| Forfatter |
|
D-TOX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår lærer folk det??? Det er sgu svært at svare på om en forstærker er god nok, når man ikke får at vide hvad formålet er med den.
Hvis din plan er at drive et par elendige ELTAX højtalere købt på tilbud i Bilka for 999,-.... Så er den sikkert ganske fin. Hvis du har planer om at drive et par High End højtalere, vil jeg nok mene den er ret ringe!
Fortæl hvad resten af dit setup består af, og hvad målet er. Så kan vi lettere snakke.
Generelt om forstærkerens kvalitet.... tjaaee... kender den ikke. Men kig lidt på dens data. 2x650 watt for 2995,-. Hvor høj kvalitet tror du så selv du får?? Uanset hvordan man vender og drejer det, så koster det altså lidt at bygge så mange watt... og til 2995,- har budgettet været MEGET stramt! Men skal du bare spille højt, og blæser på kvalitet, så er den muligvis OK. Jeg vil blot tilføje, at jeg har set sådanne såkaldte PA forstærkere, der end ikke kunne spille højt. Ganske vist var dens spec fine, med MANGE watt. Men den kunne bare ikke drive højtalerne. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
D-TOX Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et par CERWIN-VEGA CLSC-12 højttaler
den forstærker jeg har nu kan ikke trække bassen orndeligt..
en CERWIN-WEGA højttaler skal ikke bruge særli meget tag at trække sig men alligevel så skal de altså kunne trække rimelig meget hvis man vil høre højt musik der lyder godt og bassen er med også...
jeg har en sony 5x100 watt men den er altså ikke særli god..
jeg havde tænkt mig en effektforstærker og en forforstærker til at trække dem men ved ikke lige hvad det skal være for noget...
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 601
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-TOX skrev:
|
det er et par CERWIN-VEGA CLSC-12 højttaler
den forstærker jeg har nu kan ikke trække bassen orndeligt..
en CERWIN-WEGA højttaler skal ikke bruge særli meget tag at trække sig men alligevel så skal de altså kunne trække rimelig meget hvis man vil høre højt musik der lyder godt og bassen er med også...
jeg har en sony 5x100 watt men den er altså ikke særli god..
jeg havde tænkt mig en effektforstærker og en forforstærker til at trække dem men ved ikke lige hvad det skal være for noget...
|
|
|
Hvorfor er du sikker på din sony ikke er "god nok"? De 100 watt burde da være nok til at drive en så letdreven højttaler! Måske er du - uden at vide det - mere utilfreds med sidstnævnte i virkeligheden 
|
| Til top |
|
| |
D-TOX Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony spiller ikke med alle sine watt når den spiller så højt den kan trække spiller den nok kun med 50 watt... du kan gå ind i en hver hi-fi butik der siger de det samme.. ved hurtig nok også alt om..
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gerne vil spille vildt højt med kontant bas og ikke går så meget op i "hifi lyd" så led efter noget digital forstærkerværk. F.eks. noget PA (kender ikke den du linker til) eller ICE-power baseret.
|
| Til top |
|
| |
D-TOX Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
| Hvis du gerne vil spille vildt højt med kontant bas og ikke går så meget op i "hifi lyd" så led efter noget digital forstærkerværk. F.eks. noget PA (kender ikke den du linker til) eller ICE-power baseret. |
|
|
jeg skal jo også kunne høre det er musik... vil ikke have det bare spiller højt og lyder mega ringe så... ville gerne have at de kan spille højt og det lyder godt!
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-TOX skrev:
skumflum skrev:
| Hvis du gerne vil spille vildt højt med kontant bas og ikke går så meget op i "hifi lyd" så led efter noget digital forstærkerværk. F.eks. noget PA (kender ikke den du linker til) eller ICE-power baseret. |
|
|
jeg skal jo også kunne høre det er musik... vil ikke have det bare spiller højt og lyder mega ringe så... ville gerne have at de kan spille højt og det lyder godt!
|
|
|
Så køb nye højttalere __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
D-TOX Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er lige presis det de ikke har det er rigtig træls ellers ville jeg også bare have gjordt det....
men kan da købe en forforstærker og så en af dem der ^^
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-TOX skrev:
|
nej det er lige presis det de ikke har det er rigtig træls ellers ville jeg også bare have gjordt det....
men kan da købe en forforstærker og så en af dem der ^^
|
|
|
Hvis du stadig vil have surround vil jeg gerne anbefale Marantz SR4300. Den har pre-out og er faktisk en rigitg god maskine til prisen. Sammen med NAD218THX mangler du ikke noget 
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=10522
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det du søger http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=12038
Det kan sparke liv i CW'erne
Mvh tidligere AT-60 & AT-100 ejer. __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-TOX skrev:
|
sony spiller ikke med alle sine watt når den spiller så højt den kan trække spiller den nok kun med 50 watt... du kan gå ind i en hver hi-fi butik der siger de det samme.. ved hurtig nok også alt om..
|
|
|
Hvis du kan gå ind i en hifi-butik og få den forklaring, har de ikke forstand på hvad de snakker om, for det er så forkert som det overhovedet kan være.
Det, der er problemet er strømforsyningen i apparatet. Sony´en har 100 watt, men dimensioneringen på strømforsyningen er ikke bygget til store højttalere som momentært kan gå langt ned i ohm, og dermed stresse bl.a. din receivers strømforsyning. Sonys mindre receivere er i mange tilfælde opgivet med mindre effekt i 4 end 8 ohm, og det alene fortæller at der ikke er det nødvendige overskud - det er der, filmen knækker.
Det, du skal bruge, er en forstærker med masser af overskud og reserver - evt. et effekttrin. CV´erne vil gerne have noget havre, så det er med at finde det rigtige... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |