Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: "Annoncering" i forum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Jeg står i et moralsk dillema. Der er en håndfuld tråde i surround forum der efterspørger noget som jeg har (sat til salg på dette site). Man man tillade sig at gøre opmærksom på netop sit eget tilbud. Jeg har tidligere gjort det med PM, men følte mig temmelig lusket på denne måde og frygter at det sætter min troværdighed på spil.

Helst så jeg at jeg blot linkede åbent så andre brugere havde mulighed for at kritisere vurdere. Men retningslinierne er ret ligetil på det punkt. Hvad bør jeg gøre?
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 November 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

du må ikke henvise til noget du har til salg i tråde. enten gøres det på 'den luskede måde' via pb, eller slet ikke.

hvorfor det skulle sætte din troværdighed på spil kan jeg ikke se..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Fordi det sår tvivl om mine hensigter med at jeg svare i trådene. Et er at hvis en af de andre brugere for nys om det, så bliver jeg hængt ud som supersælger og et er at der i to af tilfældende er tale om yngre medlemmer som åbenlyst at udmeldt at de ikke er tryge ved brugt handel.

Dybtest set så jeg bare gerne at jeg havde en mulighed for at melde mig selv og svare på tiltale på forhånd frem for at skulle blive opdaget og svinet uden egentlig grund.

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Man har vel muligheden for, at melde rent ud i en PM. Skriv at du har læst tråden og mener det kunne være et produkt som kunne være interessant. Du skal nok ikke sætte den store salgstale ind, men blot gøre opmærkasom på mulighederne.

Jeg har gjort det med succes, men jeg tror det er meget vigtigt, at understrege, at hvis vedkommende faktisk er/bliver interesseret, så ligger initiativet hos ham. Husk at selvom du har noget at vinde, må man vel også gå ud fra, at den potentielle køber også får noget ud af handlen. Det går jo begge veje.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg ville ha sendt en PM hvor jeg henviser til annoncen. Om der skulle holdes en uopfordret salgstale, så ville jeg ta den ude i offentligheden sådan at andre eventuelt kunne kommentere om jeg skulle komme til at sige noget der er uriktigt.

Også over til noget helt annet: Jeg har en lille ide til spørgsmål&svar under annoncene. Ville det ikke være fornuftigt om spørgsmål og svar lå øverst, i stedet for send besked? Det kan jo hende at det man vil spørge om allerede er besvaret under spørgsmål&svar

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg tror jeg ville ha sendt en PM hvor jeg henviser til annoncen. Om der skulle holdes en uopfordret salgstale, så ville jeg ta den ude i offentligheden sådan at andre eventuelt kunne kommentere om jeg skulle komme til at sige noget der er uriktigt.

Præcis. Men det er netop hvad jeg ikke må ifg retningslinier. Jeg har nu sendt 3 PM's og lavet en standart disclamer som følger:

Seeker skrev:
I forbindelse med din surroundtråd så vil jeg gerne gøre opmærksom på en mulighed jeg ikke må nævne i tråden (da reklame er forbudt). Jeg vil bare gerne starte med at understrege at evt hjælp jeg har givet i din tråd ikke relatere til hvad jeg selv havde til salg og jeg ønsker ikke at dette skal opfattes som spam eller som en lusket måde at skaffe kunder på.
Du er meget velkommen til at starte debat omkring hvad jeg har til salg så du kan få andres vurdering. Og jeg vil stadig gøre mit bedste for at hjælpe med saglig og objektiv input, lige meget hvilken løsning du vælger.

Ser det fornuftigt ud?

ManicMiner skrev:

Også over til noget helt annet: Jeg har en lille ide til spørgsmål&svar under annoncene. Ville det ikke være fornuftigt om spørgsmål og svar lå øverst, i stedet for send besked? Det kan jo hende at det man vil spørge om allerede er besvaret under spørgsmål&svar

Jo. Men meget i dit forslags ånd, vil jeg da anbefale at du smider det i en tråd for sig selv, så det ikke forsvinder fra moderator i en tråd med andet emne

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok en af de absolut aller ivrigste fortalerene for køb&salg i forumet.

Spørgsmål&svar var et skrit i riktig retning, men det fungerer ikke helt riktig fordi vær gang annoncøren sletter annoncen, og opretter en ny for at komme på forsiden, så forsvinder også alle spørgsmål&svar

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg så også meget gerne et dedikeret forum til salg, har nævnt det før for admin, men uden at kunne vække hans interesse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes