| Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg står overfor at skulle købe noget udstyr fundet i "Køb, salg, bytte" her på Hifi4all.dk
Jeg har foreslået efterkrav, men sælger foretrækker kontooverførsel, da han før har været udefor at pakker ikke er blevet afhentet. I sig selv rimeligt nok, men hvor står jeg henne hvis jeg laver en kontooverførsel og sælger aldrig sender varene?
Kan man få tilbageført pengene indenfor et bestemt tidsrum, eller er de bare tabt?
Det skal siges at jeg spørger af helt principielle grunde, og jeg ikke generelt har nogen grund til at mistro sælger. Jeg vil bare gerne vide hvilke rettigheder jeg har ved kontooverførsel til privat.
Mvh
Lars
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ring til din bank, inden de lukker idag... De ville nok kunne hjælpe dig et langt stykke hen ad vejen  __________________ Falken
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen garanti for, at sælger har rent mel i posen.
Jeg plejer at få navn, adresse og telefonnummer og ringer derefter sælger op, når jag har checket hans adresse. Om ikke andet så ved jeg, hvor jeg skal møde op med gutterne...
En anden mulighed er at tilbyde sælger at overføre udgifterne for fragt pr efterkrav. Så koster det ham ikke een øre, hvis du ikke afhenter pakken og dit tab er reduceret til en hundredelas, hvis han ikke sender.
Husk, at hvis du nærer mistanke om noget, så skal du lige lukke pakken op på posthuset inden du betaler efterkravsbeløbet. Det kunne jo være en telefonbog fra 1977....
Heldigvis sker det YDERST sjældent.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft problemer med den slags handler, men det kan jo ske at man render på en træls type.
Et godt kompromis i dit tilfælde, kunne være at overføre beløbet til fragt + efterkrav til vedkommendes konto. Så kan vedkommende sende pakken pr efterkrav til dig. Så har du ikke så mange penge i klemme og sælger har ikke tabt noget, hvis du ikke henter pakken.
Angående bankoverførsel, så er det vist 24 timer så er overførslen difinitiv. Så det er næppe nok tid til at du kan modtage noget som helst.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå redaktøren var lidt hurtigere på tasterne end mig
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene allesammen. Jeg tror jeg vælger redaktørens første løsning med kontrol, tillid og tæskehold. Så er man da garanteret en oplevelse på den ene eller den anden måde.   __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo ogsåbruge lidt penge til benzin eller en togbillet. så skulle der vist ikke være probs af nogen art
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får normalt aldrig lov til at åbne en efterkravspakke inden du har betalt for den, så det er bestemt ingen garanti for snyd. Og nej, der er ingen fortrydelsesret ved kontooverførsel.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også foreslå, at du overfører et beløb til fragten, f.eks 200 kr. Og når sælgeren har modtaget beløbet, sender sælgeren pakken til dig pr. efterkrav.
Mvh. Thomas __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
zebu Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent teoretisk... Hvis man gemmer feks. emails mm. (og sefølgelig lige
tjecker sælgers tlf nr og adresse på krak) kunne man så ikke indgive en
politi andmeldelse, hvis han ikke sender varen (eller en tlf. bog  )?....
Dog sikkert ikke at det vil hjælpe med at få pengene tilbage, men så
kunne han da døje lidt med det + "selvtægts holdet"
__________________ Alt under 80" er ikke en hjemme biograf....
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er utryg ved ham, så lad være med at overføre, få i det
mindste hans adresse og tlf nr, og verficer om de er korrekte før du
overfører. Det plejer jeg at gøre og jeg er aldrig blevet snydt. Når
jeg sælger opgiver jeg da også mine data for at skabe tryghed
omkring handlen. Få ham til at sende T&T nr. på pakken så du
ikke får et mavesår mens pakken er undervejs.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
T h o m a s skrev:
|
Du kan også foreslå, at du overfører et beløb til fragten, f.eks 200 kr. Og når sælgeren har modtaget beløbet, sender sælgeren pakken til dig pr. efterkrav.
Mvh. Thomas
|
|
|
den har jeg også brugt et par gange..
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Husk, at hvis du nærer mistanke om noget, så skal du lige lukke pakken op på posthuset inden du betaler efterkravsbeløbet. Det kunne jo være en telefonbog fra 1977....
|
|
|
Mås man ikke. Det får man ikke lov til. Har flere gange spurgt om det. NÆ NÆ NÆ NÆ NÆ DET MÅ MAN IKKE... FY FY SKAMME SKAMME FY FY AR AR..... SLEMME SLEMME FY FY NÆ NÆ SLUT FORBUT.HVAD MÅ MAN SÅÅÅ...? Betal og se glad ud, håbe på det bedste. 
Var engang udsat for at pakkens indhold, ikke helt levede op til hvad der var blevet låget. Ingen parpire, og nødvendig tilbehør. Gik til Policen, og fik dem til at undersøge varen via. Serie nummeret o.s.v. For om det var varmt. Det var ikke tilfældet.
Men brokkede mig over, der er noget galt med lovgivningen. Når man ikke må se pakkers indhold før betaling. Den kære Politi mand kunne kun give mig ret. Men der var ikke noget at gøre.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde man da få lov til! hmm, et emne til valgkampen?
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
Mås man ikke. Det får man ikke lov til. Har flere gange spurgt om det. NEJ - NEJ og atter NEJ.
Var engang udsat for at pakkens indhold, ikke helt levede op til hvad der var blevet låget. Ingen parpire, og nødvendig tilbehør. Gik til Policen, og fik dem til at undersøge varen via. Serie nummeret o.s.v. For om det var varmt. Det var ikke tilfældet.
Men brokkede mig over, der er noget galt med lovgivningen. Når man ikke må se pakkers indhold før betaling. Den kære Politi mand kunne kun give mig ret. Men der var ikke noget at gøre.
|
|
|
jeg har prøvet at få en smadret pakke med pc grej... den pakkede jeg op inden jeg betalte for den på posthuset.. men nu kendte jeg dem os. måske det var derfor..
jeg har ikke dankort så jeg betaler altid forud med bankoverførelse så vidt det er muligt.. har aldrig haft problemer.. men hvis det går galt så står jeg med håret i postkassen..men det er så min egen skyld
|
| Til top |
|
| |