| Forfatter |
|
plexter Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg ved godt at dette har været oppe før, men det hjælper ikke rigtig mig.
Jeg har en dali concept surround system (concept 6, Concept 1, Concept center og en concept sub)
Sammen med en denon avr 2105, men når jeg spiller musik synes jeg det lyder alt for tamt.
Derfor har gået med lidt tanker om at prøve at skiftet receiveren ud, med en anden eks. HK, NAD eller ?
Tror i det vil løse mit problem.. eller er dali concept bare best til surround.
Det skal lige siges at rummet det står i er ca.35m2 og jeg høre stor set alt musik.
Mvh
Plexter
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ret sikker på at hvis du skal bruge det meget til musik så er nad et rigtig godt valg, det er noget bedre til musik end denon, prøv at tage ned i hifiklubben og hør en nad....og så skriv tilbage hvad du syntes om den kombination. jeg syntes nemlig også concept serien passer meget godt til nad
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke preout på din 2105? Du kunne evt prøve et sætte en effektforstærker på (evt NAD) og se hvordan det fungerer.
35 kvm lyder nu også som et forholdsvist sort rum til de højttalere, men ikke så stort at de ikke burde kunne sparke lidt fra sig. Denon kan nogen gange virke lidt tynd i lyden (synes jeg) så det kan jo også være problemet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
plexter Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft en yamaha mx2 effektforstærker til mine Dali concept 6, det kom godt nok til at spille højer men ikke mere magtfuldt.
Jeg tror faktisk at de er for små, til at leve op til mine krav.
Tror i det vil hjælpe med concept 8.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha lyder lige så tynd som Denon (det jeg har hørt) så prøver du bare en NAD
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nad syntes jeg du skal prøve vil jeg holde fast i, du kan jo som sagt også investere i andre højtalere, men så bliver det bare mere nødvendigt med en ny forstærker eller em effekt forstærker
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller du musik i stereo ? Og hvordan står Concept 6'erne ? Og er din stue stor ? For er stuen for stor til Concept 6'erne hjælper en NAD ikke noget. Iøvrigt syntes jeg der er for mange problemer med NAD's surround receivere. Er det bare rå kraft du mangler så vil en Harman/Kardon være et godt tip også.
|
| Til top |
|
| |
plexter Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.EntryLevel skrev:
|
Spiller du musik i stereo ? Og hvordan står Concept 6'erne ? Og er din stue stor ? For er stuen for stor til Concept 6'erne hjælper en NAD ikke noget. Iøvrigt syntes jeg der er for mange problemer med NAD's surround receivere. Er det bare rå kraft du mangler så vil en Harman/Kardon være et godt tip også.
|
|
|
Ja, jeg spiller musik i stereo.. Højttaleren står med ca 25cm fri plads til alle sidder og med omkring 3 m i mellem.
Stuen er ca .35kvm.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz surroundforstærkere har ry for at spille godt i stereo. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Plexter.
Som Rune siger, har Marantz ry for at spille godt i stereo.
Prøv at skubbe dine Concept 6 lidt tættere mod væggen. Det er normalt ikke noget man vil råde til - men det kan måske løfte øvre bas lidt så du får lidt mere tryk i den. Nogle gange kan det betale sig at flytte lidt rundt på stereo højtalerne - også på måder man normalt ikke anbefaler.
Jeg kender godt Denon som kan være lidt lys i klangen. Jeg har haft Concept hjemme og syntes de er ret neutrale og mere livlige end Dali's blå serie. Alle dine dele er gode - det kan bare være de ikke fungerer optimalt i din stue - og så er din ide om en anden receiver god. Men prøv at flytte lidt på Concepterne først.
|
| Til top |
|
| |
plexter Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt de sidste par eftermidage, på at flytte rundt på mine højttaler og er blevet noget mere glad for mit system.
Jeg har bestem mig for at beholde yamaha mx2éren, da ligesom giver en del mere lyd fra sig end denon gør alene.
Jeg brugte min digitale udgang på min panasonic dvd recorder (dmr-85) før, men har nu fået fat i et sæt tara labs 300d signal kabler som sidder i den analoge tilslutning og det gav en del mere kontrol over lyden ..
Måske man skulle købe sig en god cd-afspiller.
|
| Til top |
|
| |