| Forfatter |
|
rbering Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
I Aldi havde de i sidste uge et kanon tilbud på en SUR Reciver på hele 6x128 watt (troede jeg), i et mærke som jeg aldrig har hørt om -Magnum. Nå, men det måtte jeg da eje. Jeg havde 4 højtaler i forvejen, så skulle bare have 2 centre. Afsted det gik og snart var det hele i hus, dog med lidt hjælp fra dette gode forum.
Men nu har det så vist sig at den fine forstærker ikke virker som den skal, så har nu fået pengene tilbage. Surt. Nu skal jeg jo så bruge en anden forstærker og gerne en til 6 højtaler(men ikke noget krav) og helst på over 100 Watt, hvilket jeg har hørt at der skal til for at få noget skrald på. Jeg kunne også høre at den på 6x128 bestemt ikke var for meget. Men da min pengepung er ved at være tom ville jeg gerne finde en til omkring 2500 kr. Mine fronthøjtaler er Jamo Concert 7.
Er der nogen som kan forslå en forstærker så vil jeg blive meget glad. Det må også gerne være en brugt som jeg skal kigge efter.
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror det bliver svært at finde en Receiver med over 6*100watt til 2500kr. Den der aldi receiver har måske 6*35watt...
|
| Til top |
|
| |
jEPPE Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. HER__________________ - Harman/Kardon AVR 630
- Harman/Kardon DVD 22
- Dreambox 7025 (250GB HDD) digital sat-reciever
- Harman/Kardon HKTS 11 7.1
- LG 42PC1R 42" HD-Ready Plasma
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg har hævet mit max. beløb lidt. Til 3300 kr. Syntes selv at jeg har fundet 2 spændene. Pioneer VSX-D814 6x100w. og Denon Avr-1804 6x90W. Har i nogen ide om hvad jeg skal vælger eller evt. kendskab til dem.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spider skrev:
| tror det bliver svært at finde en Receiver med over 6*100watt til 2500kr. Den der aldi receiver har måske 6*35watt... |
|
|
Hvad mener du med 6x35? Der stod at den havde 6x128w. på kassen men i instruktionsbogen 6x100 w.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid pengene på brugtmarkedet - der kommer du meget længere. Sony STR-DB940QS, Denon AVR-3300, Pioneer VSX-859RDS osv. er allesammen gode bud til den pris og til enhver tid "Magnum"-receiveren overlegen!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, så vil jeg prøve et rette min søgen efter noget brugt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rbering skrev:
Spider skrev:
| tror det bliver svært at finde en Receiver med over 6*100watt til 2500kr. Den der aldi receiver har måske 6*35watt... |
|
|
Hvad mener du med 6x35? Der stod at den havde 6x128w. på kassen men i instruktionsbogen 6x100 w.
|
|
|
han mener at det ikke holder i byretten, og at 6x128 watt er på papiret....
en ting er hvad deres målinger (hvis de altså har lavet nogle) siger, noget andet er hvordan forstærkeren reagerer på en rigtig højttaler, med svingende impedanskurver... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Denon. Det er lige til, og ikke noget man kan gå fejl af som nybegynder.
Andre mærker der også er gode kan f.eks. være HK (Harman Kardon), NAD, Rotel...
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
rbering skrev:
Spider skrev:
|
|
|
|
|
han mener at det ikke holder i byretten, og at 6x128 watt er på papiret....
en ting er hvad deres målinger (hvis de altså har lavet nogle) siger, noget andet er hvordan forstærkeren reagerer på en rigtig højttaler, med svingende impedanskurver...
|
|
|
Ok. Så blev jeg så klog. Men hvad så med Denon, Pioneer og andre anerkendte mærker. Kan man da stole på papiret??
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke rigtig stole på de oplysninger producenten kommer med.
Jeg er er enig med Ronin og nogen af de andre i, at det bedste for dig vil være at købe brugt. For 3300 Kr. bør du meget nemt finde f.eks. en Marantz SR-7200, SR-7300, Pioneer VSX-908 eller Pioneer VSX-909.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej.. stol på dine ører.....
uden at favoriserer nogle er det min klare opfattelse at 90% af dem snyder med de watt opgivelser... de kan ikke bruges til meget, før end at vi kommer over i en prisklasse der ikke er sjov...
find noget brugt nad, marantz, h/k hvis du skal have noget power i en surround reciever.
nogle gange er der vildt gode tilbud på brugtmarkedet, så det er bare at vente.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
På dba.dk har jeg fundet en Pioneer VSX 859 RDS til 2900 kr. Men jeg kan jo også få en helt ny Pioneer VXX-D814 på tilbud til 3300 kr ved HiFi import. Har set den på andre sider til 5000 kr.
Mener i så stadigvæk et det er bedre at købe den brugte?
Jeg vil jo gerne have det op at køre hurtigst muligt, Da jeg har solgt mit gamle anlæg, og derfor ikke har andet end en transistor radio at håre på. Og jeg skal hilse og sige at det er bare alt for surt.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender hverken VSX-859 eller VSX-D814, men den sidst nævnte lyder måske til at være et godt tilbud.
Du behøver ikke at fastlåse dig selv på Pioneer produkter. Hvis jeg var dig, så vil jeg kigge efter de andre mærker også. (Marantz, Denon, NAD, Yamaha, Sony, HK, Panasonic, osv.)
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ret din søgen efter noget brugt eller ret din søgen efter det tyske hifi marked. Dernede er det en del billigere.
Min Yamaha RXV650 koster i DK 4000kr, mens den i Tyskland, incl fragt, kostede ca. 3000kr. Altså en tusse, du kan bruge på kabler og andet skidt! __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find 200kr mere frem og køb en Marantz SR-4500 hos www.tapeconnection.dk til 3488,-
Jeg er ret sikker på at den vil dække dit behov, og så er det en ganske fornuftig begynder-model.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. så er det endeligt afgjordt. Jeg har valgt at købe denne Denon 2105 og håber at jeg bliver vildt glad for den. Har aftalt at hente den på Søndag i Odense (bor selv i Århus).
Endnu engang skal i alle sammen have 1000 tak for jeres gode råd og vejledning.
Hygge
RENÉ
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du fandt noget du kunne bruge. Den Denon er under alle omstændigheder meget bedre end den i Aldi.
Men pas på, HIFI kan gribe om sig!  __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
rbering Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Godt du fandt noget du kunne bruge. Den Denon er under alle omstændigheder meget bedre end den i Aldi.
Men pas på, HIFI kan gribe om sig! 
|
|
|
HIFI kan gribe om sig??
Ja, det tror jeg nok at jeg har oplevet den sidste uges tid. Alt startede med et super tilbud i Aldi (Jeg var ikke kloger) og jeg havde selv de 4 højtaler. men syntes at det ende med jeg større udgift, ifølgelig mit budegt. Men tror på at jeg ikke vil fortryde det, og så hjælper det nok også lidt når jeg for solgt mit gamle JBL 5.1.
hygge
|
| Til top |
|
| |