Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Dynavox VR70E-2 brummer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2014 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Den sender en konstant lavfrekvent tone ud i venstre højtaler (måske 50 Hz) og en knasende/knitrende lyd (som går i diskanten) ud i den højre højtaler.
Den sidste del er klart mest irriterende.

Kan det være rørene der skal skiftes? De har ifølge tidligere ejer spillet en 500 timer og er af mærket "Electron tube"

Fejlen opstår ved alle volumener. knasen i højre højtaler er værre jo lavere jeg spiller. Fejlen er periodisk, men har ikke noget med opvarmning at gøre.   

Nogen med forstand på rør der kan smide et bud? (Jeg har vendt fasen og skiftet signalkabel uden forskel. Har også prøvet forskellige lydkilder.)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2014 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

uden at kunne komme med noget konktret brugbart for dig lige nu - tænker jeg dog, at du skal udvide din mistanke fra rørene til, at det kan være rigtig mange andre ting, der er galt med den.

Vil du have mistanken væk fra rørene, så byt rundt med dem eller sæt andre i - gerne ét for ét så du kan finde en mulig synder blandt rørene eller få større vished for, at det er andet, som er galt..

De sidder jo også komponenter i sådan en fætter - og de er jo som bekendt bundet sammen i et sindsrigt system. Der kan jo også være noget i dette, som er problemet. (Defekt komponent - dårlig forbindelse).

Vh
freddy
Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Hans Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 September 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Som fredmarantz siger: Det kan være utrolig mange ting. Som ham ville jeg fokusere på rørsoklerne, nærmere bestemt forbindelse mellem kontaktstifterne i rørene og selve fatningen. Der er rigtig varmt i soklerne og der skal ikke meget skidt til, før der bliver dårlig forbindelse, så prøv at rense sokler og kontaktstifterne. Men PAS PÅ: Det siger sig selv at forstærken skal være HELT slukket og kold! Men selvom den er det, kan der godt være dødbringende spændinger i soklerne, så bruge ikke-ledende genstande. Hvis du har noget Kontakt60 kan et pust af det ofte klare problemet samtidig med, at du forsigtigt sætter røret i og trække det ud et par gange. Forsigtigt - vrik ikke!
Vh
Til top Vis Hans Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Mortensen

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2014 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger netop fordi jeg er klar over at der kunne være andre udveje.

Jeg tror lige, at jeg starter med noget kontakt 60 :D Det har i alle fald stået stille noget tid. Når der slipper 50 hZ igennem skal man så ikke kigge på
strømforsyningen? Defekt stabiliseringskondensator måske?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes