| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i nogensinde oplevet, at der ind over lydsporet på DVD film og CD'erne tit ligger en utroligt irriterende og meget højfrekvent mislyd?
Jeg er MEGET sikker på at det er CD'erne/DVD'erne og ikke min setup det er galt med, da jeg har lagt mærke til det både da jeg havde Sony forstærker/Yamaha højttalere, Sony forstærker/B&W højttalere og nu Denon forstærker/B&W højttalere. Selv på min mors gamle Pioneer sammen med både Yamaha'erne og B&W'erne kan jeg høre det.
Når der sker meget i lyden, er det ret svært at høre og når lyden er meget stille er den ikke tilstede, den kommer og går lidt efter hvor meget lyd der er. Det er værst ca. midt imellem stille og højt, ved musik er det typisk stille numre mens der synges.
Det er både DD og DTS lydspor jeg har oplevet det på (DVD: Gladiator, Ringenes Herre SE. CD: Gladiator/Ringenes Herre soundtrack, en masse Disney soundtracks. Kan nævne flere, hvis jeg lige gider at lytte mine CD'er/DVD'er igennem (det gør jeg ikke :D )). __________________ - Den lille HiFi Gnom
|