Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: WATT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Goog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg var en tur i HIFI-Klubben for noget tid siden. Jeg spurgte en ansat om en center højttaler med gode watt. Dertil svarede han at han ikke kunne forstå hvad jeg mente med watt. Jeg begynder så med at forklare at jeg ville ha en center med 150 Watt eller der omkring, da den jeg har ikke lige er hvad jeg forstår ved god lyd. Men han kan stadig ikke hjælpe. Men han havde da en med dit og dat i, som nok kunne spille. Jeg følte mig lidt udenfor og valgte at forlade butikken uden en center, da jeg følte mig lidt dum. Hvad er der galt i at søge en højttaler ud fra effekten i watt? Eller er jeg dum på dette område?

Bare fyr løs, da jeg gerne vil kunne kommunikere med en sælger uden at føle mig dum.

Til top Vis Goog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goog Besøg Goog's Websted

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 April 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

der er alt for mange nedladende hifisælgere med alt for lidt viden om hifi,der dækker over deres manglende indsigt i emnet samt almindelig psykologisk/pædagogisk viden om kundepleje,med en nedladende holdning!

det skulle være mig en sand fryd at sakse lidt indlæg her fra sitet til at belyse min påstand,men det bliver sgu for tidskrævende selvom der er en del at tage af - iøvrigt ville autorerne nok mene at det var at tage teksten ud af konteksten..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
der er alt for mange nedladende hifisælgere med alt for lidt viden om hifi,der dækker over deres manglende indsigt i emnet samt almindelig psykologisk/pædagogisk viden om kundepleje,med en nedladende holdning!

det skulle være mig en sand fryd at sakse lidt indlæg her fra sitet til at belyse min påstand,men det bliver sgu for tidskrævende selvom der er en del at tage af - iøvrigt ville autorerne nok mene at det var at tage teksten ud af konteksten..

Man kunne jo starte med at sige at antallet af watt i en højttaler ikke har noget som helst med lydkvaliteten e.a. at gøre - det burde ekspedienten naturligvis have påpeget som det første.

Som det nævnte link fortæller betyder watt i en højttaler intet for lydkvalitet. I ekstreme tilfælde kan det anvendes til at bestemme hvor meget effekt højttaleren kan omsætte, men i langt de fleste home-use tilfælde er det ligegyldigt, det er langt vigtigere hvad forstærkeren kan levere uden at forvrænge.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes