Sendt: 16 December 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lejlighedssvis kunne køre lyd fra min pc (bærbar) til mit anlæg (unison research Unico) og importøren (GoldenAgeMusic.se) anbefaler mig at indsætte en linetransformator/skilletrafo i kablet ml pc og amp for ikke at risikere problemer med strøm fra pc'en. Vist noget med at stellet på en pc kan sende noget grim strøm med lydsignalet ind i amp'en. Uha. indsætter hvad GAM skrev (En linjetransformator är en galvanisk avskiljare som ljudet (AC) går igenom men inte likspänning (DC) som det gör dig skyddad. En bra kvalite på trafo kan även göra ljudet bättre (!!) då mycket störningar och annat försvinner. )
Det har jeg så forsøgt at finde lidt ud af og ikke mange lydbutikker ved noget om det. Jeg har indtil videre fundet en lundahl LL6810 (scsound.dk) som skulle være det rigtige. Den koster imidlertid over 1000 kr og har LANG leveringstid. Det lyder lidt vildt at bruge 1000 kr for at køre lyd fra pc til forstærker.
Så foreslog en gut fra Lundahl en LL1570 som er en nøgen trafo jeg så selv skulle lodde ledninger og stik osv på. Men man kan da ikke bare have en nøgen trafo hænge og dingle i kablet fra bærbar til amp? Plus den koster ca 600 kr så med ledninger stik osv kommer den deropaf.
Jeg forestiller mig at problemet delvis har noget at gøre med at vi ikke har jord i dk. Jeg bor på kollegie så jeg tror ikke den går at hamre store spyd i jorden og trække ledninger op af alle facaderne. Så ingen DIY jord til mig...
Kender i noget til dette emne? Eller ligger nogen inde med noget andet der kan virke ligeså godt men ikke koster 1000 kr?
|