Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Skilletrafo ml pc og anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bittle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lejlighedssvis kunne køre lyd fra min pc (bærbar) til mit anlæg (unison research Unico) og importøren (GoldenAgeMusic.se) anbefaler mig at indsætte en linetransformator/skilletrafo i kablet ml pc og amp for ikke at risikere problemer med strøm fra pc'en. Vist noget med at stellet på en pc kan sende noget grim strøm med lydsignalet ind i amp'en. Uha.  indsætter hvad GAM skrev (En linjetransformator är en galvanisk avskiljare som ljudet (AC) går igenom men inte likspänning (DC) som det gör dig skyddad. En bra kvalite på trafo kan även göra ljudet bättre (!!) då mycket störningar och annat försvinner. )

Det har jeg så forsøgt at finde lidt ud af og ikke mange lydbutikker ved noget om det. Jeg har indtil videre fundet en lundahl LL6810 (scsound.dk) som skulle være det rigtige. Den koster imidlertid over 1000 kr og har LANG leveringstid. Det lyder lidt vildt at bruge 1000 kr for at køre lyd fra pc til forstærker.

Så foreslog en gut fra Lundahl en LL1570 som er en nøgen trafo jeg så selv skulle lodde ledninger og stik osv på. Men man kan da ikke bare have en nøgen trafo hænge og dingle i kablet fra bærbar til amp? Plus den koster ca 600 kr så med ledninger stik osv kommer den deropaf.

Jeg forestiller mig at problemet delvis har noget at gøre med at vi ikke har jord i dk. Jeg bor på kollegie så jeg tror ikke den går at hamre store spyd i jorden og trække ledninger op af alle facaderne. Så ingen DIY jord til mig...

Kender i noget til dette emne? Eller ligger nogen inde med noget andet der kan virke ligeså godt men ikke koster 1000 kr?

Til top Vis bittle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittle

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 December 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke med hvilket formål du bruge din PC som afspiller, men hvis du ikke lægger så meget vægt på kvaliteten, ville jeg købe et par el/optik convertere og overføre signalet optisk.
På den måde opnår du ihvertfald 100% elektronisk adskillelse af de to apparater.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

har du opstisk indgang på din forstærker ville det være optimalt med et lydkort fra audiotrak de har et der hedder optoplay det er et eksternt usb lydkort tjek det på www.xs-sound.dk prisen er 499-

med venlig hilsen kristian

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla

bittle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke optisk indgang på amp. Ellers god ide med et usb lydkort.

Jeg har en del musik liggende på pc da jeg på den måde kan "forlænge lånetiden" en smule på bibliotektets cd'ere.  Er simpelthen for nysgerrig mht til ny musik til at jeg kan købe det alt sammen. Desuden skal min cd til en langvarig rep i sverige så jeg kommer til at spille udelukkende fra pc imens.

Jeg er rimelig obs på en god kvalitet. Kender ikke noget til optisk converter. Har kun minijack udgang på pc og rca på amp. Så jeg forstillede mig et kabel med en lille galvanisk adskillelse af en art skudt ind på kablet...

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

sådan en dims kan gøre det : http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=2272&pk=43

fåes ved alle Bilstereo forhandler

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hov jeg har forresten en til at ligge så hvis du bor tæt ved herning er den din for 50,-
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

bittle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Torkild du har pb

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes