MVH Søren |
|
|
Har du også oplevet problemer med deres cd-afspiller ? og deres fjernbetjening?
|
|
|
__________________ Seve
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... Specielt CD-afspilleren... Problemerne med fjernbetjeningen er ikke ret store, men jeg har skrevet og ringet til Densen omkring småproblemerne med min B-400+'s displayudskrifter, men har desværre fået svaret at de ikke er i stand til at rette fejlen, da det åbentbart ligger i Sony's programmering af displayet.
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen eller Primare?
tjaa, begge mærker virker som om det er god kvalitet. Jeg har ikke hørt nok til at kunne udtale mig om deciderede lydmæssige forskelle mellem dem, men kvalitetsmæssigt og designmæssigt synes jeg de begge gør det rigtig godt. Synd at du har problemer med dit densen, Jeg har prøvet lidt det samme med noget grej jeg egentlig var glad for, men som også gik i stykker . Hvis du vil prøve noget andet er Primare da et godt bud 
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Seve,
Det lyder til at du har været usædvanlig uheldig, men tingene skal selvfølgelig være perfekte, så du er velkommen til at kontakte mig i en privat besked her på forummet, eller kontakte mig hos Densen imorgen.
Problemet med brum i en kanal i standby, kan skyldes brumopsamling gennem dine kabler, da indgangen på din B-300 effekt "svæver" når B-200 er i standby.
At volumenknappen på B-200 sommetider hænger, så motoren ikke kan trække den op, skyldes sikkert snavs på det selvsmørende leje, og kan let fikses.
Dit display problem på B-400, kender jeg ikke helt, men vi skal gerne kigge på det.
Anyway, har vi livsvarig garanti på vore produkter, og skal nok løse problemerne, så du er meget velkommen til at kontakte mig !
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Primare I20, som er købt for nogle måneder siden. Før købet af den lille perle stod jeg overfor bl.a. en a/b sammenligning af en I20'er og en Densen B100. Grunden til at jeg valgte Primare er, at der hvor B100 har en evne til at få alle plader til at lyde godt mangler den til gengæld klangkarakter og nerve i forhold til I20. Desuden er dens stereoperspektiv ikke nær så godt. Jeg skal ikke kunne afgøre, om dette også er gældende i deres større serier, men forskellene var klare i den a/b test. Primarens nøgterne, detaljerede og let varme gengivelse passede bedst ind i mit setup. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Primare, men har desværre aldrig lyttet til Densen.
Mit indtryk af Primare er efterhånden blevet til at det er god kvalitet, men med enkelte (periodiske) skønhedsfejl. Jeg har A/I20 og D20, og har med forstærkeren oplevet at den godt kan finde på at skifte indgangskanal, når man skruer op og ned på fjernbetjeningen. I starten p***ede det mig virkeligt af, men da det er så sjældent og grejet er så lækkert har jeg valgt at leve med det. Det er trods alt ikke mere, end en gang om måneden til hver anden uge, at den har gjort det. Det samme gælder min vens A20, men da de er købt i samme butik samme dag, kan det jo have været en uheldig serie...
Har dog haft en enkelt reel fejl på forstærkeren, hvor den begyndte at brumme helt vildt, men det viste sig at være ret simpelt, det var selve afbryderen på selve apparatet der var gået i u-du... blev selv rep'et uden problemer på garantien
Forhørte mig lidt her på forumet og hos div. forhandlere om Primare skulle have specielt mange fejl, men hver gang fik jeg nærmere det modsatte at vide Så mon ikke man tør ta' chancen igen? Jeg gjorde og købte min D20'er brugt ingen problemer der!
Edit: Den livsvarige garanti er dog nok lidt svær at hamle op med...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Har selv Primare, men har desværre aldrig lyttet til Densen.
Mit indtryk af Primare er efterhånden blevet til at det er god kvalitet, men med enkelte (periodiske) skønhedsfejl. Jeg har A/I20 og D20, og har med forstærkeren oplevet at den godt kan finde på at skifte indgangskanal, når man skruer op og ned på fjernbetjeningen. I starten p***ede det mig virkeligt af, men da det er så sjældent og grejet er så lækkert har jeg valgt at leve med det. Det er trods alt ikke mere, end en gang om måneden til hver anden uge, at den har gjort det. Det samme gælder min vens A20, men da de er købt i samme butik samme dag, kan det jo have været en uheldig serie...
Har dog haft en enkelt reel fejl på forstærkeren, hvor den begyndte at brumme helt vildt, men det viste sig at være ret simpelt, det var selve afbryderen på selve apparatet der var gået i u-du... blev selv rep'et uden problemer på garantien
Forhørte mig lidt her på forumet og hos div. forhandlere om Primare skulle have specielt mange fejl, men hver gang fik jeg nærmere det modsatte at vide Så mon ikke man tør ta' chancen igen? Jeg gjorde og købte min D20'er brugt ingen problemer der!
Edit: Den livsvarige garanti er dog nok lidt svær at hamle op med...
|
|
|
Har også just købt I20/D20. Jeg er meget tilfreds med dem, selv om de har den "lille" fejl/tendens til at skifte kanalindgang, som Krikstar beskriver.
Men, overalll en sæt som jeg synes giver meget for pengene (og jeg fik det på et godt huggertilbud)
(Nok fordi den udgår)
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter de sidste indlæg må jeg lige bidrage med lidt info... 
At sammenligne B-200/B-300/B-400 med Primare I20/D20 og for den sags skyld B-100/B-400 er helt uden for proportioner, da disse både pris- og kvalitetsmæssigt ligger klasser under B-200/B-300/B-400!
Primare I20/D20 bliver på alle fronter LAMMETÆVET af B-200/B-300/B-400 sættet (og jo, jeg har nærlyttet begge sæt), hvilket da også er hvad man bør forvente af et sæt til langt over den dobbelte pris! Ligeledes LAMMETÆVER B-200/B-300/B-400 også B-100/B-400 hvilket ligeledes er at forvente.
Derfor:
Hvis du ønsker (op)gradering til eks. Primare, så er det ikke 20-serien du skal ud og sammenligne med, men nærmere 30-serien. Alt andet vil være at sammenligner æbler med bananer...
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har foretaget præcist det omtalte skift fra b200-300 og 400+ til Primare 30.2 + 30.1
Jeg har ingen problemer haft med Primare sættet i den tid jeg har haft det. ca 8 måneder.
Produkterne spiller ret forskelligt så check lige at du kan li Primare produkterne. 30 serien spiller uden tvivl bedre end 20 serien!
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du beskrive forskellen nærmere? Mvh. Ole
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
Hvis du ønsker (op)gradering til eks. Primare, så er det ikke 20-serien du skal ud og sammenligne med, men nærmere 30-serien. Alt andet vil være at sammenligner æbler med bananer...
MVH Søren
|
|
|
At sammenligne to forstærkere er ikke at sammenligne æbler med bananer. Det vill være dumt ikke at kigge bredt i udvalget i stedet for at skelne inden for pre-definerede prisrammer. Læs 3020 tråden, hvis du vil vide mere om hvor lidt/meget prisen fortæller om et produkts lyd.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske kort - så er Densen sættet meget fremme i skoene. Specielt cdspillen, som bestemt har sine ubestridte kvaliteter, men som jeg desværre ikke kunne leve med i længden. Det er som om der kommer overdrevet meget knald på alt. Men hvis man vælger noget som Densen, Audiovector og Nordost tror jeg ikke nødvendigvis at Primaren's lidt mere civiliserede spillestil vil være lige det man mangler. Primare sættet er efter min mening mere homogent og noget mindre øretrættende i længden.
Men hvis tekniske skavanker er den eneste grund til at skifte burde man nok i stedet benytte sig af Densens ubestridt fantastiske service! Det gøres ikke meget bedre!
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
shras skrev:
MVH Søren
|
|
|
At sammenligne to forstærkere er ikke at sammenligne æbler med bananer. Det vill være dumt ikke at kigge bredt i udvalget i stedet for at skelne inden for pre-definerede prisrammer. Læs 3020 tråden, hvis du vil vide mere om hvor lidt/meget prisen fortæller om et produkts lyd.... |
|
|
Trust me, A20 er kun en skygge af B200/300 og 30.1. Jeg har haft dem alle og der er ingen tvivl.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
shras skrev:
|
MVH Søren
|
|
|
At sammenligne to forstærkere er ikke at sammenligne æbler med bananer. Det vill være dumt ikke at kigge bredt i udvalget i stedet for at skelne inden for pre-definerede prisrammer. Læs 3020 tråden, hvis du vil vide mere om hvor lidt/meget prisen fortæller om et produkts lyd.... |
|
|
Så læs lige sætningen en ekstra gang... 
|
| Til top |
|
| |