Sendt: 14 November 2014 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den måde, som en Bladelius ventilationssystem er konstrueret på, kalder på, at den skal kunne komme af med varmen i toppen. Det er indlysende, når køleprofilen er placeret, som den er - og ventilationshullerne i chassiset er placeret som DE er = varmen skal ud af hullerne = der skal være god afstand til "loftet" - og da jeg går ud fra, at en Bladelius Thor er en klasse A/B-forstærker - så vil jeg synes at ca. 10cm frihøjde og ingen indespærring må være løsningen, som er ok. Varmen...hmmm..mon ikke den lægger sig omkring 50-60 grader på profilerne, når det går højt? - og selvfølgelig køligere, når den ikke afleverer så meget effekt. Jeg ved sgutte, om en Bladelius går så meget varmere end andre amps - man har vel dimensioneret køleprofilerne og den øvrige udluftning efter, at man kan holde på ca. 50-60 grader under fuld gas. Dette er ganske normalt, men jeg ville ikke spærre den inde i stof eller andet.
Teknisk set, vil det være ok og samtidig ekstra kølende at placere en blæser under forstærkeren til at øge den kølige luftstrøm op omkring køleprofilerne, men er der huller i bunden til det - lige under profilerne? - og hvad med blæserstøj? Så er det i hvert fald slut med "den sorte baggrund" - og 100% støjfri gengivelse og alt det dér.
Vh
Freddy.
|