| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HiFi venner.
Jeg prøver her at få råd ang. køb af forstærker. Jeg har et B&O anlæg m. cd og tuner, der kører som forforstærker, til en Densen BEAT 300 effekt. Det lyder virkelig ikke OK . Jeg overvejer at købe Primare I21 samt cd21 og tuner 21, i håb om at lyden bliver mere varm og detaljeret. Højtalerne er B&W 803 Matrix, rummet er ca 50 m2, håber at få nogle gode råd.
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Hvorfor ikk udnytte at du har en god forstærker allerede , kan ikk forestille mig at den Densen b-300 kan lyde dårlig. Har selv haft en gennem en årrække.
Prøv da at låne en Densen pre (beat 200) og en cd afspiller i samme kvalitet , så skal der nok ske ting og sager 
mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal for alt i verden IKKE købe Primare, hvis du ønsker mere varme!!! Det bliver lige modsat!!! Primare er ikke ligefrem kendt for varm lyd.
Jeg vil nok nærmere tro, at du skal overveje at skifte dine højtalere. Matrix-serien er nogle rigtig fine højtalere, men de egner sig desværre ikke rigtig, hvis man er musikelsker. De er super gode i et pladestudie, hvor de afslører enhver fejl i indspilningerne. Netop derfor blev de ofte benyttet i pladestudier.
Mit bedste bud er, at bl.a. synes diskanten er lidt for skarp og klinisk.... Ikke sandt??? Og det er netop problemet med de fleste B&W højtalere. Bare de ville forstå, at metaldiskanter ikke duer!
Men igen... at skifte til Primare, vil bare gøre problemet større.
Hvis du absolut ikke vil af med dine B&W højtalere, skal du kigge efter noget andet end Primare. Evt Holfi, som er MEGET varmt og musikalsk.
Hvad er det i øvrigt for et B&O anlæg?? Jeg har selv et Beosund 3000 for tiden. Det kører over en ZAPPulse forstærker og et par System Audio højtalere, og det lyder ganske glimerende. Jeg kan naturligvis sagtens høre, at det ikke måler sig med mit gamle High End anlæg, men prisen taget i betragtning (13.995,- for CD-afspiller, RDS-tuner, forforstærker, lækkert design og perfekt integration) synes jeg faktisk B&O er svær at slå.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok !
Mit Primare lyder da varmt !
Happy
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg har selv et Beosund 3000 for tiden. Det kører over en ZAPPulse forstærker og et par System Audio højtalere, og det lyder ganske glimerende. Jeg kan naturligvis sagtens høre, at det ikke måler sig med mit gamle High End anlæg, men prisen taget i betragtning (13.995,- for CD-afspiller, RDS-tuner, forforstærker, lækkert design og perfekt integration) synes jeg faktisk B&O er svær at slå. |
|
|
Hej Hurtig!
Jeg har selv forsøgt med at få et BeoSound 3000 til at fungere med en Densen B-300 forstærker og nogle Mission 753 højtalere. Dog droppede jeg det hurtigt, da der kom nogle forfærdelige "plop" i højtalerne når jeg skiftede kilde, nr. på cd eller radiostation.
Hvordan har du koblet dit sammen? Er meget nysgerrig, da jeg egentlig syntes at lydkvalitet var ganske udemærket, og derfor er ked af at det aldrig kom til at fungere.
Sorry for hi-jack...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde IKKE komme nogle "plops" når du skifter nr på cd eller skifter til radio. Det lyder som en defekt BS3000.
Til gengæld kan man let komme ud for, at der kommer et "plop" når man tænder og slukker anlægget. Det skyldes, at BS3000 ligesom de fleste andre anlæg, giver et lille DC på udgangen når man tænder. På alle mulig andre anlæg afhjælpes dette, ved at udgangen først tilsluttes efter nogle sekunder. B&O løser det på samme måde, ved at forstærkeren i højtaleren (aktive højtalere), først tændes et splitsekund efter man tænder eks BS3000. Dette kan man også gøre med en ekstern forstærker... Det kræver et lille kredsløb, som kan laves for få hundrede kroner. Og så kører det.
Håber det kan hjælpe... ellers så skriv en privat besked.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Det var da en lidt hurtig udmelding ang. primare. Man kan ikke generelt sige at Primare spiller koldt og - det er ikke en fair vurdering, jeg har selv haft mange forskellige Primare produkter, som jeg har været glad for, ogd et har ikke haft tendens til at spille koldt. At jeg skiftede efekterne ud var pga. overgangen til Martin Logan, hvor deres 30.2 effekter ikke er strømstærke nok. Primare leverer generelt nogle både flotte og velspillende produkter.
Men som du selv er inde på, så er højtaleren måske ikke de bedste egnede, uden at have den store erfaring med B&W højtalerne, så mener jeg bare at huske, en del af dem spiller lidt slankt og køligt - men det er ikke noget jeg kan generalisere med eller påstå at det altid er sådan.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et beocenter 3000, idag købte jeg en Arcam A22 integreret fors. den lød godt i butikken, men den leverer alt for lidt strøm til min stue. Selv konen syntes ikke den spiller højt, så den bliver leveret tilbage. Tak for de gode råd indtil videre. Kom gerne med flere.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13
Hvis jeg var dig, ville jeg nok holde mig lidt til det der kom som råd fra begyndelsen - prøv Densen i resten af setup, det er jo grej som spiller forrygende godt.
Det bedste er det du gjorde i dag - lån det hjem og lyttede, eller køb med 3-4 ugers returret, alt efter hvordan forretningen er indstillet. Men kan man ikke lave en ordning, så glem forretningen, det er så nødvendigt at høre det hjemme.
Men måske du også bør tænke over de højtalere, jeg lyttede til noget B&W i HiFI klubben, det lyder både slankt og uden sjæl.
Du skulle måske prøve de nye System Audio Explorer, de er ved at komme på markedet - 15 store penge pr side, men HiFi koster jo. Du vil blive positivt overrasket når du hører dem.
Du skriver ikke noget om dine kabler, for de er jo ekstremt vigtige. Jeg var på besøg hos en som købte et af mine signalkabler. Han havde et ganske jævnt anlæg og nogle gamle F 3 lyd højtalere - tror jeg de hed. Han brugte noget ganske almindeligt tykt højtalerkabel af kobber. Mit råd til ham var at rykke sine højtalere lidt tættere sammen og lidt mere ud fra væggen. Det sidste råd til ham var at gå ned og købe noget nyt højtalerkabel istedet for det der Harald Nyborg agtige kabel. I disse situationer foreslår jeg altid folk, hvis de ikke skal ud og købe dyrere færdige kabler, lige til at sætte i terminalerne - så køb noget Supra ply 3.4, det spiller fremragende.
Jeg havde faktisk glem situationen, men så pludselig kom der en mail, efter få uger. Manden og ikke mindst kæresten, var pludselig forrygende glad for deres musikanlæg, det spillede helt anderledes åbent og dynamisk med detalljer, efter de havde købt disse nye Supra ply 3.4 kabler.
Så måske du også burde melde ud hvad signal kabler og højtalerkabler du kører med, så er det lidt lettere at overskue hele setup?????????
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Electrostatic Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er difinitionen af varm musik - Jeg spørger bare?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen onsdag, får jeg mit nye DENSEN sæt B200,B800,B400+,B310, AQ King cobra og KImber et eller andet højtkabel. Det bliver spændende hvordan det lyder med mine matrix 803. Jeg vender tilbage med en vurdering og måske billeder, hvis jeg kan finde ud af at få dem lagt ind.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele er i Albino, derfor bruger jeg ikke den gamle B300. Der går rygter om at B310 er en smule mere musikalsk end B300, er der nogen erfaringer?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle år siden, men jeg har ejet B&W Matrix 803, som jeg netop skiftede fordi de i min daværende stue på 20kvm var for "bassede". Så den "kølige" lyd kan jeg ikke genkende.
Mine bud ville umiddelbart være Densen (og det finder du jo snart ud af) eller Holfi.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det er nogle år siden, men jeg har ejet B&W Matrix 803, som jeg netop skiftede fordi de i min daværende stue på 20kvm var for "bassede". Så den "kølige" lyd kan jeg ikke genkende.
Mine bud ville umiddelbart være Densen (og det finder du jo snart ud af) eller Holfi.
Jeg har haft et musikrum på ca 12kvm, hvor jeg også mente de var ret "bassede", men i en stue på ca. 60 kvm, kommer den kølige lyd mere frem, måske metaldomen, som jeg ellers mener er en fantastisk diskant. Jeg har sammenlignet med JM Lab (kan ikke huske model, men ca. pris 7K pr.stk) og der var 803'erne |
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
klart bedre (man skal ikke trykke, indryk indlæg, ved en fejl)
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt en del mennesker fortælle at den ny serie fra Densen ( 305
og 310 og 330) er helt vildt gode. De spiller meget musikalsk og med
glød og energi.
Der er sikkert ændret noget fra den gamle 300-serie.
Er din 310 ikke på 2 x 80 watt i 8 ohm?
Hvorfor køber du en tuner, nu hvor der kun er få år til analog radio
droppes? Hvad kostede den?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 310 er på 80 watt i 8 ohm. B 800 koster 8800,- i albino, men lidt rabat har jeg da fået. Senere kommer der et DAB modul til eftermontering i tuneren.
|
| Til top |
|
| |
Wiseguy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper B. P. skrev:
Hurtig skrev:
Jeg har selv et Beosund 3000 for tiden. Det kører over en ZAPPulse forstærker og et par System Audio højtalere, og det lyder ganske glimerende. Jeg kan naturligvis sagtens høre, at det ikke måler sig med mit gamle High End anlæg, men prisen taget i betragtning (13.995,- for CD-afspiller, RDS-tuner, forforstærker, lækkert design og perfekt integration) synes jeg faktisk B&O er svær at slå. |
|
|
Hej Hurtig!
Jeg har selv forsøgt med at få et BeoSound 3000 til at fungere med en Densen B-300 forstærker og nogle Mission 753 højtalere. Dog droppede jeg det hurtigt, da der kom nogle forfærdelige "plop" i højtalerne når jeg skiftede kilde, nr. på cd eller radiostation.
Hvordan har du koblet dit sammen? Er meget nysgerrig, da jeg egentlig syntes at lydkvalitet var ganske udemærket, og derfor er ked af at det aldrig kom til at fungere.
Sorry for hi-jack...
|
|
|
Ja, jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan i har koblet det sammen,,fordi jeg har i de sidste år kørt med beosound 3000 og NAD effektdel, men efter at jeg fornylig har skiftet effekten ud med ZAPpulse, sker der det at når jeg "slukker" (standby) beosounden, kommer der efter et par minutter underlige "plop" lyde med ca. 5 sekunders mellemrum, og det er kun i den ene kanal,,man kan kan lige frem se at zapmodulet blinker med det blå lys! Hvis jeg slukker beosounden helt, dvs på stikkontakten kommer det ikke. Det kommer heller ikke når jeg feks tager phonostikkene ud af ZAP´en. Det er som sagt kun med ZAp´en , aldrig med NAd´en,,weird huh?
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror der er noget i vejen med det modul
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Det hele er i Albino, derfor bruger jeg ikke den gamle B300. Der går rygter om at B310 er en smule mere musikalsk end B300, er der nogen erfaringer?
|
|
|
Jeg har hørt den nye 305 og den var der bestemt fut i. Den spiller altså bare bedre end b300 på trods af sine "beskedne" muskler. Jeg er selv spændt på om de nye små integrerede, her tænker jeg bl.a. på b110, kan gøre det ligeså godt.
Nu må du også have fået sat dit grej til, så du kan fortælle lidt om hvordan den b310 spiller i kombination med det andet Densen-grej.
Vi venter spændt
|
| Til top |
|
| |