Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Dantax PRO-2001 Forstærker <--- Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steve-O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2004
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Så fandt jeg endelige frem til hifi4all-forummet :).....

Jeg er en 17-åirg studerende dreng der så heldig at have fritidsjob på Peerlees fabrikken i Karlslunde  (dog flytter produktionen til kina her til januar/februar )... Jeg pakker dagligt 100-150 enheder af alle typer, og jeg kan roligt understrege at det er kvalitet for alle pengene. Men det er slet ikke mit fritidsjob det drejer sig om (sys bare lige det skulle nævnes for alle jer "hifi-freaks"  ....)

Jeg er så "heldig" at eje en Dantax PRO-2001 surround forstærker. Sådn all-round sys jeg det en ok forstærker - især når det gælder DTS dvd-flim, men den har også et par svagheder sys jeg. Jeg har 2 eltax fronthøjtalere som er sluttet til dantax forstærkeren, men jeg sys ik at forstærkeren giver nok power til specielt de 2 højtalere. Rear, center og sub'en er der ingen problemer med (når jeg kører surround). Sætter jeg forstærkeren til alm Stereo-afspilning er det næsten kun ren diskant der kommer ud af eltax højtalerne. Dantax forstærkeren giver 100 W på HVER udgang, og da eltax højtalerne også er 100 W kan jeg ik se hva problemet skulle være galt for at de skulle spille "dårligt".

Selv når jeg skruer helt op for bassen kommer der ik det samme "go" i højtalerne som man kender det fra så mange andre alm. anlæg / højtalere. Men sjov ting er at NOGEN gange så virker det som om at de spiller meget godt / god bas osv, men det varer kun til næste gang tænder / slukker den. På displayet er der et volume-meter der viser hvor mange dB front left og right spiller....og nogle gange skal jeg skrue MEGET op for at meteret giver udslag og andre gange skal jeg ikke (når jeg ik skal er det fordi de spiller godt nok). Jeg kan manuelt gå ind og skrue op/ned for hver enkel højtaler, men skruer jeg op for front højtalerne spiller de bare det højere, det ændre ik noget ved bassen eller lign. Jeg har læst manualen 100 gange og tæsket alle indstillingerne igennem flere gange, men kan ik finde ud af hvad det er der gør at front højtalerne nogen gange spiller godt og andre gange "dårligt.

jeg ville blive MEGET glad hvis nogen kom med nogle bud på hva jeg kan prøve at "pille" ved eller lign, eller som kender problemet. Det skal lige siges at det med fronthøjtalerne gælder BÅDE når jeg spiller CD, DVD og MP3 (fra pc'en). Så det et generelt problem.

Håber på nogle gode svar :)

Indtil da - "Hvis du kan høre larmen, står der Peerless på membramen "

1 x Peerless 12" Active Sub
Dantax Pro-2001 Surround Amplifier
Sony 5 Disk CD-Player
Philips DVD-Player
Telefunken 28" Tv
Til top Vis Steve-O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steve-O Besøg Steve-O's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en løsforbindelse. Aner virkelig ikke hvad de kan prøve at pille ved, men eventuelt kan du prøve at skille højttalerne og evt forstærkeren fra hinanden og tag et kig...

Måske finder du noget som ser lidt løst ud... hvem ved?

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes