Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi Integra 8 skratter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle :-)

Har et problem med min Holfi Integra 8

Når jeg skruer op/ned skratter den, og den spiller måske lidt ujævnt på kanalerne ved lav volumen. Hvem kan lave service
på en sådan?

Jeg kan godt selv lodde, så er det blot en enkelt komponent der skal skiftes kan jeg nok godt klare det selv. :-)

Har selv tænkt det nok er potentiometeret der trænger til at blive renset/skiftet, er dette nemt at gøre selv? og hvilket
potentiometer skal man købe :)

Håber nogen har lidt tid til at give nogle gode råd. :)

Hilsen

Jesper.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

Det er med stor sandsynlighed potentiometeret, som du selv er inde på. Skratten ved bevægelse er ikke unormalt, det er
ubalance ved lav volumen heller ikke (det er ikke sikkert at du kommer af med ubalancen ved at skifte det).

Du kan prøve at rense det med kontaktrens, ellers er den bedste løsning at skifte det.
Jeg mener at det er et ALPS-potentiometer der sidder i, men det bedste er nok at tage låget af den og se efter.
Hvis du ikke vil gøre det selv, burde det kunne udføres af ethvert radioværksted.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2014 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Det er et ALPS potmeter, og det er meget let at rense.
Der er et par små firkantede huller i begge side af potmeteret. Du giver en lille smule kontaktrens (spray) i disse huller. Drej
lidt frem og tilbage med potmeteret samtidig, og lad så kontaktrensen tørre/fordampe i 10-15 min. Så virker det igen.

Du skal selvfølgelig koble strømmen HELT fra mens du arbejder på forstærkeren og mens resterne af kontaktrensen fordamper.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2014 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Har fået købt kontaktrens nu, forsøger med rens iaften :-) Opdatering + billeder følger.

Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2014 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Kontaktrens fixede det hele.

Fjernede de to skruer i hver side, på volume potentiometeret er der huller på hver side. Stillede forstærkeren stabilt på højkant og sprøjtede kontaktrens
ind i hullerne. Imens jeg holdt en serviet på undersiden af potentiometeret så det ikke løb ud af hullerne i den anden side.

Lod det stå i 20 min og blæste efter med en tryklufts spray. Efter det var alt fryd og gammen og forstærkeren spillede og skruede op præcis som den
skulle.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes