Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Poa 2200 eller 6600A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zubzero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 December 2014 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Hvilke af disse ville være bedst til at trække et sæt cerwin vega 1215 Mk II?. Prisen er der ikke den store forskel på, 4000 kr for 2 stk Poa 2200, eller 5300 kr for 2 stk poa 6600 A. Eller vil i anbefale noget andet, og det skal ikke være PA forstærker, kan ikke holde den larm ud :-) Har tidligere haft 2 nad c275bee, men gik af en eller anden grund af med dem, og har nu kun en behringer pa forstærker, og det holder jo ikke :-( Mit budget er max 6000 kr :-)
Til top Vis Zubzero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zubzero

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2014 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet andre alternativer ?
Har engang haft både 2200, POA4400, POA6600 som vi brugte i værkstedet, syntes de er voldsom tynde i lyden og ville, hvis det var mig nok kikke efter andet i samme prisklasse.

Er selv stor fan af Parasound som lammetæver de der Denon, kunne anbefale HCA-2200MK2.

Zubzero
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, så derfor er alle råd og tanker velkommen :-) Men kigger da lige på den du nævner :-)

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2014 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du får "efter min mening" en forstærker i en helt anden klasse, Parasound HCA-serie går man ikke fejl af, nu kan jeg ikke huske hvad denon POA-6600 kostede af ny, men HCA-2200mk2 kostede omkring 44-45000kr.
Jeg har selv haft Mark Levinson i den dyre ende og må ærlig indrømme at jeg er ganske tilfreds med min Parasound HCA-2200II.
Har jævnligt set en Parasound 2200II til 5-6000kr men husk det skal være en MK2 model

Zubzero
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2014 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hvor har du set Parasound henne? Har prøvet at Google, men kan ikke rigtig lige finde en til salg. :-)

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2014 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke lige set en, men der er en gang i mellem en på DBA / guloggratis

Du bør kunne finde en del om den på nettet, som fks. her på H4A http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94374
Jeg er ikke specielt enig i at 2200II ikke er detaljeret, men omvendt kan man jo altid finde noget der er bedre, men ikke i samme prisklasse ! (brugt 5-6000)
Min egen er dog modificeret en del.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 18 December 2014 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Zubzero skrev:
Hejsa.

Hvilke af disse ville være bedst til at trække et sæt cerwin vega 1215 Mk II?. Prisen er der ikke den store forskel på, 4000 kr for 2 stk Poa 2200, eller
5300 kr for 2 stk poa 6600 A. Eller vil i anbefale noget andet, og det skal ikke være PA forstærker, kan ikke holde den larm ud :-) Har tidligere haft 2
nad c275bee, men gik af en eller anden grund af med dem, og har nu kun en behringer pa forstærker, og det holder jo ikke :-( Mit budget er max
6000 kr :-)

Det er alt for dyrt for de Denon-forstærkere. Og der er ikke meget kød på lyden i POA-6600.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes