| Forfatter |
|
mais Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt et brugt mico mega anlæg (CD + forstærker), der er 6 år gammelt og i sin tid kostede 22.000 kr. Det drejer sig om CD state 6 og forstærker tempo 2. Jeg er blevet tilbudt hele herligheden for 7.000 kr. Er det det værd????
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mais skrev:
Jeg er blevet tilbudt et brugt mico mega anlæg (CD + forstærker), der er 6 år gammelt og i sin tid kostede 22.000 kr. Det drejer sig om CD state 6 og forstærker tempo 2. Jeg er blevet tilbudt hele herligheden for 7.000 kr. Er det det værd???? |
|
|
Den hedder altså Stage 6
Det er efter al sansynlighed en rigtig fin spille. Jeg har en Stage 2, en Stage 3 og en T-DAC og de spiller ganske fremragende. T-DAC'en er vist nok DAC'en fra Stage 6.
Tjek også:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8797&KW=mic romega
Tempo kender jeg kun af omtale. Den skulle være en ganske musikalsk sag, men det er også alt jeg ved.
Men umiddelbart synes jeg 7000 for de dem begge er i overkanten. Stage 6 bør ikke koste mere end 3000. Og det er måske endda for meget. Der er mange gode CD-spillere på markedet i den prisklasse.
Men der er ingen tvivl om at Micromega-spillen hører til i den bedre klasse.
Hvis du kan låne sættet og høre det på dit eget anlæg, kan du jo selv bedømme.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender Tempo 2 og Stage 6 vældigt godt. Har selv haft en Stage 6 i flere år. Brug søgefunktionen, så finder du noget, jeg og andre har skrevet om den. Tempo 2 er en ganske musikalsk forstærker, som spiller bedst, når den bliver skruet lidt op - mindre godt, hvis der bliver spillet meget lavt. Sat sammen med gode højttalere, som ikke er alt for vanskelige at styre, kan du få en flot lyd fra et par apparater med et lækkert design og remote. Eksempelvis kan de spille flot med Sonus Faber højttalere. Der er dog ingen tvivl om, at nogle af pengene kommer du til at lægge for det flotte design. Er du ligeglad med det, kan du finde ligeså god lyd til noget færre penge, men næppe til f. eks. det halve.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
mais Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår jeg jer ret (også taget den tidligere forum debat i betragtning), når jeg konkluderer, at det både er en anelse for dyrt, og måske ikke det helt rigtige for mig som musiker, der skal spole frem og tilbage en million gange?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mais skrev:
| Forstår jeg jer ret (også taget den tidligere forum debat i betragtning), når jeg konkluderer, at det både er en anelse for dyrt, og måske ikke det helt rigtige for mig som musiker, der skal spole frem og tilbage en million gange? |
|
|
Så skal du i hvert fald sørge for at få en remote-ting med, for det er ikke muligt at spole i numrene direkte på Stage-modellerne.
Min 2'er er hurtigere til at finde rundt på CD'en end 3'eren er.
Jeg synes Stage-maskinerne er meget musikalske i deres fremtræden.
Hvis det er et krav at du skal kunne hoppe rundt på CD'en skal du nok lige afprøve den før du køber den.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig kan man da spole i numrene. Man holder bare frem eller tilbageknappen inde i over et sekund, så spoler maskinen - i hvert fald en 6'er. Via remoten kan den lave A/B repeat, så det er intet problem. Smider man Stage 6'eren gennem en brugt Audio Alchemy konverter, har man en billig lydopgradering og et pilleflot anlæg, som kan stå i det mest stilrene cool hjem - og sådan noget har man jo som musiker.
Angeben ist das halbe Leben.. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Selvfølgelig kan man da spole i numrene. Man holder bare frem eller tilbageknappen inde i over et sekund, så spoler maskinen - i hvert fald en 6'er. |
|
|
Også på en 3'er
Fikst.....
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er i øvrigt flere skjulte funktioner i knapperne f. eks. kobler man digital udgang til og fra med tryk på to knapper samtidigt. Styreelektronikken styrer for vildt på den lille frække, franske tøs.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
mir1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige dit indlæg - Jeg har en Stage 3 CD og TEMPO 2 AMP til salg til en lidt anden pris. Venligst se [køb salg bytte]
|
| Til top |
|
| |