| Forfatter |
|
krisforberg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg skal købe ny pladespiller og vil max bruge ca. 1500,- Og da jeg ikke kan få en 1210'er til den pris, har jeg tænkt på en Rega planar 3 brugt.
Men er der måske nogen, der har andre forslag til, hvad jeg skal bruge pengene på???
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kris
En mulighed var at købe en Pro-ject Debut II. Den kan du få spritny til DKK 1.800. Den spiller faktisk rigtig godt, og jeg mener den vil være et godt alternativ til en min. 10 år gammel Rega Planar.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Becker, Linn Axis, Project, Kenwood KD-700, Systemdek II, Micro Seiki, DBA må da flyde over af gode pladespillere. Rega har jeg haft, er da udmærket også, men jeg køber det ikke igen for at sige det sådan...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Axis er ikke god!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9419
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micro Seiki kan du godt glemme til den pris.
Rent lydmæssigt vil jeg mene at en Rega overgår en 1210, som jo er lavet til DJ's og robusthed, mulighed for scratch mv.)
Priserne på Rega afhænger selvfølgelig af alder. De gamle planar 2 bør du ikke giver over 1000 kr. for, de er kendetegnet ved at have glastallerken og motor ophængt i O-ring, hvor de nye har HDF tallerken og fastmonteret motor.
De gamle planar 3 og de nye minder en del om hinanden, dog har den nye fået et lille facelift med skrå kanter, og har også fået fast monteret motor. De nye modeller har bedre motorer, men eller er den ikke den store forskel.
|
| Til top |
|
| |
krisforberg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Tak for gode - og vel og mærke brugbare svar!
Har været inde og se på Pro-ject Debut II i dag, og jeg er imponeret. Det var i Lydbutikken på Frederiksberg Allé. Han var IKKE den store fortaler for Rega Planar, men mente man fik meget mere for pengene ved en Pro-ject. Og en 1210'er kunne han på ingen måder anbefale. Selvfølgelig skal han sige sådan noget, da de hverken fører Rega eller Technics pladespillere, men det virkede nu engang temmelig oprigtigt!
Igen... hvis der er nogen, der har noget at indvende, så ti nu eller... Nej, er glad for at man kan spørge om dumme spørgsmål og få gode svar tilbage. Tak for det!
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Lad dig ikke narre af, at han virkede oprigtig. Project'en når ikke en rega 2/3 til sokkeholderen hverken i byggekvalitet eller lydditto. Det er en omgang lavpriscrap som i produktionspris formentlig er billigere end armen på en rega. Men det er selvfølgelig dine penge og ører - men tænk også lige over evt. gensalgsværdi.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krisforberg...
Ikke enig med brorlille. Har prøvet begge (Debut II og P3), og ser det omtrent sådan: alle de lymæssige "særkender" der følger med en P3´er, er Pro-Ject´en befriet for. Den har mindre egenlyd, efter min opfattelse.
At den skulle være lavpriscrap i dårlig byggekvalitet, kan jeg heller ikke genkende. Både den og rega´en holder sandsynligvis i mange, mange år.
Mener de har en P3 stående i Lydbutikken - oplagt at sammenligne dernede!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9419
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
|
Hej krisforberg...
Ikke enig med brorlille. Har prøvet begge (Debut II og P3), og ser det omtrent sådan: alle de lymæssige "særkender" der følger med en P3´er, er Pro-Ject´en befriet for. Den har mindre egenlyd, efter min opfattelse.
|
|
|
Jeg kender desværre Debut II, men kender rigtigt godt til P2 og P3 samt planar 2 (den gamle). Jeg kan ikke genkende at de skulle have lydmæssige særkender, medmindre kibri mener at dynamisk og medlevende musikgengivelse er et særkende (jeg vil mene at det er korrekt gengivelse).
Hvis Debut II minder om Thorens i samme prisklasse (ældre modeller, mener det var en 280 mkII), så vil jeg mene at den maskere de dynamiske aspekter. Men der er nok ingen vej uden om, at du må lytte lidt til begge modeller.
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg kender desværre Debut II, men kender rigtigt godt til P2 og P3 samt planar 2 (den gamle). Jeg kan ikke genkende at de skulle have lydmæssige særkender, medmindre kibri mener at dynamisk og medlevende musikgengivelse er et særkende (jeg vil mene at det er korrekt gengivelse).
Hvis Debut II minder om Thorens i samme prisklasse (ældre modeller, mener det var en 280 mkII), så vil jeg mene at den maskere de dynamiske aspekter. Men der er nok ingen vej uden om, at du må lytte lidt til begge modeller.
|
|
|
Hej Kjeldsen...
kibri mener netop at "dynamisk og medlevende gengivelse" er værd at fokusere på i designfasen. Bl.a. derfor indgår ofte en Pro-Ject 1.2.. ..
Om en Debut II minder om en Thorens, vil jeg lade være usagt.
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Hej Kjeldsen...
kibri mener netop at "dynamisk og medlevende gengivelse" er værd at fokusere på i designfasen. Bl.a. derfor indgår ofte en Pro-Ject 1.2.. ..
Om en Debut II minder om en Thorens, vil jeg lade være usagt.
|
|
|
Frederik siger: Folk omtaler s'gu for sjældent sig selv i tredje person..
Mvh.
Frederik
|
| Til top |
|
| |
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars ville egentlig ha' blandet sig helt uden om denne tråd, af frygt for at vække en masse "udviklingen er nået sååå langt, og Thorens er passé..osv." - vrede, men når nu det bli'r bragt på bane....
Jeg kender ikke TD-280 som bliver nævnt, men "de go'e" Thorens'er TD-124/150/160 kan alle findes brugt for under 1500,-.
Med en kærlig hånd (afhængig af stand), og en mindre investering i ny rem, olie, plademåtte!!!(vigtigt) samt en velvalgt pickup spiller de, efter min helt personlige mening, væsentlig bedre end både Project og Rega i denne prisklasse og et godt stykke op. "Maskering af de dynamiske aspekter" er bestemt ikke noget jeg kan genkende, tværtimod.
Mellem Debut II & Planar 3, er jeg ikke sikker på hvad jeg ville vælge. Stod valget mellem Project og Rega i samme prisklasse ville det........(her skal så indsættes endnu en "efter min helt egen personlige mening, dine indtryk kan være anderledes, jeg har ikke den endegyl...ah, you get the point"-disclaimer)......være en no-brainer: Project til enhver tid.
Faktisk vil jeg mene at Project allerede fra deres nye Expression til 2795,- overgår Planar 3, og med RPM4 til 4k er Rega efterladt i støvet, men dem finder du nok ikke til 1500,-.
Men altså: Jeg ville kigge efter en af ovennævnte Thorens modeller. Mange har hørt dem med en tyve år gammel drivrem, ude af justering osv., de er langt bedre end de fleste tror, og udgør derfor et af de bedste køb på brugtmarkedet IMHO.
__________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge en Rega p3 !
Hilsen King ... -o
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg vil nok give lars ret. En Thorens 124 er der sgu ikke meget der slår(heller ikke størrere rega'er og project'er), men hvor finder du et køreklart eksemplar til kr 1500,-?
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
BoB på LoLland Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Krisforberg.
Jeg har en KENWOOD KD-990, den er din for 1500 penge.
Har også ca. 1 meter blandet LPèr bla. rock blues mm. og 3 pickups
Technics 305 MC, Ortofon MC 10 Super, Ortofon E5, så lander vi på 2000 penge.
Er der nogen der syntes det er for dyrt ?
mvh BoB
|
| Til top |
|
| |
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
En Thorens 124 er der sgu ikke meget der slår(heller ikke størrere rega'er og project'er), men hvor finder du et køreklart eksemplar til kr 1500,-?
|
|
|
for ikke så længe siden var der en i DBA til kr.500. Hvor køreklar den var skal jeg ikke kunne sige, men der er ikke meget der ikke kan fixes forholdsvis let på sådan en svend. __________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lars
altså må jeg huske at læse dba 
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nogle gode eksempler på en god brugt pladespiller, kunne vel være nogle af de ældre Pioneer modeller, f.eks en PL-950, PL-3F eller noget i den stil eller nogle af de ældre Sony modeller, gerne de direkte drevne fra 1970'erne og 80'erne.
Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Herman Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære ypke,
Du må ikke tage dette ilde op, men prøv lige at se de foreslag der har været tidligere i denne tråd, og så at du foreslår dem du gør..
Selvom vi til dels har med smag at gøre i denne hobby, er der vist ikke nogen af dem du nævner, der løber med laurbærene i denne runde.
Direkte drevne pladespille har aldrig været et kvalitetstegn ved en pladespiller i den seriøse ende, men ok i konsum markedet..
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |