Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Kontooverførsel ved privatkøb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg står overfor at skulle købe noget udstyr fundet i "Køb, salg, bytte" her på Hifi4all.dk

Jeg har foreslået efterkrav, men sælger foretrækker kontooverførsel, da han før har været udefor at pakker ikke er blevet afhentet. I sig selv rimeligt nok, men hvor står jeg henne hvis jeg laver en kontooverførsel og sælger aldrig sender varene?

Kan man få tilbageført pengene indenfor et bestemt tidsrum, eller er de bare tabt?

Det skal siges at jeg spørger af helt principielle grunde, og jeg ikke generelt har nogen grund til at mistro sælger. Jeg vil bare gerne vide hvilke rettigheder jeg har ved kontooverførsel til privat.

Mvh

Lars

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Ring til din bank, inden de lukker idag... De ville nok kunne hjælpe dig et langt stykke hen ad vejen

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen garanti for, at sælger har rent mel i posen.

Jeg plejer at få navn, adresse og telefonnummer og ringer derefter sælger op, når jag har checket hans adresse. Om ikke andet så ved jeg, hvor jeg skal møde op med gutterne...

En anden mulighed er at tilbyde sælger at overføre udgifterne for fragt pr efterkrav. Så koster det ham ikke een øre, hvis du ikke afhenter pakken og dit tab er reduceret til en hundredelas, hvis han ikke sender.

Husk, at hvis du nærer mistanke om noget, så skal du lige lukke pakken op på posthuset inden du betaler efterkravsbeløbet. Det kunne jo være en telefonbog fra 1977....

Heldigvis sker det YDERST sjældent.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft problemer med den slags handler, men det kan jo ske at man render på en træls type.

Et godt kompromis i dit tilfælde, kunne være at overføre beløbet til fragt + efterkrav til vedkommendes konto. Så kan vedkommende sende pakken pr efterkrav til dig. Så har du ikke så mange penge i klemme og sælger har ikke tabt noget, hvis du ikke henter pakken.

Angående bankoverførsel, så er det vist 24 timer så er overførslen difinitiv. Så det er næppe nok tid til at du kan modtage noget som helst.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

nå redaktøren var lidt hurtigere på tasterne end mig
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene allesammen. Jeg tror jeg vælger redaktørens første løsning med kontrol, tillid og tæskehold. Så er man da garanteret en oplevelse på den ene eller den anden måde.

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Du kan jo ogsåbruge lidt penge til benzin eller en togbillet. så skulle der vist ikke være probs af nogen art

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Du får normalt aldrig lov til at åbne en efterkravspakke inden du har betalt for den, så det er bestemt ingen garanti for snyd. Og nej, der er ingen fortrydelsesret ved kontooverførsel.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Du kan også foreslå, at du overfører et beløb til fragten, f.eks 200 kr. Og når sælgeren har modtaget beløbet, sender sælgeren pakken til dig pr. efterkrav.

Mvh. Thomas

zebu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Rent teoretisk... Hvis man gemmer feks. emails mm. (og sefølgelig lige tjecker sælgers tlf nr og adresse på krak) kunne man så ikke indgive en politi andmeldelse, hvis han ikke sender varen (eller en tlf. bog )?.... Dog sikkert ikke at det vil hjælpe med at få pengene tilbage, men så kunne han da døje lidt med det + "selvtægts holdet" 

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du er utryg ved  ham, så lad være med at overføre, få i det mindste hans adresse og tlf nr, og verficer om de er korrekte før du overfører. Det plejer jeg at gøre og jeg er aldrig blevet snydt. Når jeg sælger opgiver jeg  da også mine data for at skabe tryghed omkring handlen. Få ham til at sende T&T  nr. på pakken så du ikke får et mavesår mens pakken er undervejs.
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Du kan også foreslå, at du overfører et beløb til fragten, f.eks 200 kr. Og når sælgeren har modtaget beløbet, sender sælgeren pakken til dig pr. efterkrav.

Mvh. Thomas

den har jeg også brugt et par gange..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Husk, at hvis du nærer mistanke om noget, så skal du lige lukke pakken op på posthuset inden du betaler efterkravsbeløbet. Det kunne jo være en telefonbog fra 1977....

Mås man ikke. Det får man ikke lov til. Har flere gange spurgt om det. NÆ NÆ NÆ NÆ NÆ DET MÅ MAN IKKE... FY FY SKAMME SKAMME FY FY AR AR..... SLEMME SLEMME FY FY NÆ NÆ SLUT FORBUT.HVAD MÅ MAN SÅÅÅ...?  Betal og se glad ud, håbe på det bedste.  

Var engang udsat for at pakkens indhold, ikke helt levede op til hvad der var blevet låget. Ingen parpire, og nødvendig tilbehør. Gik til Policen, og fik dem til at undersøge varen via. Serie nummeret o.s.v. For om det var varmt. Det var ikke tilfældet.

Men brokkede mig over, der er noget galt med lovgivningen. Når man ikke må se pakkers indhold før betaling. Den kære Politi mand kunne kun give mig ret. Men der var ikke noget at gøre.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det burde man da få lov til! hmm, et emne til valgkampen? 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Redaktøren skrev:

Mås man ikke. Det får man ikke lov til. Har flere gange spurgt om det. NEJ - NEJ og atter NEJ.

Var engang udsat for at pakkens indhold, ikke helt levede op til hvad der var blevet låget. Ingen parpire, og nødvendig tilbehør. Gik til Policen, og fik dem til at undersøge varen via. Serie nummeret o.s.v. For om det var varmt. Det var ikke tilfældet.

Men brokkede mig over, der er noget galt med lovgivningen. Når man ikke må se pakkers indhold før betaling. Den kære Politi mand kunne kun give mig ret. Men der var ikke noget at gøre.

jeg har prøvet at få en smadret pakke med pc grej... den pakkede jeg op inden jeg betalte for den på posthuset.. men nu kendte jeg dem os. måske det var derfor..

jeg har ikke dankort så jeg betaler altid forud med bankoverførelse så vidt det er muligt.. har aldrig haft problemer.. men hvis det går galt så står jeg med håret i postkassen..men det er så min egen skyld

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes