Sendt: 11 December 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs!
Jeg går og overvejer at skifte mit stereolyd ud med noget surround, men jeg er lidt bange for at fare vildt i den store surround-jungle... Efter at have kigget mig lidt omkring er jeg kommet op med følgende forslag til et setup:
Reciever Harman/Kardon AVR-130
DVD Harman/Kardon DVD25
Center- Infinity Entra Center
Front- Infinity Kappa 600 (Har jeg allerede, så dette punkt kan der ikke pilles ved )
Bag- Infinity Entra One
Den opmærksomme læser vil sikkert allerede have luret, at jeg ikke har valgt hverken en sub eller en CD afspiller. Mht. CD, så har jeg hørt rygter om at DVD25 faktisk klarer sig ganske udmærket som CD afspiller. Jeg er vant til en H/K HD750, og har ladet mig fortælle, at DVD25 faktisk lyder bedre end den. Er der nogen der ved om det er rigtigt, for det vil bestemt ikke genere mig, hvis jeg kan "spare" CD afspilleren væk 
Subben er jeg MEGET i tvivl om. Jeg havde tænkt mig at kigge mig om på brugtmarkedet, og finde en til ca 1500kr. Forslag til dette punkt er også mere end velkomne!
Der ud over er jeg også en smule i tvivl om forstærkeren. Jeg bruger mit anlæg meget til at høre musik, men jeg ved ikke hvor god AVR130 er i stereo. Jeg kunne godt blive nervøs for, at jeg vil få mig en fæl overraskelse, når jeg spiller musik gennem den, istedet for over den Synthesis Nimis jeg har nu. Hvis der er nogen der kan be- eller afkræfte hvorvidt AVR130'eren kan bruges til stereo, vil det også hjælpe mig en del Ellers er der jo også muligheden for at købe en ekstern surroundprocessor, og koble den til min gamle forstærker. Her er mit problem så bare, at jeg "kun" får 2x15w til mine fronthøjttere. Da jeg ikke tidligere har brugt mine højttalere til filmbrug ved jeg ikke om det vil være nok til at gengive eksempelvis eksplotioner og lignende.
Tilbage er kun at sige, at jeg er åben over for alle forslag til ændring på systemet, så længe prisen ikke stiger alt for volsomt, så I skal være velkomne til bare at skyde løs fra hoften 
|