Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Forstærker slukker "umotiveret" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

- Jeg har en Marantz SR4300 surroundforstærker der inden for den sidste uge er begyndt at slukke (gå på stand by) af sig selv efter nogle timers brug. 

Jeg syntes ikke den bliver bemærkelsesværdigt varm, men har dog overvejet om en montering af en blæser kunne være vejen frem. Forstækeren trækker kun center- og baghøjttalere, fronthøjtelerne er der en anden forstæker til. Alle Højttalere er 8 ohm og der er ingen kortslutninger, ej heller eller mislyde når den virker.

Det skal dog bemærkes, at højre frontkanal har en mislyd når den anvendes almindeligt(derfor bruges højre og venstre frontkanelerne på forstærkeren som forforstærker.

Håber I har nogle bud på hvad mit problem skyldes..

mvh Anders

Til top Vis abthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abthomsen

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Har haft samme problem med min Denon - men fandt ud af at en af HT-terminalrne ikke var skruet helt i bund - den sad lidt løst.

Resultatet var at den umotiveret begyndte at slukke selv!

Efter at jeg har gennemgået samtlige forbindelser og har fået "jordet" dyret - så har jeg ikke siden haft problemet!

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

abthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 December 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret

Jeg skal lige have et par ting afklaret. HT terminaler går jeg ud fra er en forkortelse for højttalerterminaer (og ikke noget der står på rådhuspladsen :-)

Der var faktisk et par af dem der ikke var ordentligt skruet i bund. Det har jeg gjort - men det har stadig ikke hjulpet. Jeg har prøvet at være lidt systematisk og pillet alle forbindelser fra - stadig samme symptom - efter et par timer eller tre slukker den. Nogle gange kan den tændes igen og køre i en time til. Nogle gange tænder den igen for blot at slukke når sikringen slår til igen (altså dend er klike lyd det siger et par sek. efter man har tændt.

I forhold til EyeofBeautys råd mangler jeg nu kun at 'jorde den'. Mit spørgsmål i den forbindelse, hvordan gør man det? Hvis det er jordstikket på netledningen der skal i en stikkontakt med jord har jeg et problem - gammel lejlighed, så vidt jeg vedf er det eneste sted hvor der er jord lagt ind i kraftstiket i badeværelset. Det virker lidt langt at trække en ledning. Men hvis det skulle ordne min fejl ville det da være ok.

Kommentarer er meget velkomne - da jeg er ved at få spat af ikke at have noget lyd i stuen

Til top Vis abthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abthomsen

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Der sidder sikker en skrue bag på din forstærker med det internationale tegn for jord - vist nok nogle streger under hinanden med en lodret streg igennem - den kan du prøve at trække en ledning fra og over til en radiator - den er helt sikker i forbindelse med jord!

Det kunne jo skyldes støj på dit elnet - så jeg vil anbefale at du under forsøget kun har de ting du skal bruge for at spille tilsluttet stikkontakten.

Hvis du har alskens ting tilsluttet kan det også være disse apparater der er medvirkende til at den slukker umotiveret.

Hvis du stadig konstaterer fejlen - er den højst sandsynlig at finde i din forstærker!

Gør den det osse når højttalerne ikke er sluttet til terminalerne???

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes