Forfatter |
|
Zubzero Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 13 Marts 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis jeg skal tilslutte 4 stk monoblokke (2 Denon Poa 6600A og 2 Marantz MA 500) til mine højttalere (Cerwin Vega 1215 Mk II) så 2 af dem styrer basserne og 2 af dem styrer mellemtonerne hvordan skal jeg så bære mig af med det ?
Der er kun 1 pre-out på min forforstærker. Kan jeg så dele signalerne med 2 y-splittere?
Så dele venstre pre-out med en y-splitter som kører til en Denon til bassen og en Marantz til mellemtonerne, og det samme på højre pre-out? Eller er det helt forkert ?
God aften til alle :-)
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 13 Marts 2015 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
Men det er ikke let at få to forskellige forstærkere til at lyde ordentligt når man Bi-amper.
Min egen erfaring er at det kun gik med to ENS forstærker
|
Til top |
|
|
Zubzero Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 13 Marts 2015 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak. Prøver alligevel, ellers bliver de brugt et andet sted. Tak for svar :-)
|
Til top |
|
|
Janhp Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 14 Marts 2015 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig? jeg bruger 3 forskellige forstærkere til mit højtaler system og absolut ingen problemer, forstærkerne gør jo det samme, uanset hvilken kasse/kabinet elektronikken sider i Mvh. Jan H.Pedersen
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 14 Marts 2015 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo forskel på indgangs gain signalet til effekterne og lydsignaturen er også anderledes..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 14 Marts 2015 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gain kan dog reguleres på mange effektforstærkere, så med lidt held og lidt besvær kan den del godt løses. Uden Gain-In regulering tillader Murphys lov ikke at det går godt.
Lydsignaturen er lidt vanskeligere. De kører jo ikke i samme frekvensområde, og hvordan vil du definere samme lydsignatur i bas og diskant ?
Vi er enige i at det optimale og det nemmeste at få til at køre tilfredsstillende må være ens forstærkere. Men det udelukker ikke at han kan blive tilfreds med løsningen. Og hvis han allerede har forstærkerne og kun mangler splittere, er det jo billigt at prøve.
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 14 Marts 2015 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mske jeg skal uddybe lidt ;).
Jeg forsøgte at bi ampe et sæt Martin Loganer med en accuphase og så ' lidt blandet ' ( både rør og ss )
Først skal man sørge for at de forstærker lige mange DB.
På med en eller anden form for hvis støj ( fra PC ) skru godt op og mål så hvor mange volt effektforstærkeren hælder ud, og juster indtil der kommer lige mange volt ud af effektblokken.
Man kan ikke høre sig frem, de sidste 2 db's justering er nærmest umulige at høre med sikkerhed.
Herefter er det bare at komme i gang.
Jeg fik aldrig lyd-signaturen til at hænge ordentligt sammen, det løs simpelthen altid bedre når jeg lod EN forstærker trække det hele i stedet for to.
Der hvor det bliver rigtigt sjovt er der hvor man flår delfilteret ud og bruger et elektronisk i stedet for ;).
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 14 Marts 2015 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Man kan ikke høre sig frem, de sidste 2 db's justering er nærmest umulige at høre med sikkerhed.
|
|
|
Vi er stadig enige, det optimale er ens forstærkere.
Men når jeg læser hans indlæg ( Cerwin Vega og ekstra forstærkere ) får jeg en ide om at det primært handler om at spille højt. Så tror jeg
at han måske kan leve med en forskel på 2dB som er nærmest umulig at høre. Derfor skrev jeg " Men det udelukker ikke at han kan blive
tilfreds med løsningen".
Det afgøres bedst ved forsøg og med ørerne som måleinstrument.
|
Til top |
|
|