| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit nye anlæg (Harman Kardon AVR5550, DVD30 og JBL E90, E10, EC25, E250P) lige kommet ind af døren, og MUMS hvor det spiller, og så har jeg endda ikke engang været ved at indstille det endnu.
Nå, men efter mere eller mindre at have ødelagt min ryg ved at slæbe det på plads, har jeg lige et par spørgsmål inden jeg smutter ud og køber nye kabler.
Fra min DVD bruger jeg Coaxial, men da jeg ikke har et "rigtigt" digital kabel, har jeg brugt mit gamle MIT6 phonokabel, indtil jeg får købt et andet. Det samme gør jeg til subwooferen, altså bruger det andet af mine gamle MIT phono kabler.
Det var faktisk planen at mine MIT skulle tilbringe de næste par år som phono kabler fra TV til AVR'en, måske lidt overkill da jeg nok ikke kommer til at bruge det ret meget.
Men mit spørgsmål var sådan set bare om der er den store forskel på et "rigtigt" digitalt coax kabel og et phono? Et eller andet må der jo være, da jeg kan se at et MIT digital kabel koster omkring 1200,- hvis jeg husker rigtigt.
Så hva vil folk anbefale at jeg bruger af kabel fra DVD til AVR og fra AVR til Sub?
Og så vil jeg da også lige benytte lejligheden til at sige tak til alle som har hjulpet mig med at finde frem til det super lækre anlæg jeg sidder med nu. Jeg kan næsten ikke vente til jeg får de sidste højttalere smidt på og får det hele rigtigt indstillet.
|