Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Rep. af HighEnd udstyr, evt. i udlandet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BennyBad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Jeg er en (u)lykkelig ejer af bl.a. en Krell KAV300cd, som jeg har problemer med.

Det hele startede med at den ikke ville spille alle mine plader, efterfulgt af skævhed i stereobillede og endte med VOLDSOMME skrattelyde, specielt i venstre kanal, men også i højre, bare i mindre grad.

Da det alligevel var tid til at helbredscheck for anlægget, afleverede jeg det hos HighEnd i Vanløse. Her blev der i første omgang skiftet en motor og en laser, samt køret test, der IKKE viste nogle problemer. Kr. 4.500,- !! AV !

Hjemme igen, viser det sig at mine plader igen kan spilles, men den grimme og voldsomme skrattelyd var ikke væk. Retur til HighEnd. Ping-Pong, diskution frem og tilbage, da de ikke kunne isolerer problemet. Og så kostede det selvfølelig ikke noget !!

Jeg har nu brugt meget tid og kr. 4.500,- på at få rettet én af mine to problemer, men står med en ubruglig CD afspiller og for den skyld et næste ubrugligt anlæg

Det jeg søger er hjælp til hvordan jeg kommer vidre, med at få en brugbar CD afspiller igen. Skal jeg gå til HighEnd igen og ende med at bruge penge på ingenting, eller er der nogle der kender til alternative "sygehuse" for skrantende HI-FI, enten i danmark eller i udelandet ?

Det skal lige siges at jeg har købt CD'ern brugt (2 år gammel) og at den oprindligt er købt i USA, hvor Krell har modificeret den til 220/230V.

På forhånd tak !

Til top Vis BennyBad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BennyBad

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ville da kræve pengene tilbage fra High-End Service. De har jo ikke repereret den.

Jeg kender desværre ingen super gode steder, men jeg har selv fået lavet min thule cd i elektronik service i Holbæk.
Der kostede et udskiftet Philips CDM12-drev 1677kr incl. arbejdstimer og moms.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Kenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej BennyBad.

Prøv at kontakte JJTEKNIK i Farum. www.jjteknik.dk/ 
De reparerer high end stuff.  Ring til dem og forklar dine problemer.

Rettet med rigtig e-mail adresse ( Tak Klogesen )

Mvh Kenson

Til top Vis Kenson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenson

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Det burde ikke være nødvendigt at sende den til udlandet. Såfremt den tekniske dokumentation er tilgængelig, burde problemet kunne løses her i landet.

Jeg mistænker lidt at det er et strømforsyningsproblem.

Mvh,

Karsten

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville prøve Willy i Nansensgade (meget lille kælderbutik omkring nr.75-76) han har lavet et både flot og prisbilligt stykke arbejde på en af mine effektforstærkere og blev mig kraftigt anbefalet i sin tid..

Endvidere rygtes det, at selv Zapplayeren kan bringes til orden, på et jydsk serviceværksted som bla. LC-Audio idag bruger...

Mvh. Jens/Modifix von DCA -der af uvisse årsager har smidt Willy's visitkort væk!

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Lige til Jensons indlæg: det hedder JJ Teknik og har www.jjteknik.dk (de hedder Jan og Jens, så derfor). Deres site fejler ikke noget. Og Modifix angående Willy: han har telefon 33148566. Så BennyBad, du kan forsøge begge steder. Jeg kan ikke specielt foreslå den ene frem for den anden. Jan og Jens har et stort, fint værksted og de er flere om det. De er meget flinke, men der er måske lidt transportbånd over det. Willy sidder helt alene i sin lille kælder, og jeg vil mene, at hvis du vil være sikker på at der ikke kommer skrammer i dit apparat, skal det være i emballage når du afleverer det til Willy. Tingene står i meget høje bunker dernede. Tjek også at han er der! Ind imellem går han nogle timer i løbet af dagen, og så er der en seddel på døren. Det er lidt surt, hvis man er kørt langt. Willy er dygtig, og han er af den gamle skole, som virkelig lærte grundbegreberne i elektronik. Han brænder klart mest for rør, og hvis det er noget kedeligt transistorgrej og det byder på bøvl, kan han godt gå lidt kold i det. Det er også lidt forskelligt, om han er hurtig eller langsom. Jeg har fået en hel del repareret hos ham, og et par gange har jeg været nødt til at ringe og prikke til ham tre-fire gange før han fik taget hul på min rep. Men han er måske den dygtigste i Købehavnsområdet!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Alt andet lige - hvis der er postet 4500 kroner i maskinen så skal den være iorden. Det er trods alt ikke for sjov skyld at man ligger så mange penge på bordet til det formål. tag en snak med dem igen og find ud af et eller andet - det kan ikke være rimeligt at du skal betale mere fordi fejlen ikke er udbedret endnu, og det tyder det jo på at den ikke er. Spørg evt. hvor lang tid de har brugt på at tjekke den bagefter - 2 minutter hjælper jo ikke hvis den først skal spilles varm osv. og fejlen først indtræder efter lidt tid!

BennyBad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Mange tak for jeres input.

Jeg vil efter jule stressen tage fat i både Willy og JJ Teknik, for at vuderer deres interesse for at løse mit problem. Jeg håber at det bare er strømforsyningsdelen der driller.

Jeg vender tilbage med en opfølgning på historien, når der er nyt !

/BennyB

Til top Vis BennyBad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BennyBad

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes