Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Brokobling af NAD 3130 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mONSKA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hey all!

Har lige (fået en gammel NAD 3130) har fået avide at den skulle yde omkring 2x100 watt.

Så derfor ville jeg høre om man kunne brokoble den med min nuværende Sony STR DB790. kan uploade billeder hvis det kan hjælpe på det..

På forhånd tak

Til top Vis mONSKA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mONSKA

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

mONSKA skrev:

Hey all!

Har lige (fået en gammel NAD 3130) har fået avide at den skulle yde omkring 2x100 watt.

Så derfor ville jeg høre om man kunne brokoble den med min nuværende Sony STR DB790. kan uploade billeder hvis det kan hjælpe på det..

På forhånd tak

Hej,

Det er Ikke en 2*100watt den er opgivet til 2*45watt 8-ohm  og den er næsten 20år gammel den ældste af dem, den yder i 2*39w 8-ohm og 2*36w 4-ohm 20-20.000hz, men lyder af  mere.

Den kan ikke Brokobles.

Dengang skrev man at den er noget af et fund til prisen som var 1595,- i 1986 

I testen  blev der også skrevet at den var formidabel god og at den kunne trække selv vanskelige højtalere uden problemer.

Og husk at kigge godt efter når man køber en ældre forstærker, det er utroligt så mange watt mange af dem får når folk skal sælge, har set  NAD 7030 sælges flere steder som 4*150watt men det er en 2*30w Receiver, sendte en mail til ham der havde den til salg og fik at vide at det var mig der tog fejl, fordi der var til 4-stk højtaler så er det åbenbart 4*150w og de 150w har man fået fra bagsiden på Receiveren (jeg kiggede bag på min egen)der står POWER SOURCE 150w.

Det er en god gammel forstærker NAD 3130, jeg har selv en.

Mvh. Poul-erik.

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

pokerfaze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give Poul-erik ret, jeg har selv en god gammel NAD 7240PE, en receiver på 4x40w 8 ohm, mener jeg den er opgivet til, og i sammen ligning til en sony på 2x120w jeg havde sat til de samme højtalere, er der meget mere skrald i dem med min gamle NAD, den gør det en del bedre... Og så har jeg 2 kanaler mere :) Så ja de lyder af meget mere...... Jeg var heldig at finde den sammen med en NAD 5420 CD til 800 kr, for nogle år siden....
Til top Vis pokerfaze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pokerfaze

mONSKA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

kan man så ikke køre den som en mono blok?
Til top Vis mONSKA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mONSKA

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

mONSKA skrev:
kan man så ikke køre den som en mono blok?

Både Nej og ja for hvis man har noget ud af elektronik så kan man vel godt gøre det men den er ikke bygget til det, og du vil ikke få ret meget ud af det, ca 1*75w da du typisk vil få det dobbelte i 8-ohm mono som den har i 4-ohm Stereo og det var jo 36w i 4-ohm.

Den gamle model fra NAD der hed NAD 3080 kan brokobles med et specielt kabel som jeg fik lavet i hifi klubben, men den er også kraftigt bygget, det er/var en af de  få forstærkere der kunne levere 80/130/180w i 8/4/2 ohm i konstant belastning, den yder 1*280w 8-ohm Brokoblet og de findes stadig til ca. 4-500kr, jeg har selv nogle af dem og de kan drive et sæt AL-1000 så det bliver sjovt.

Jeg ved faktisk ikke om man kan bruge det kabel som bruges til NAD 3080, men jeg har aldrig prøvet det da jeg nødigt vil se en af mine Gamle NADér gå op i røg.

Poul-erik. 

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

pokerfaze skrev:
Jeg kan kun give Poul-erik ret, jeg har selv en god gammel NAD 7240PE, en receiver på 4x40w 8 ohm, mener jeg den er opgivet til, og i sammen ligning til en sony på 2x120w jeg havde sat til de samme højtalere, er der meget mere skrald i dem med min gamle NAD, den gør det en del bedre... Og så har jeg 2 kanaler mere :) Så ja de lyder af meget mere...... Jeg var heldig at finde den sammen med en NAD 5420 CD til 800 kr, for nogle år siden....

Hej,

Du har ret i at det er en god Receiver, men den er også kun på 2*40w(og de er der) og ikke 4*40w, mange tager fejl fordi du kan sætte 2-sæt højtalere på men derved bliver det ikke en 4*40wats forstærker, men en 2*40w der trækker 4-stk højtaler.

Jeg har selv NAD 2240PE/3240PE/7240PE og dem er der både lyd og driv i.

Poul-erik.

pokerfaze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg synes bare jeg fandt en pdf fil på nettet med specifiaktioner, og mener der stod 4x40w, men det kan jo være forkert, jeg vælger at tro på det du siger, og i øvrigt er det lige meget da den spiller kanon med de højtalere jeg har, nogle hejmme byggede med 15", og de kan nemt få det hele til at ryste med den.
Til top Vis pokerfaze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pokerfaze

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes